16v stuurtje

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Thom88

16v stuurtje

Bericht door Thom88 »

weet iemand toevallig of het stuurtje van een clio 1 16v op mijn clio 1 phase 3 past of heb ik daar zo'n adapter voor nodig...
die van een 16v ziet er natuurlijk veel sportiever uit...
kanarie

Re: 16v stuurtje

Bericht door kanarie »

lol ben wel benieuwd naar de reacties hier , heb namelijk vandaag zo'n stuurtje binnen gekregen en wou hem ook in mijn clio 1 ph3 maken , alleen moet eerst zo'n grote torx sleutel hebben anders krijg ik het stuur dat er nu op zit er niet eens af, ben er wel al achtegekomen dat er een moer bij dit stuur zat maar die heb ik nu dus waarschijnlijk nie nodig gewoon het stuur er overheen schuiven en weer vastmaken met de torx ik hoop dat dit gaat werken, anders gaat ik ff aant knutselen tot ie wel past ;) en dan zal ik wel ff een how to er van maken mocht het nodig zijn ;) ik houd de reacties hier ook nog ff in de gaten
Thom88

Bericht door Thom88 »

zou mooi zijn als je er een how to van zou maken...
mocht het nou niet lukken dan hoef ik er ook niet aan te beginnen... ben zelf altijd wel in voor een uitdaging maar het stuur vind ik zelf zomaar link omdat het toch vrij lullig is als die los komt als je op de snelweg zit... tog...
kanarie

Bericht door kanarie »

dat wel ja , maja veiligheid voor alles, dus als er iets aan moet gebeuren zorg ik er natuurlijk wel voor dat dit ook volkomen veilig is ;)
stefan_

Bericht door stefan_ »

Lijkt me wel. Ik heb een Clio 1 phase 2, en ik heb ook een 16v stuurtje erin. Je moet alleen zorgen dat die adapter er inderdaad bij zit. Die zit met een stuk of 8 boutjes vastgeschroefd aan je stuur. Je stuur zit vast met een grote torx. Let bij het monteren erop dat je het stuur recht hebt, want het is irritant als hij scheef zit. En ik kan het weten :smash:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

is simpel: oude stuur eraf en 16vstuur erop niets geen adaptor nodig :thumbsup:
Groeten, Vincent.
kanarie

Bericht door kanarie »

zo makkelijk kan het zijn, heb alleen dus eerst nog zo'n grote torx nodig.
Clio1-1,2

Bericht door Clio1-1,2 »

Ik heb ook zo,n stuur wissel gedaan bij 2 clio,s
1 clio 1 fase 1
2 clio 1 fase 3

Kan wel effe snel uitleggen hoe je dit veilig kan doen.

Ik had van een sloop auto een 16 v stuurtje af gehaald.
Verwijderen stuur (bij een sloopauto (slooples)

Het midden rubber kan je met je hand zo loshalen.
Dan zie je 8 imbus of torx (ligt aan model)
Geen airbag dus zie je de middenbout ook zitten
Verwijder de middenbout (laat de adapter aan het stuur zitten)
(het stuur naar links draaie en draaie met een ratel)

Soms zit het stuur nu nog varst Heel belangrijk als je nu nog met je kont in een sloopauto zit gaan we slopen, pak een hamer en ram paar keer hard op de stuurkolom.
(WAT JE OOK DOET DOE DIT NOOIT BIJ JE EIGEN AUTO)

Bij je eigen auto moet je gewoon heel voorzichting aan het stuur frikken (links en rechts en boven en onder rustig loshalen)

Inbouwen.

Zoek een recht stukje grond, Maak het stuur open (als hier een airbag zit moet die eerst verwijderd worden) draai de bout los (probeer stuur te klemmen met je benen lukt dit niet rij de auto naar achter en stuur helemaal naar links tot ie niet verder kan) dan kan je de bout makkelijk los halen.

Haal het stuur er nog niet af rij eerst naar plat stukje grond zodat je stuur 100% recht is.
verwijder nu het stuur met de frik manier. (niet beuken op je stuurkolom)

Zet het 1,8 16 of williams stuur met adapter op je stuurkolom dit past heel makkelijk
(gaat dit op een of ander manier moeilijk of stroef (beetje tegestribbelen mag) zet dan je orgineele stuur terug anders haat spulletje stuk.

plaats het nieuwe stuur, zet de bout er handvrarst op en rij naar achter en stuur naar rechts.
draai nu het stuur varst (varst is varst 80 Nw is meer dan genoeg)

Zet het middenstuk terug

Het is makkelijk om de adapter gewoon te laten zitten de stuurkolom is bijna allemaal het zelfde van de clio 1 (alleen airbag is net anders)
Thom88

Bericht door Thom88 »

bedankt voor de reacties...
duidelijker kan bijna niet...
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Mijn Rsi heb lekker al zo'n mooi stuurtje :sneaky:
Clio1-1,2

Bericht door Clio1-1,2 »

Graag Gedaan

:smash:

Ik heb ookal zo,n mooi stuurtje van 1,8 16V in me clio 1 1,2 :devilish:
kanarie

Bericht door kanarie »

vandaag ff een torx dop T50 gehaald zodat ik me stuur los kon draaien , dit gedaan(wel eerst dus het stuur helemaal naar links gedraaid en de rest van die dingen opgevolgd zoals in die info stond) , toen met gepast geweld het stuur er af getrokken, andere stuurtje er zo op geschoven en met dezelfde torxbout waarmee het originele stuur vastzat weer aangedraaid. Stelt niks voor , 10 a 15 min werk. Resultaat staat goed, zal binnekort ff foto plaatsen in mijn project-topic ;)
Thom88

Bericht door Thom88 »

Jeff RSI schreef:Mijn Rsi heb lekker al zo'n mooi stuurtje :sneaky:
en mijn papa werkt bij mc donalds...

maar beter dat die er al op zit... ik ben nog op jacht naar zon stuurtje maar ik had al op marktplaats gezien dat er genoeg op staan... zal men jacht is ff voort gaan zetten...
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

ach ja RSI heb standaard al zo'n stuur van daar :laugh4: :smash:
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Hoi allemaal!
Ik heb ook laatst een 16v stuurtje ingebouwd in mn phase 3.. Heb verder geen problemen gehad met adapters die niet pasten of zo.. Hij ging er zo in, en t past allemaal (Hij is alleen n stuk kleiner dan mijn originele stuur :P )

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Interieur (vraag & antwoord)”