Hey,
Ik zit met het feit dat mijn buitentemperatuursensor van mijn Clio (2002) de verkeerde temperatuur aangeeft. Ik heb hem gisteren los willen halen, maar toen brak het beugeltje eraf. Dit is opzicht geen probleem, maar ik heb hem nog niet werkend. Kunnen deze los besteld worden? Tevens heb ik nog een vraag: als je de temp.sensor besteld, krijg je dan de bekabeling erbij? De electrische spiegel gaat namelijk door dezelfde bekabeling heen.
Groetjes Roy
Buiten temperatuursensor
Re: Buiten temperatuursensor
die sensoren zijn volgens mij gewoon los te bestellen bij bijvoorbeeld de renault.
en je zal de draadjes af moeten knippen en daarna aan elkaar moeten solderen.
dit is van een megane, maar voor een clio is het vergelijkbaar:
http://www.meganeclub.nl/index.php?opti ... &Itemid=47" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en je zal de draadjes af moeten knippen en daarna aan elkaar moeten solderen.
dit is van een megane, maar voor een clio is het vergelijkbaar:
http://www.meganeclub.nl/index.php?opti ... &Itemid=47" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Die link is wel handig. Het wordt dus aanbevolen om de bedrading aan de kant van het display te vervangen als ik het goed zie. Mijn temperatuur geeft ongeveer 20 graden warmer aan dan het werkelijk is. Zou dit dan de bedrading of de sensor zijn?
dat durf ik niet te zeggen.
ik denk dat het voordeel is als je het "binnen" doet dat je geen last heb van invloeden van buitenaf(vocht op je bedrading bijvoorbeeld)
en ik weet niet hoeveel ruimte er gebruikt wordt met solderen, doe je het netjes kan het ook achter de spiegel denk ik.
ik denk dat het voordeel is als je het "binnen" doet dat je geen last heb van invloeden van buitenaf(vocht op je bedrading bijvoorbeeld)
en ik weet niet hoeveel ruimte er gebruikt wordt met solderen, doe je het netjes kan het ook achter de spiegel denk ik.
20 graden is wel veel:O
Bij mij is het hooguit 8 graden meer geweest. Maar dat komt doordat de sensor in de spiegel lekker warm wordt als hij in het zonnetje staat. Succes met het fixen igg. Hoor graag wat het was als je het gevonden hebt.
Bij mij is het hooguit 8 graden meer geweest. Maar dat komt doordat de sensor in de spiegel lekker warm wordt als hij in het zonnetje staat. Succes met het fixen igg. Hoor graag wat het was als je het gevonden hebt.

Mijne is afgebroken, dat pinnetje waarmee die vast zit in de spiegel. Hij werkt nog niet in elk geval. Ik ben niet zon fan ervan om de bedrading te gaan vervangen aangezien ik de auto 7 dagen per week gebruik. Ik zal eens kijken voor een nieuwe sensor en voor een soldeerbout.