RSI turbo
Re: RSI turbo
Zoals ik al zei...
Doe het dan goed. Als je kop eraf is, doe er dan een decompressieplaat tussen. Dan ken je tenminste met turbodruk rijden. Heb je meer vermogen. De zuigers kunnen het makkelijk hebben, die zijn toch onwijs overberekend (tot op zekere hoogte...).
Ook een stand-alone zou ik erin bouwen dan. Ik heb zoiets van doe het goed of doe het niet.
Op een Pug 205 1.1 hadden ze ook een turbo gemeubeld en zonder aanpassingen van het blok of ECU met 0.7 bar gereden. Was toch nog een hele tijd niks aan de hand.
Je moet alleen wel zorgen dat je lmm na je turbo zit. De wastgate zit ook tussen je inlaatspruitstuk en je turbo. Ik zou voor de ic gaan zitten. Maar goed, leuke site nodig??
http://www.2xceler8.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvg Rick
Doe het dan goed. Als je kop eraf is, doe er dan een decompressieplaat tussen. Dan ken je tenminste met turbodruk rijden. Heb je meer vermogen. De zuigers kunnen het makkelijk hebben, die zijn toch onwijs overberekend (tot op zekere hoogte...).
Ook een stand-alone zou ik erin bouwen dan. Ik heb zoiets van doe het goed of doe het niet.
Op een Pug 205 1.1 hadden ze ook een turbo gemeubeld en zonder aanpassingen van het blok of ECU met 0.7 bar gereden. Was toch nog een hele tijd niks aan de hand.
Je moet alleen wel zorgen dat je lmm na je turbo zit. De wastgate zit ook tussen je inlaatspruitstuk en je turbo. Ik zou voor de ic gaan zitten. Maar goed, leuke site nodig??
http://www.2xceler8.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvg Rick
als je echt digen wilt weten moet je rallysmoker aanspreken die ken je heel veel uitleggen over alles die rijd ook in een frans hok 

Stand alone is niet per se nodig. Wat ook je ook kan doen is een volvo kabelboom met ecu monteren. Hoef je je eigen computer niet meer aan te passen voor turbo gebruik. Komt er bij dat 9 van de 10 sensoren op de volvo blokken en renault blokken gelijk zijn. Ook kun je de volvo inlaatspruitstuk gebruiken en injectoren.
De olieaanvoer haal je achter het blok weg bij de oliepomp. Daar zit een aansluiting bovenop die bij volvo gebruikt word om de turbo te smeren.
Olie afvoer zou ik in de carterpan maken. Bij volvo zit deze in het blok gefreesd. een carterpan is makkelijker aan te passen dan een onderblok
Ik weet niet wat de compressieverhouding is van een rsi? Anders zou ik de motor gewoon dicht laten en de gok nemen. Aangezien de turbo toch maar op 0,4 bar staat en een relatief veilige druk is
Ik weet niet of je wat aan de informatie hebt. Maar zo kom je een aardig eind vooruit
De olieaanvoer haal je achter het blok weg bij de oliepomp. Daar zit een aansluiting bovenop die bij volvo gebruikt word om de turbo te smeren.
Olie afvoer zou ik in de carterpan maken. Bij volvo zit deze in het blok gefreesd. een carterpan is makkelijker aan te passen dan een onderblok

Ik weet niet wat de compressieverhouding is van een rsi? Anders zou ik de motor gewoon dicht laten en de gok nemen. Aangezien de turbo toch maar op 0,4 bar staat en een relatief veilige druk is
Ik weet niet of je wat aan de informatie hebt. Maar zo kom je een aardig eind vooruit

@diesel, een rsi heeft geen lmm maar een map sensor. Stand alone is niet nodig, zeker niet bij deze lage druk, je hoeft hem niet eens te remappen. Gewoon turbo er op schroeven en de ecu past het mengsel (been there done that). Mooiste is uiteraard wel een remap maar het hoeft niet.
die zou dus ook al op de rsi zitten die aansluiting? Dan is eht helemaal makkelijk.... Denk dat ik gewoon de gok neemCat schreef:

Ben er al achter de koppakking ook niet eens lek is dus die blijft ook zitten... Hij lekte bij de radiateur. En de witte rook was denk ik gewoon eht kouwe weer en omdat hij al 4 maandjes stil gestaan heb. Nu heb hij het alleen nog als hij koud is maar welke benzine auto heb dat niet.....
zit die olieaansluiting dan bij de distributie? ik dacht dat daar namelijk ook de oliepomp op zat toch??
Nou ja ik heb dat Haynes manual ding van die jongen hier gekocht dus dan zie ik het wel
Nou ja ik heb dat Haynes manual ding van die jongen hier gekocht dus dan zie ik het wel

ik ben nog de juiste spullen aan het verzamellen........
als ik alles heb gaat het op de foto in me project topic
En dan ga ik zo gauw mogelijk beginnen met inbouwen. Wat ik ook allemaal zal bijhouden en ook zal bijlichten emt fotootjes
als ik alles heb gaat het op de foto in me project topic

En dan ga ik zo gauw mogelijk beginnen met inbouwen. Wat ik ook allemaal zal bijhouden en ook zal bijlichten emt fotootjes

Doe nou is ff 1x positief!diesel schreef:Ik hoor wel wanneer ik je weer met de trailer ken ophalen...
mvg Rick

de plannen klinken goed, en volgens mij is deze auto WEL een goede basis!

Jij heb hem nog niet gezien.Thijs Bosmann schreef:Doe nou is ff 1x positief!diesel schreef:Ik hoor wel wanneer ik je weer met de trailer ken ophalen...
mvg Rick![]()
Maar het kan ook best goed, maar er gaat altijd wat stuk als je dit soort dingen ga doen. Laatst stond ie alweer met een lekke band met een scheur van 10 cm erin, heb ik nooit.
Dus wat dat betreft, hij moet het gewoon eens een keer goed afmaken in plaats van alles half...
Ikzelf klooi ook genoeg aan auto's. Ik had bijna nooit pech (1 x een afgebroken aandrijfas, maar dat is een 205 kwaal en een kapot gloeirelais...).
Maar het koste ook genoeg geld. Dus wat ik bedoel is, doe het dan in 1 keer helemaal goed. Dan heb je er langer plezier van en dat is toch veel leuker.
mvg Rick
diesel schreef:Jij heb hem nog niet gezien.Thijs Bosmann schreef:Doe nou is ff 1x positief!diesel schreef:Ik hoor wel wanneer ik je weer met de trailer ken ophalen...
mvg Rick![]()
Maar het kan ook best goed, maar er gaat altijd wat stuk als je dit soort dingen ga doen. Laatst stond ie alweer met een lekke band met een scheur van 10 cm erin, heb ik nooit.
Dus wat dat betreft, hij moet het gewoon eens een keer goed afmaken in plaats van alles half...
Ikzelf klooi ook genoeg aan auto's. Ik had bijna nooit pech (1 x een afgebroken aandrijfas, maar dat is een 205 kwaal en een kapot gloeirelais...).
Maar het koste ook genoeg geld. Dus wat ik bedoel is, doe het dan in 1 keer helemaal goed. Dan heb je er langer plezier van en dat is toch veel leuker.
mvg Rick
Doe jij t toch voor m?? weet je zeker dat t goed komt!!!

Diesel schreef:Jij heb hem nog niet gezien.
Dat is grappig, dus omdat hij ''prutst'' krijgt hij een lekke band?

Diezhel heeft wel een punt lijkt me
Dit soort dingen moet je de tijd voor nemen en op je gemak goed opbouwen.
Niet snel snel half half wat prutsen, dan eindigt deze rsi zoals de andere clio's van jeff

Dit soort dingen moet je de tijd voor nemen en op je gemak goed opbouwen.
Niet snel snel half half wat prutsen, dan eindigt deze rsi zoals de andere clio's van jeff

- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
op een rsi gaat dat reuze meevallen
je kan gewoon een uitlaatspruitstuk pakken van een volvo die past er gewoon op
daarop de turbo aansluiten je uitlaat kun je de voorbocht van een volvo pakken past ook perfect
en dan moet je onder de auto een verloop in je uitlaat maken dan hoef je niks te lassen gewoon de juiste maten hebben en dan klemmen erom heen doen
dan pak je de originele luchtfilterslang van volvo die maak je aan een open luchtfilter op de juiste plek
en dan ga je naar halffords of automat voor siliconen turbo slangen en buizen zijn te krijgen in vele vormen en maten
dan ga je van je turbo naar de intercooler met die buizen/slangen
vanaf de intercooler ga je naar je inlaatspruitstuk even de juiste buizen en slangen erbij zoeken
heb je dat klaaar dan je turbo op 0.2 bar afstellen
wil je een dumpvalve monteren monteer deze dan tussen de slang van de intercooler naar je inlaat
de vacuum kun je bij je ontsteking weghalen
maar een dumpvalve heeft bij lage druk niet zo veel effect als bij een hogere druk
bij de meeste dumpvalves kun je een andere veer kopen die zwakker is zodat die eerder losgaat
olietoe en afvoer haal je een tussenblok voor tussen je oliefilter dan heb je zo snel mogelijk druk in je turbo (langere levensduur)
je kan gewoon een uitlaatspruitstuk pakken van een volvo die past er gewoon op
daarop de turbo aansluiten je uitlaat kun je de voorbocht van een volvo pakken past ook perfect
en dan moet je onder de auto een verloop in je uitlaat maken dan hoef je niks te lassen gewoon de juiste maten hebben en dan klemmen erom heen doen
dan pak je de originele luchtfilterslang van volvo die maak je aan een open luchtfilter op de juiste plek
en dan ga je naar halffords of automat voor siliconen turbo slangen en buizen zijn te krijgen in vele vormen en maten
dan ga je van je turbo naar de intercooler met die buizen/slangen
vanaf de intercooler ga je naar je inlaatspruitstuk even de juiste buizen en slangen erbij zoeken
heb je dat klaaar dan je turbo op 0.2 bar afstellen
wil je een dumpvalve monteren monteer deze dan tussen de slang van de intercooler naar je inlaat
de vacuum kun je bij je ontsteking weghalen
maar een dumpvalve heeft bij lage druk niet zo veel effect als bij een hogere druk
bij de meeste dumpvalves kun je een andere veer kopen die zwakker is zodat die eerder losgaat
olietoe en afvoer haal je een tussenblok voor tussen je oliefilter dan heb je zo snel mogelijk druk in je turbo (langere levensduur)

ik las eerder dat er en aansluiting zit aan de achterkant gelijk van de pomp af?? Dus dan heb je toch ook gelijk olie? Kwa uitlaat dacht ik gewoon een stuk ertussen uit te slijpen....
En Rick heb vaak zat pech gehad met de 205 alleen nooit stilgestaan.... Over half afmaken... Als je 5x naar huis moet rijden zonder rembekrachtiging omdat je telkens een half af beugel erop zet mag je niet zeuren
En dan opeens zonder vermogen naar huis omdat je een slang van de intercooler eraf rijdt.... continu een olie geur in de auto wat ie via alle gaatje eruit sproeit........ Jij hebt alleen de mazzel gehad dat je altijd nog richting huis kon rijden.... en eerste keer emt een 2.1TDI braken gelijk je klepstoters tijdens het eerste ritje...... Dus nou stoppen met je gezeik want ik ken ook nog een heel boek openen over waarom de transporter ook alweer (meerdere keren) bij de garage stond....
En dumpvalves heb je speciaal voor lage druk die kosten €65,- en zijn tot de 0,8 bar ik neem aan dat die ook werken op 0,2
En Rick heb vaak zat pech gehad met de 205 alleen nooit stilgestaan.... Over half afmaken... Als je 5x naar huis moet rijden zonder rembekrachtiging omdat je telkens een half af beugel erop zet mag je niet zeuren

En dumpvalves heb je speciaal voor lage druk die kosten €65,- en zijn tot de 0,8 bar ik neem aan dat die ook werken op 0,2

- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
maar hoe minder druk hoe minder ptsssss
denk niet dat je op 0.2 bar veel geluid krijgt
neem bijvoorbeeld een compressor met luchtspuitje op 2 bar maakt die meer lawaai dan op een halve bar
dus vandaar dat ik een dumpvalve puur voor het geluid overbodig vind op zoon lage druk
denk niet dat je op 0.2 bar veel geluid krijgt
neem bijvoorbeeld een compressor met luchtspuitje op 2 bar maakt die meer lawaai dan op een halve bar
dus vandaar dat ik een dumpvalve puur voor het geluid overbodig vind op zoon lage druk

toch maakt die het geluid wel
en hij zal beter oppakken met overschakellen en het behoud ook de turbo..... Dus het heb alleen maar voordelen...
En heb het al is eerder op lage druk gehoord als er 1 voorbij reed maar die hoorde je toch echt wel hoor.

En heb het al is eerder op lage druk gehoord als er 1 voorbij reed maar die hoorde je toch echt wel hoor.
- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
je moet het zelf weten maar als ik mijn turbotje rij en maar weinig druk opbouw dan hoor je de dumpvalve zo goed als nietmaar de keuze is geheel aan je zelf

Dat hangt van de dumpvalve af maar met 0,2 of 0,3 bar kun je met de juiste dump valve echt wel leuk en goed hoorbaar afblazen. Als je een hogedruk dump valve er op zet zal je niks horen nee, maar dat is logisch
Daarnaast geeft dat kleine beetje overdruk net dat beetje extra, kijk naar een 1.2 TCE, die heeft ook maar een beetje turbodruk, maar loopt toch echt een stuk harder als een 75 pk 1.2.

Daarnaast geeft dat kleine beetje overdruk net dat beetje extra, kijk naar een 1.2 TCE, die heeft ook maar een beetje turbodruk, maar loopt toch echt een stuk harder als een 75 pk 1.2.