Cougar versterker afstellen 1000Watt

Van tweeter tot Woofer
marielleee1

Re: Cougar versterker afstellen 1000Watt

Bericht door marielleee1 »

Oke,

Heb even alles op papier gezet

Dit zijn mijn radio instellingen: :worship:

* BASSBOOST

Level 1

* SYSTEM Q

User

*BASSADJUST

- Bass ctr frq
Bass frq 100

-Basslevel
0

- Bass q factor
Bass q 1.00

- Bass extent
Bass ex OFF

* MID ADJUST

- Mid ctr frq
Mid frq 1.0 k

- Mid level
-5

- Mid q factor
Mid q 1.00

* TRE ADJUST

- Tre ctr frq
Tre frq 12.5 k

- Tre level
0

* Balance
0

* Fader
R15
(alles naar de hoedenplank speakers. Als ik namelijk het volume aan de radio harde zet springen de voorboxen bijna uit me auto. vandaar dat ik deze heb uitgezet, en alle muziek naar de achterkant heb laten gaan??)

Fotos van de versterker hoe ze in combinatie met mijn radio instellingen staan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:dizzy2: :dizzy2:
jeroentune

Bericht door jeroentune »

OK ..

Ik ga een poging wagen ..

stel eerst het geluid van je voorspeakers af ... kies zelf bij welk volume je het nog mooi vind klinken. zorg dat ke voorin vooral mdden en hoge tonen hebt , de lage tonen zijn minder balangrijk .
stel daarna de achter speakers af ten opzichte van de voorspeakers. let op .. achter mag nooit harder klinken dan voor . je gaat ook niet naar het concert podium je rug toe keren . kortom het geluid moet van voren komen .. als alles lekker speelt op luid volume zonder vervorming (mag met matige bas) pas dan gaa we de versterker met de sub aansturen .. volume van de auto radio op het volume wat je nog prettig vind klinken ... het filter van de versterker op low pass en de gain op minimaal. frequentie ergens tussen de 50 en 80 hz .. nooit hoger gaan dan 100 hz .. daar zit een hele vervelende dreun in en dat wil je niet in je sub .. dan de gain langzaam bijdraaien todat het laag goed aanvult met de rest van je geluid ..

nu meerdere muziek stukken spelen .. natuurlijk zal de ene opname beter zijn dan de andere en dus ook meer laag geven .. bij mij speelt dance en clubhouse met dikkere bassen dan rock muziek , maar dat is logisch...

Jeroen
marielleee1

Bericht door marielleee1 »

K laat dit denk ik maar even doen...

:dead:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”