1.5 dci gezoem
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: 1.5 dci gezoem
bij auto's van de VAG groep is de vrijlooppoelie van de dynamo een bekend euvel. Wellicht dat Renault zoiets ook hanteert. Deze poelie vangt als het ware de snelheidsverminderingen en vermeerderingen op van de motor op de dynamo. Als deze vastzit verloopt dit vanzelfsprekend niet soepel meer en ga je bijgeluiden krijgen. Het is en 'wild guess' maar wie weet....
bij de volgende frisse nacht doe ik de koude start maar laat ik de lichten uit ,eens zien wat er dan gebeurt.
Die vrijlooppoelie bij VAG ja bij mijn broer zijn golf was die stuk.
Kan ik dat zien of die erop zit bij de Clio?
Die vrijlooppoelie bij VAG ja bij mijn broer zijn golf was die stuk.
Kan ik dat zien of die erop zit bij de Clio?
-
- forum starter
- Contacteer:
als ik intik 'vrijlooppoelie clio'krijg ik genoeg hits dus denk het wel... je zou het kunnen proberen met de multiriem er even af te doen misschien?
deze morgen gestart ,lichten NIET aan, en geluid kwam toch na een tijdje.
Dit is ook een mooie:
Is je multiriem niet te smal? Dat is bij mij namelijk het geval en dat maakt ook iets geluid :P
Is je multiriem niet te smal? Dat is bij mij namelijk het geval en dat maakt ook iets geluid :P
de multiriem werd bij Renault vervangen in april , kort erna begon ie wel wat geluid te maken,toerental afhankelijk.
Ik mag toch hopen de merkgarage een goede riem plaatst.Valt een te smalle riem direct op ?
Ik mag toch hopen de merkgarage een goede riem plaatst.Valt een te smalle riem direct op ?
Ja dat zie je meteen. Maar de kans is erg klein dat dat je probleem is.
-
- forum starter
- Contacteer:
Maar heb je intussen ook geprobeerd even zonder multiriem te draaien, dus ervanaf te halen?
Je sluit gelijk een aantal dingen, waaronder dynamo uit....
Je sluit gelijk een aantal dingen, waaronder dynamo uit....
update : omdat het probleem temperatuursafhankelijk is ,dacht ik eerst aan het koelwatercircuit.Sedert enkele dagen komt de temperatuurmeter pas na 10km op de plek waar ie moet staan bij warme motor (op 9 uur).Als ik de verwarming 30 seconden op stand 4 zet dan daalt de temperatuurmeter tot 1 lijntje eronder (op 8uur dus)!
Blijft zelf even verderzakken als de verwarming uitstaat!
Thermostaat of zo kapot,en kan deze lawaai maken?
Blijft zelf even verderzakken als de verwarming uitstaat!
Thermostaat of zo kapot,en kan deze lawaai maken?
Gezoem is weer terug met de frisse herfst.
Valt me op de de stuurservo soms niet goed werkt. Klopt het dat dit een elektromotor is,en kan deze lawaai maken?
Deze zomer trouwens alles vervangen;dynamo+multiriem+2 rollen ,en ook distributieriem +rol+waterpomp.
Valt me op de de stuurservo soms niet goed werkt. Klopt het dat dit een elektromotor is,en kan deze lawaai maken?
Deze zomer trouwens alles vervangen;dynamo+multiriem+2 rollen ,en ook distributieriem +rol+waterpomp.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Ik kan het mis hebben maar stuurbekrachtiging is bij de clio volgens mij hydraulisch.
En die word volgens mij met de multiriem mee aangedreven (zit vlak naast de dynamo) .
En die word volgens mij met de multiriem mee aangedreven (zit vlak naast de dynamo) .
is een 2002.
naast de dymano is er geen aandrijfpoelie meer,enkel krukas,spanrol,dynamo,en grote meelooppoelie(want is zonder airco)
naast de dymano is er geen aandrijfpoelie meer,enkel krukas,spanrol,dynamo,en grote meelooppoelie(want is zonder airco)
gescuur/geschaaf is nu constant hoorbaar maar volgt toerental niet,heel vreemd
geschuur/geschaaf is nu constant hoorbaar maar volgt toerental niet,heel vreemd