Bedankt voor de info. En het is inderdaad dat kastje met de blauwe/ oranje sticker er op. Ik heb hem inderdaad ook met Torgue getest en daar zie ik inderdaad wel informatie van mijn auto. Dat van de specifieke controller had ik ook gelezen, zal de leverancier even vragen of hij weet welke er in zit. Ik heb deze duurdere gekocht omdat er specified in stond dat het een ELM327 was en dus hopelijk geen kloon zal zijn. En ik las inderdaad ook dat hij soms wel/niet op W10 werkt. Helaas hebben we geen computer meer met een oudere besturingssysteem. Ik zou het nog even kunnen testen op een rapsberry pi, misschien werkt dat wel (waar een linux os op draait).mox schreef: 28 dec 2020 20:05 Je weet dat er een heleboel verschillende interfaces bestaan, allemaal in hetzelfde kastje en met hetzelfde blauw/oranje stickertje erop? Dat ze verkocht worden als ELM327 zegt helaas niets; er moet een specifieke controller in zitten. zoek in deze thread naar "18F25K80" en je vindt links naar werkende interfaces. Probeer 'm sowieso eerst eens met de Torque app op je telefoon, ook al wil dat nog niet zeggen dat die 18F25K80 erin zit. Verder lees ik tegenstrijdige reviews op bol.com over wel/niet compatible met Win10.
Wordt hij herkend via bluetooth en krijg je daarna een extra seriële poort in de device manager van je Windows te zien? Ikzelf gebruik ddt4all op een afgeschreven laptop met Win7 erop. Overigens meldt de interface zich in mijn ddt4all in de vorm van twee compoorten; ik meen COM4 en COM5. Daarvan doet de ene poort het wel, de andere niet.
Hij wordt inderdaad herkent als een twee COM poorten en bij mij ook COM4 en COM5. Bij de ene poort doet hij inderdaad helemaal niks en bij de andere geeft hij deze error.
Ik zal morgen nog even kijken of ik hem aan de praat kan krijgen.