Pagina 5 van 6

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 25 mar 2017 09:31
door Ronon
Met hoofdruimte zit het bij mij wel goed. Heb iets van 3-5 cm over maar heb de stoel wel op de laagste stand staan anders zit ik wel met me hoofd tegen het dak

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 25 mar 2017 09:52
door bjornc
Zo herkenbaar :D

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 27 mar 2017 19:13
door bjornc
Zo, vandaag eentje gepast :)
Het stuur staat een tikkie ver weg, dus een in diepte verstelbaar stuur zou welkom zijn.
Verder kan ik melden dat het qua hoofdruimte prima zit.

De auto an sich was me te duur, maar stond wel dichtbij. Dus die is het sowieso niet geworden. (Ook overgespoten, en een brulpijp eronder)
Ik kom van BMW en de afwerking van een Clio is natuurlijk niet vergelijkbaar.
Nu viel het me niet tegen, maar ik twijfel nu toch een beetje of ik de stap ga maken.

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 28 mar 2017 10:43
door NicoK
Heb je het rijgedrag ook vergeleken?

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 28 mar 2017 12:33
door bjornc
Voor zover vergelijkbaar...
Ik rijd als daily een Bmw f31, dat is natuurlijk geen Clio.
Moet je ook niet willen vergelijken, want het is totaal anders.
De Clio had wel een hoog fungehalte. Maar de enorme brulpijp die er onder zat bedoel dat een beetje.

1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 28 jun 2017 16:24
door jeroen33
Ik ben aan het kijken naar een Clio 3 voor woon-werk verkeer. Liefst phase 2
De totale afstand per dag zal zo'n 70km zijn.

Ik lees overal dat het verbruik van de 1.2TCE enorm tegenvalt wat hem erg duur maakt om dagelijks te rijden.

Een diesel moet ook wel uitkunnen met 25.000km per jaar.
Ook zou de 1.5DCI beter overweg kunnen met onze lichte caravan.
Maar daarover lees ik weer verhalen dat deze motor veel problemen zou geven.

Ik zoek vooral een zuinig, betaalbaar en betrouwbare auto.
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen?

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 28 jun 2017 17:06
door Arjan
Ik heb een TCe. Met de kilometers die jij opgeeft zou ik die ruilen voor de diesel. TCe gaat prima wanneer je de kilometers maakt met snelheden tot zo'n 100/110 km/u. Rij je vaak hogere snelheden is de de TCe minder zuinig in verbruik. Daarbij kan de diesel beter overweg met een caravan. Wat betrouwbaarheid betreft valt dat erg mee. De 1.5 in de Clio 3 geeft amper problemen. Wat er negatief over dat blok wordt geschreven staat veel in relatie tot een voorganger er van, de 1.9D. Toen de 1.5 als opvolger overbleef werd er weemoedig teruggekeken naar de 1.9 die als een soort superdiesel motor wordt gezien.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 28 jun 2017 19:11
door Tutuur
In jouw geval zou ik ook voor een dci gaan! De verhalen van slechte k9k's zijn vooral afkomstig van de allereerste serie in de Clio 65, daarna is deze motor een stuk verbetert!

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 28 jun 2017 19:30
door Il Girasoli
zoals eerder gezegd hier, TCe100 is een prima blok maar niet de zuinigste. In jou geval is de dCi de beste keus gezien de kilometrage en de caravan.
De eerste generaties 1.5 dCi zijn niet dé beste blokken, maar Clio 3 is prima te doen. Let wel: er zijn volgens mij ook Eco-versie wegens de bijtellingsrage toen. Ik denk dat ik die zou laten schieten vanwege de lange versnellingen, is met caravantrekken niet heel optimaal denk ik.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 28 jun 2017 19:52
door NicoK
Diesel nemen. ;)

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 29 jun 2017 11:56
door necessaryevil
Ik ben zelf ca. 1.86 en ik kan de stoel nog best ver achteruit zetten, en bij sommige (alle?) auto's kun je de rails laten verlengen.

Wel heb het stuur wel volledig naar boven gezet, dit is ook gedeeltelijk een persoonlijke voorkeur. Als je langer bent zit je verder naar achter, dus je hoeft dan niet persé hoger te zitten met je knieeën. Bij mij viel pas na een x aantal km op dat het stuur laag stond voor mijn voorkeuren, die heb ik toen pas hoger gezet. Let dus hier ook op tijdens het testrijden.

Bij mijn vorige baan had ik een collega van jou lengte, die reed in een Citroën C1. Het kan dus gewoon. Die gozer zat trouwens wel achter de B-stijl, haha.

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 29 jun 2017 12:04
door bjornc
Ik heb intussen toch een Bmw 1 serie gekocht...

Afbeelding

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 29 jun 2017 12:15
door Ronon
Zijn ook mooie wagens jammer dat je toch niet voor de rs ben gegaan was wel leuk geweest om nog 1 rs erbij te hebben maar alsnog gefeliciteerd met deze aanwinst!

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 29 jun 2017 17:20
door kawazxr
Gefeliciteerd met deze mooie blinkende BMW

Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?

Geplaatst: 29 jun 2017 18:36
door bjornc
In ieder geval hartelijk bedankt voor de tips/info die ik gekregen heb, en wellicht tot in de toekomst.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 29 jun 2017 19:06
door jeroen33
Oké duidelijk verhaal :thumbsup:

Zijn er nog noemenswaardige verschillen te verwachten in onderhoudskosten tussen de TCE en de DCI?
Is de interval bijvoorbeeld gelijk en is een diesel veel duurder in onderhoud?

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 29 jun 2017 19:52
door Il Girasoli
Diesel is dacht ik altijd duurder. Interval zijn gelijk op 30.000 dacht ik. (ja ik denk veel :))

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 29 jun 2017 20:33
door NicoK
Il Girasoli schreef:Diesel is dacht ik altijd duurder. Interval zijn gelijk op 30.000 dacht ik. (ja ik denk veel :))
Tweedehands op 15.000 kan het al uit. Enige puntje is de EGR, maar die kun je ook zelf doen, en anders elk jaar ff meenemen, schoonmaken dus, deed pa ook altijd. Nooit problemen gehad. Wel met de Clio 2 1.5dci maar daar hebben we het niet over.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 30 jun 2017 16:59
door Age
Al eens aan LPG gedacht?? Niet geliefd ( = onbekend), maar ik rij al jaren naar volle tevredenheid op gas. En is goedkoper dan diesel in de vaste lasten.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 30 jun 2017 17:31
door jeroen33
Niet serieus overwogen om LPG te gaan rijden. Waar heb jij de gastank zitten? En rijd een TCE goed op gas?

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 30 jun 2017 20:07
door Ronon
Nee de tce is niet geschikt voor gas de 1.6 wel.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 01 jul 2017 10:45
door Age
das waar, maar dan toch een 1.6 ipv tce?

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 05 jul 2017 11:01
door king_
De TCE valt in hetzelfde interval als de RS, dus om de 20.000 kilometers. Volgens het boekje:

20k
Renault beurt
Interieur filter
Benzine filter
Olie filter
Motorolie

60k
Bougies
Luchtfilter

80k
Stofvrij maken remvoeringen

120k / 5 jaar
Distributieriem/aandrijflijn
Waterpomp
Spanrollen
Koelvloeistof
Remvloeistof

Motorolie
Rn0710 5w40

en inhoud Renault onderhoudsbeurt:
http://imgur.com/z52Gm8n

Het is een degelijk, goed blok. Wel hoor ik om mij heen dat (logisch met alle high-performance/downsize motoren) goed onderhoud essentieel is.
Kijk ook even in mijn project pagina. Ik hou alle kosten vrij precies bij die ik met mijn TCE heb.

Ik zou in jouw geval zeker voor de diesel gaan, en wat eerder aangegeven wordt: EGR weg laten programmeren.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 08 jul 2017 23:59
door jeroen33
Ik heb uiteindelijk er voor gekozen om het budget wat te verhogen en een Clio IV uit 2013 te kopen.
Het is ook nog eens een estate geworden, hoewel ik eigenlijk voor een hatchback ging. Maar vond de estate lekkerder rijden.

Vanwege de kosten is het wel de 1.5DCI geworden met 90pk.
Motorblok voelde tijdens de testrit in ieder geval heel fijn aan.

Re: 1.5DCI of 1.2TCE

Geplaatst: 09 jul 2017 11:15
door Age
Mooie koop, veel plezier ermee!!