CCDK - Car Care Place (30-06 Koplamp horror!)
Re: CCDK - Car Care Place (30-06 Koplamp horror!)
Daar heb ik ook last van Wiz. Ik ga er een laag blanke lak op spuiten.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Zat ik ook al aan te denken. Wil wel nog eens op het CC-forum kijken naar een goede seal. En anders inderdaad blanke lak spuiten.
Blanke lak vergeeld ook door de zon, hoelang het goed blijft weet ik niet maar vermoed dat het ook geen eeuwige oplossing is.
Wel een goed idee om eens uit te proberen
@ wizz, waarmee heb je ze gepolijst? In je projecttopic zien ze er toch heel net uit.
Ik heb eerst ook zo'n kitje geprobeert maar niet het gewenste resultaat, toen op advies van sjoerd een italiaanse fles gekocht met een bepaalde pad erbij
werkt echt super goed.
Kom dat spul eens halen als je er nog eens aan begind
Wel een goed idee om eens uit te proberen

@ wizz, waarmee heb je ze gepolijst? In je projecttopic zien ze er toch heel net uit.
Ik heb eerst ook zo'n kitje geprobeert maar niet het gewenste resultaat, toen op advies van sjoerd een italiaanse fles gekocht met een bepaalde pad erbij

Voor wie geïnteresseerd is om ze te laten polijsten....ik geef 1,5 jaar garantie.
Soms moet iets een geheim van de smid blijven ofcourse
Soms moet iets een geheim van de smid blijven ofcourse

Haha wat jij wil, ik heb mijn stappenplan al veelvuldig genoemd, zoveel stelt het niet voor.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Helaas zijn er wel degelijk verschillen tussen al die aanbieders en de producten die ze gebruiken. Want een klant zou toch niet na een half jaar weer terug willen komen?
Eeeh ja,...
Ik doe eens gek en reageer hier maar niet in houdelijk op

Ik doe eens gek en reageer hier maar niet in houdelijk op

Tuurlijk zit daar verschil in, maar in de basis is het in mijn ogen het weg schuren van de UV filter van grof naar fijn en vervolgens de koplampen weer helder en krasvrij polijsten. Daarna moet het weer worden verzegeld, en daar zit het verschil of het ook mooi blijft. Tot nu toe heb ik hier geen gebruik van gemaakt, maar na een half jaar zie ik langzaam dat het kunstof iets minder mooi wordt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Misschien niet het goede topic om het in te noemen, maar zou een laagje cquartz het opnieuw dof worden beperken? Lijkt mij namelijk een betere/langdurigere oplossing dan een sealent.
Je slaat de spijker op z'n kop, dit is een van de betere producten om als afwerking voor de koplampen te gebruiken. Er zijn er meer, maar er is nog een product die de levensduur van een koplamp mee hoort te gaan, maar de naam is mij even ontschoten!
Ik heb ook zo'n kit gebruikt. Zonder het gewenst resultaat. Daaropvolgend ben ik aan de slag gegaan met de polijstmachine. Mezzo, finale en sealen met het bijgeleverd product van Turtlewax. Sjoerd heeft je waarschijnlijk geadviseerd om Monello (Mezzo) te gebruiken. Ik ben afgestapt van Monello en gebruik nu de producten van SSR.Daniel de Rijke schreef:Blanke lak vergeeld ook door de zon, hoelang het goed blijft weet ik niet maar vermoed dat het ook geen eeuwige oplossing is.
Wel een goed idee om eens uit te proberen![]()
Ik heb eerst ook zo'n kitje geprobeert maar niet het gewenste resultaat, toen op advies van sjoerd een italiaanse fles gekocht met een bepaalde pad erbijwerkt echt super goed.

Sjoerd was zo vriendelijk een linkje naar de bestel site te doen, weet de juiste benaming er niet van, stond wel een tricolore op de fles

Haha Monello Inizio heb ik je volgens mij aangeraden
Dus klopt met de Italiaanse vlag. Waarom ben je van Monello afgestapt Wiz?

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
- forum member
- Contacteer:
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wiz, moet zeggen dat ik monello echt top vind werken? wat heeft de ssr serie ''meer'' voor jou?
Ik was zeker niet ontevreden over Monello maar met de SSR haal ik iets meer resultaat. En persoonlijk vind ik hem beter uitwrijven. Ik heb op Carclean niet gelezen wat men schrijft over het onderling vergelijk maar als ik het onder woorden zou moeten brengen zou ik gaan voor verfijnder. Wrijft iets beter uit, boekt net wat beter resultaat, je hebt iets minder nodig etc.