Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
En of er verschil in zit!
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Maar niet op een simpel 1.6'je Ronald.
Nou, met de V power van Shell reed de Clio alleen maar beroerder. Dus ik ga niet voor mijn lol dure benzine tanken. Leuk dat de olie maatschappij je probeerd om te praten maar die vlieger gaat bij mij niet op. Ik zeg niet dat de ethanol benzine beter is maar twijfel heel erg bij de V power. Laat ze maar eens vertellen wat daar dan inzit dat zoveel beter is.
Tot die tijd tank ik gewoon gemengd. Ene keer V power als niks anders voor handen is, andere keer Makro. Qua verbruik scheelt het niks. Sterker, had het idee dat de auto op V power minder gunstig reed.
Tot die tijd tank ik gewoon gemengd. Ene keer V power als niks anders voor handen is, andere keer Makro. Qua verbruik scheelt het niks. Sterker, had het idee dat de auto op V power minder gunstig reed.
Ondanks de bakproblemen doet hij dit dan weer wel. Precies de voorgeschreven tijd, 10 sec. Snap dan ook niet waarom de bak zo vervelend doet. Vind hem wel een beetje inhouden als hij overgaat naar twee maar dat mag geen naam hebben. Anders was hij wel heel snel :D
Nieuwsgierigheidsvraagje: Als ik 130km/u rijd kom ik niet boven die 4000toeren uit...Is dat verschil in moter? Of had je in het filmpje de kickdown?
Was kickdown. Zal eerdaags eens kijken wat hij bij 130 draait.
Dit was enkel 1 en 2.
Dit was enkel 1 en 2.

Hoe is het ondertussen met de automaat? Heeft het flushen/spoelen nog steeds hetzelfde effect of is het bergafwaarts aan het gaan?
Vandaag weer een update. Heb inmiddels een Clip uit china gehaald zodat ik de bak kan bekijken en peilen. Half litertje atf erin, bak op temperatuur en stopje los. Ik verwachte een half litertje minus een beetje. Want ik ging uit van een tekort. Maar dat was dus niet waar. Na een halve liter snel een ander bakje gepakt (bijna een liter) waarna die ook vol stroomde. En pas toen begon het druppelen, zoals voorgeschreven. Dus stopje er weer op en rijden maar.
Al die tijd heeft er dus bijna een liter teveel atf in gezeten. Hoe het er in komt? Geen idee. Maar maf is het wel. Heb wel het idee dat de bak nu nog beter werkt. Maar ik ga het aankijken. Hokken en stotteren was al flink minder geworden. Zo weinig dat je er nog maar weinig van merkte.
Maar ik ben een pietje precies dus geef nog niet op.
Al die tijd heeft er dus bijna een liter teveel atf in gezeten. Hoe het er in komt? Geen idee. Maar maf is het wel. Heb wel het idee dat de bak nu nog beter werkt. Maar ik ga het aankijken. Hokken en stotteren was al flink minder geworden. Zo weinig dat je er nog maar weinig van merkte.
Maar ik ben een pietje precies dus geef nog niet op.