MediaNav Hack?

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
StarFire
beginner
Contacteer:

Re: MediaNav Hack?

Bericht door StarFire »

Het is een Windows Mobile device volgens mij, dus je kunt volgens mij niet zomaar even een ander besturingssysteem booten.
Maar ik laat me graag verrassen....

Vroeger (voor de Clio) :cool2: had ik een Cartrek Navigatie systeem en die was gewoon gehackt om Igo8 te kunnen draaien. Dat zou het mooiste zijn om die versie erop te hebben. Dan kun je ook altijd de kaarten up-to-date houden.
Coop

Bericht door Coop »

StarFire: Ik reageer op de opmerking van jbosch:
jbosch schreef:Blijkbaar heeft de bios van media-nav een hogere boot order toegekend aan de USB interface dan aan de onboard opslag.
Als de USB interface hogere prioriteit heeft bij het opstarten, dan zou het zo kunnen zijn dat er op deze manier leuke dingen met het systeem te doen zijn. Zoals ik echter ook al aangaf, het lijkt me onwaarschijnlijk dat hier niet een of andere beveiliging op zit. Snelste manier om daar achter te komen is gewoon proberen. Gaat helaas alleen niet meer vanmiddag lukken :/
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Ik wacht evengoed geduldig en met spanning je ervaring af! =) Zou ook wel moeten, want wij krijgen onze Clio pas de 14e van september :wink:

Edit: Correctie
jbosch

Bericht door jbosch »

Dit is precies wat ik bedoelde ja. Ben benieuwd naar het resultaat
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Ah! Sorry dat ik je verkeerd begreep! :wink:

Ikke snappie doen nu. :thumbsup:
digifred
beginner
Contacteer:

Bericht door digifred »

Ik hou dit topic ook in de gaten hoor.
Ik zou het dus ook erg leuk vinden om inderdaad meer film formaten rijdend te kunnen afspelen :)
Internetten via je telefoon zou dus ook erg interesant zijn.
Ook zou ik graag een soort equaliser erin willen zien zodat we alle tonen zelf kunnen bepalen van de audio installatie :)
Goed werk en ga lekker door zou ik zeggen :)
Greetz
Fred
Bert O.

Bericht door Bert O. »

Iemand hier die vloeiend Russisch spreekt?
Op een Russisch Duster-forum doen ze leuke dingen met MediaNav, maar ze willen er geld voor, zo blijkt:

http://forum.dusterclub.ru/showthread.php?t=3025

Ik wil best de gok wagen voor die 40$, maar spreek geen russisch en heb weinig vertrouwen in Google-translate om contact op te nemen met die jongens...
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Zijn de menu's dan ook in het Russisch?
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Bert O.

Bericht door Bert O. »

Op de video's/screenshot is alles inderdaad in het Russisch, en ik heb nog nergens kunnen opmaken of er engels/duits beschikbaar is.

Op zich stoort me dat ook niet zo. Woordjes als Radio, Video,... herken je zo wel. Je kan weinig verkeerd doen door gewoon ergens op te klikken en kijken wat het doet... en als het echt verdacht lijkt, kan je nog steeds met het on-screen-toetsenbord van Google-translate het woordje natypen ;-)
Rsca

Bericht door Rsca »

Als Psycho het eens netjes uitschrijft zal ik het bij mijn media nav eens proberen.
Is hij een vaste forumganger hier? Want hij heeft al eventjes niet meer gepost, of was hij misschien iet serieus als hij zei dat het hem gelukt was?

Hoe is het nog afgelopen met het android pc- usb stick verhaal? Dat lijkt me wel vrij risicoloos om uit te proberen. Kan iemand niet eens een lenen om uit te proberen. Ik ga er namelijk zelf geen kopen als ik niet zeker ben dat het werkt.

Tenslotte zou ik geen geld geven aan die "shady" russen. Wat zij gedaan hebben is ook maar een simpele unlock. Verder hebben ze niet speciaal iets toegevoegd denk ik.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Psycho is sinds 3 oktober niet meer ingelogd geweest. Hopelijk komt hij binnenkort weer online.
Groet,
Martijn

Afbeelding
bmwe
beginner
Contacteer:

Bericht door bmwe »

Bert O. schreef:Iemand hier die vloeiend Russisch spreekt?
Op een Russisch Duster-forum doen ze leuke dingen met MediaNav, maar ze willen er geld voor, zo blijkt:

Ik wil best de gok wagen voor die 40$, maar spreek geen russisch en heb weinig vertrouwen in Google-translate om contact op te nemen met die jongens...
Deze firmware werkt goed hoor. Ik heb het zelf ook draaien sinds vandaag. Bestellen ging gewoon allemaal netjes. Ik heb nog niet heel veel getest maar het fijne is dat je standaard firmware in tact blijft en daardoor kan je zo overschakelen. Voor 30 Euro een zeker doen!

En nee, mijn Russisch is niet erg goed, maar Google Translate hielp ;-) En die jongen spreekt gewoon Engels.
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Weet iemand ook, of je het geluidsfragment van o.a. Flitspaal meldingen kunt veranderen?
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Kan je niet kijken wat erop je sd kaart staat dan in medianav??
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Medianav heeft geen sd kaart :-)
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Rsca

Bericht door Rsca »

bmwe schreef:
Bert O. schreef:Iemand hier die vloeiend Russisch spreekt?

Deze firmware werkt goed hoor. Ik heb het zelf ook draaien sinds vandaag. Bestellen ging gewoon allemaal netjes. Ik heb nog niet heel veel getest maar het fijne is dat je standaard firmware in tact blijft en daardoor kan je zo overschakelen. Voor 30 Euro een zeker doen!

En nee, mijn Russisch is niet erg goed, maar Google Translate hielp ;-) En die jongen spreekt gewoon Engels.
Blijkbaar waren die Russen toch geen charlatans die alleen maar mensen wouden oplichten. Ze hebben de IGO navigatie kunnen kraken in hun nieuwste versie van medianav.

Als ik het goed begrijp kan je nu alles in het Engels zetten? Ik heb geen zin om op russische letters zitten te kijken in mijn auto, alles moet wel in het Engels zijn.
En met die gekraakte versie van igo kan je dus gratis kaarten van het internet halen met up to date info (flitspalen ect?)
Al de rest, radio, bluetooth enzo werkt ook nog perfect?
bmwe
beginner
Contacteer:

Bericht door bmwe »

In eerste instantie stonden een aantal zaken wel standaard op Russisch maar dit was zonder moeite om te zetten naar Engels. Zodra je de firmware van "de Russen" erop hebt staan heb je TotalCommander op je MediaNav staan en kan je bij de kaarten. In totaal heeft je MediaNav vier partities (totaal 4GB) en op de vierde partitie staan de kaarten in een map. Via TotalCommander kan je andere kaarten vanaf je USB stick kopiëren naar de MediaNav. Zelf ben ik nu naar de nieuwste NavTeq kaarten en dit werkt perfect! Ook zijn er aparte mappen voor POI's en stemmen etc. POI's werken perfect in ieder geval.

Alles werkt heel goed, bellen, radio, mediaplayer. Het enige "bugje" is dat als je de radio harder en zachter zet het volumebalkje echt maar een fractie van een seconde in beeld verschijnt. Dit is niet zo heel mooi maar ik zag dat die Rus gaat proberen dat te verhelpen. Ook een film afspelen werkt heel goed vanaf de USB. Ook kan je nu een achteruitrijcamera installeren. In de nieuwe firmware staat een camera in beeld. Ik kan er wel op klikken en zie dan ook een mooi veld waar je wat instellingen kan doen, maar aangezien ik nog geen camera heb dus nog wel zwart beeld...
StarFire
beginner
Contacteer:

Bericht door StarFire »

Vervang je de Software/kaarten op de MediaNav zélf, of staat alles op een USB stick?
Dus als de stick er niet in zit, doet ie het dan gewoon volgens de originele firmware?
En mét stick volgens de nieuwe code?

Of worden er daadwerkelijk bestanden op de MediaNav vervangen. In dat geval kun je natuurlijk garantieproblemen krijgen als er iets aan de hand is met de MediaNav.....
bmwe
beginner
Contacteer:

Bericht door bmwe »

Je vervangt de kaarten op de MediaNav. Hierdoor kan je de kaarten vervangen op je MediaNav voor nieuwere kaarten en terugschakelen naar de originele firmware. Alles is nu hetzelfde, behalve dan dat je nieuwe kaarten hebt onder je standaard navigatie-app, hiervoor hoeft de USB-stick er dus niet meer in te zitten. Echter, de alternatieve firmware staat wel op je USB-stick, dus als je weer overschakelt naar de alternatieve firmware dan moet je de USB-stick er wel weer in doen anders werken je nieuwe iconen niet, je ziet ze echter wel.
Rsca

Bericht door Rsca »

bmwe schreef:Je vervangt de kaarten op de MediaNav. Hierdoor kan je de kaarten vervangen op je MediaNav voor nieuwere kaarten en terugschakelen naar de originele firmware. Alles is nu hetzelfde, behalve dan dat je nieuwe kaarten hebt onder je standaard navigatie-app, hiervoor hoeft de USB-stick er dus niet meer in te zitten. Echter, de alternatieve firmware staat wel op je USB-stick, dus als je weer overschakelt naar de alternatieve firmware dan moet je de USB-stick er wel weer in doen anders werken je nieuwe iconen niet, je ziet ze echter wel.
De nieuwe iconen blijven dus staan als de usb stick eruit is. Dus de Dacia garage houder kan onmiddellijk zien dat je aan je medianav geprutst hebt? Of kan je die icoontjes ook verwijderen? Eigenlijk zou ik het wel eens willen proberen voor ik het eventueel aanschaf. Zie jij dat zitten om het ergens online te zetten? Dan kunnen mensen het eens proberen om te kijken of het iets voor hen is. En die nieuwere kaarten, waar vind je die?
bmwe
beginner
Contacteer:

Bericht door bmwe »

De nieuwe iconen zitten verstopt achter de twee navigatie iconen. Je ziet ze dus niet direct als de MediaNav opstart. Zelf vind ik het niet belangrijk dat Renault ziet dat ik andere firmware op mijn MediaNav heb staan, hij is van mij en ik doe eraan wat ik wil. Je kunt overigens direct weer terug naar 4.0.2 door deze firmware weer te laden vanaf je USB-stick.

Nee sorry, ik heb 30 Euro betaald voor de firmware en ben niet van plan deze online te zetten. Ik gun deze jongen ook wel deze bijdrage voor zijn inspanningen. En waar je kaarten kunt vinden? Geen idee....maar kijk eens om je heen zou ik zeggen...
Rsca

Bericht door Rsca »

bmwe schreef:De nieuwe iconen zitten verstopt achter de twee navigatie iconen. Je ziet ze dus niet direct als de MediaNav opstart. Zelf vind ik het niet belangrijk dat Renault ziet dat ik andere firmware op mijn MediaNav heb staan, hij is van mij en ik doe eraan wat ik wil. Je kunt overigens direct weer terug naar 4.0.2 door deze firmware weer te laden vanaf je USB-stick.

Nee sorry, ik heb 30 Euro betaald voor de firmware en ben niet van plan deze online te zetten. Ik gun deze jongen ook wel deze bijdrage voor zijn inspanningen. En waar je kaarten kunt vinden? Geen idee....maar kijk eens om je heen zou ik zeggen...
Natuurlijk was ik ook wel van plan om na het testen de firmware aan te schaffen, jij zal de nieuwste Navteq maps toch ook aanschaffen als je ze getest hebt. Die mensen gun je toch ook wat voor hun bijdrage ;)
Maar goed, bedankt voor de info bmwe!
bmwe
beginner
Contacteer:

Bericht door bmwe »

Haha, nee natuurlijk koop ik die niet, ik zal de laatste zijn die dat zal beweren ;-) Die kaarten zijn echt overal te vinden, google is your best friend zou ik zeggen. Uiteraard, mag niet, niet goed te praten...

Maar het werk van zo'n jongen die zo'n heel specifiek pakketje zit te schrijven op zijn zolderkamer ergens in het verre Rusland wil ik op zich wel graag supporten. Je ziet ook op een aantal andere fora dat hij ook bezig is met andere wensen van MediaNav eigenaren, zoals bijvoorbeeld modemintegratie waardoor je MediaNav via Bluetooth de data van je mobiel kan gebruiken. Dat zijn best leuke dingen die ik wil proberen, dan vind ik die 40 Dollar niet zo heel duur. Het is ook meer omdat het kan, ik bedoel, filmpjes kijken in je auto... dat kan je natuurlijk niet serieus nemen... ;-)
Rsca

Bericht door Rsca »

Haha zeker, ik begrijp wel wat je bedoelt. Hij maakt het product echt beter. Je kan het zo gek niet bedenken of mensen hacken hun toestellen. Al mijn smartphones/tablets/gps zijn allemaal geroot unlocked en draaien andere software. En er zijn dagelijks letterlijk duizenden mensen mee bezig, zonder dat die daar geld voor vragen. Dat heb ik nog nooit gezien en dat was dan ook de reden waarom ik vreesde dat het een scam was..
Laatst gewijzigd door goos op 07 nov 2013 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

De meeste die dit doen doen dit inderdaad voor de lol en het bewijs dat het te hacken is en zijn er juist trots op als veel anderen het gebruiken. Dus ik begrijp je opmerking Rsca.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”