lak hard na wassen en waxen.

Van de Carwash tot detailen
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Re: lak hard na wassen en waxen.

Bericht door kelvin1990 »

ik heb gewoon met meguiars op save gespeeld. Ik weet dat het goed spul en dat je dat betaald. Dan geef ik liever nu iets meer uit dat ik ook goed spul heb dan dat ik op een paar euro's ga letten en dat straks mn lak naar de ju is. Ik heb veel last van swirls, een martijn-b heeft op http://www.waxon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al wat tips gegeven. Bijvoorbeeld de microfibre doek van euroW en de polish van mothers wax. Nu ik dit heb moet ik zeggen dat de auto echt wel glimd en glad is, maar ik heb denk ik ook de fout gemaakt door in de te hete zon de auto te waxen. Als het een keer mooi weer en het is niet zo warm ga ik hem eens goed kleien en waxen en kijken wat dan het resultaat is.

@ WKB: ik snap jouw redenatie heel goed. Naarmate je langer in het ''cleanproces'' groeit leer je ook andere middelen kennen. Echter denk ik dat meguiars op dit moment voor mij het beste is. Die winkel zit dicht in de buurt, kan het zo halen en de auto blijft netjes. Ik zal voor de polish en doeken e.d. ook even op jouw links kijken :wink:

bedankt! :thumbsup:
WKB

Bericht door WKB »

Het klopt wel dat je met Meguiars vaak goede producten hebt, maar ik vind het bij een aantal dingen echt het geld niet waard (op de mirror glaze lijn ensow na). Naar mijn mening betaal je ook zoveel omdat het merk Meguiars er op staat.

Ik zou als ik jou was ook is wat op http://forum.carclean.nl/cc_forum.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; gaan kijken, staat echt ENORM veel informatie zo ben ik ook het detail vak ingerold. Heb me eerst heel goed ingelezen om vervolgens mijn aankoop te doen.

Als je veel in de zon werkt op een oprit zoals ikzelf moet je toch echt is gaan kijken naar Poorboy's World, echt alle producten van dit merk kan je in de volle zon verwerken! Denk dan aan alles wat je nodig hebt om je krassen te verwijderen tot aan wax en sealants. Als tip wil ik je dit product laten zien:

http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00902.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga dit kopen zodra mijn Last touch van Meguiars op is, het heeft echt 1000 en 1 mogelijkheden. je kan het zelfs als ruitensproeier vloeistof gebruiken!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik moet niet teveel op dat forum en op carclean kijken want alles lijkt perfect en geweldig aan de reactie te lezen. Het liefste stop ik meteen mijn winkelmand vol....maar ik zal me nog eens even oriënteren en straks mn poetsset eens aanvullen :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
WKB

Bericht door WKB »

Zo ging het bij mij dus ook :smash: heb inmiddels voor rond de 1000 euro aan spullen staan :mad:
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Dankje WKB voor de informatie!!

het enigste wat ik nu nog nodig heb is een polisher die krasjes verwijderd, en een microvezeldoek. Voor de rest heb ik vorige week alles gekocht van meguiars. Ik zal het eens rustig na gaan lezen en dan die producten aanschaffen.

nogmaals dank!! :thumbsup:
meganieker

Bericht door meganieker »

de polish die ikzelf gebruik komt van http://www.system123.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze word ook gebruikt door de dealer bij ons in de omstreken.
werkt goed en kost een beetje !
WKB

Bericht door WKB »

Voor de krasjes weghalen zou ik voor de monello reeks gaan die ik eerder heb genoemd :thumbsup:

microvezeldoeken zou ik de poorboys deluxe mega mega towel nemen en dan meer dan 1 als ik jou was, ik heb er zelf 3 van die en nog heel wat andere doeken.

2 Droogdoeken
2 doeken voor het weg vegen van de clay lube (1 meguiars en 1 van Poorboys)
4 doeken om polijstresten af te nemen (3 poorboys 1 cobra)
1 voor de glaze (Eurow doek)
1 voor de sealant (Cobra 530 doek)
1 voor de wax (cobra 530 doek)

en dan nog een heleboel andere doeken voor het interieur, velgensealant etc.
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Wederom dank WKB,

ik ben nog niet zo'n poetsfreak maar ik vind dat als je auto jou overal naartoe brengt dat je hem af en toe ook weleens mag verwennen. ik wil in de toekomst mijn kennis iets verbreden zodat ik de auto goed kan onderhouden. Ik zal eens naar die spullen gaan kijken en dan zorgen dat de auto er alleen mooi bijstaat!

misschien zien we mekaar wel een keer op een meeting ofzo :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Wouter ik heb op jou advies de CSF droogdoek en de Dodo shampoo besteld :thumbsup: Ben benieuwd!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
WKB

Bericht door WKB »

Gaat je vast en zeker bevallen Sjoerd!

Ik heb gister ook nog weer een bestelling gedaan kon het weer is niet laten :beady:

CarPro - Iron.X Soap Gel - 500ml
Polishing Power - PRO900 Rotary Polijstmachine was van 125 voor 56 euro kon hem niet laten liggen :devilish:
Carclean.nl - Universal Lug Nut Brush
Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel - 39x39cm
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml
Poorboys World - Bug Squash - 946ml
Carclean.nl - Hi-Tech Foam Applicator 5x
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Heeeele harde twijfel om die PRO900 mee te nemen, al kost hij nu alweer 70 euro? En dan komt er dus nog zo'n steunplaat en verschillende polijstkoppen bij?
Ik wil nog een keer een machine, maar hier zal ik me eerst eens in gaan verdiepen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
WKB

Bericht door WKB »

Ik heb al eerder een DAP aangeschaft,als je die eerder hebt gekocht krijg je een kortingscode waardoor hjij dan 56 euro kost.

Als je voor de eerste keer een machine aanschaft zou ik wel voor de DAP gaan omdat dit een excentrische machine is, en dat is 100x zo veilig als een rotary helemaal als je nog nooit met een machine gewerkt hebt.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Dat heb ik inderdaad ook al eens begrepen. Ik zal me eens aanmelding op het forum :sneaky:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
kelvin1990
forum member
Contacteer:

toch nog even iets wat ik eerder vergeten ben aan te halen:

elke keer na het wassen en drogen heb ik op het dak leleijke wite vlekken. Ik kan ze niet uitpoetsen, en als ik eroverheen wrijf gebuert er niks. ik ben dus bang dat het onder de blanke lak zit en dat die begint los te komen. Hier een foto:

Afbeelding

Weten jullie hier een oplossing voor om dit weg te krijgen?
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Lijkt net of er lak weg is of niet?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
kelvin1990
forum member
Contacteer:

nee de lak zit er nog gewoon, dus ik denk dat de heel iets bol staat. Snap er zelf ook geen drol van :rolleyes3:
Baal er wel flink van want als je hem dan netjes gewassen hebt zie je die leleijke vlekken op het dak zitten!!
WKB

Bericht door WKB »

Lijkt alsof de blanke lak aan het loslaten is van de kleurlak. Enige manier is laten overspuiten.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Trekt het ook weer weg na een tijdje?
kelvin1990
forum member
Contacteer:

de ene keer is de vlek groter dan de andere keer. Toen ik gsteravond het dak aan het kleien was zag ik het redelijk goed, helemaal omdat het dak glad is. Maar het zit er continu en ik stoor me er erg aan. Alleen als ik he moet laten overspuiten betaal ik me helemaal scheel.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Kun je het weg proberen te drukken? Of zit er helemaal geen beweging in? Anders denk ik dat er lucht onder je blanke lak zit. Daar lijkt het op...
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
kelvin1990
forum member
Contacteer:

nee dat heb ik al geprobeerd, ook eroverheen schuiven maar dan veranderd het niet. ik denk idd dat dat het is, maar om nou een dak helemaal over te gaan spuiten voor misschien 10/15 plekken op het dak..
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hoe ben je verzekerd? Het lijkt wel een beetje op het wegwerken van flinke hagelschade wat dus niet goed is gegaan.
Als je nu verzekerd bent voor schade door de "natuur" komt er hopelijk weer een flinke hagelregen komende winter :devilish:

Of misschien kijken of je wat info van de vorige eigenaar kan krijgen :huh:
kelvin1990
forum member
Contacteer:

ik ben all-risk verzekerd, ik verzeker alles all-risk. Ik kan geen punten vinden dat het erop duidt dat het dak opnieuw gespoten is. ik kan weleens vragen aan mn pa hoe dat eventueel zit met spuiten door verzekering, echter moet er ook een nieuwe vooruit in dus dan ben ik wel mn no-claim kwijt. De vorige eigenaar is monteur geweest bij de garage waar ik hme gekocht heb maar die werkt daar niet meer. DAt zal lastig te achterhalen worden!!!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ander puntje. Renault geeft 12 jaar garantie op de lak. Ik weet niet sinds wanneer precies en of jij daar misschien iets aan hebt...
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”