Kofferbak ideeën

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Thom88

Kofferbak ideeën

Bericht door Thom88 »

Ik heb een probleempje wat misschien wel meer van jullie hebben...
het probleem is namelijk dat ik een versterken in het zicht niet zo heel erg mooi vind...
daarom is mijn vraag aan iemand of iemand een idee heeft voor mijn kofferbak om alles mooi weg te werken... ook heb ik een condensator tussen mijn accu en versterker moeten hangen omdat deze teveel vroeg van men accu elke keer... maar deze zou best in het zicht mogen hangen dat is niet zo'n probleem....
ik heb er zelf al aan gedacht om hem op de bodem weg te werken met mdf ofzo maar zoals jullie wel zullen weten is de kofferbak van een clio 1 helemaal niet diep en kan ik waarschijnlijk men 12" woofer niet meer kwijt omdat hij dan elke keer tegen mij hoedeplankspeakers aan komt... weten jullie een mooie oplossing... of hebben jullie toevallig foto's van hoe jullie dat gedaan hebben...
Thijs Bosmann

Re: Kofferbak ideeën

Bericht door Thijs Bosmann »

Kan je tegen de achterbank geen dubbele plaat maken waar de versterkers enz tegen aankomen?.. met de kondensator erdoor?...

Gr. Thijs!
Sebas
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Sebas »

staan hier geen ideetjes tussen?
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Afbeelding
Afbeelding
:thumbsup:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

kheb het zelf zo (heb alleen frame en zijpanelen nog)

http://www.carputerforum.nl/carpc/showp ... tcount=143" onclick="window.open(this.href);return false;

Achterste stuk word weer volgebouwd. Heb zo nog ruimte zat voor boodschappen oid. Ruimte is in princiepe hetzelfde gebleven, alleen ietsie smaller ivm die zijpanelen.
En verder heb ik dan nog plek zat voor zekeringen, versterkers, spaghetti etc.
Thom88

Bericht door Thom88 »

ja ik vind dat die versterker zo onder de kofferbak word weg gewerkt zeg maar wel mooi, dit omdat ik zoveel mogelijk kofferbak ruimte wil behouden omdat ik deze af en toe weleens nodig heb... verder zitten er zeker zieke dingen bij die ik wel zou willen maar vanwege de ruimte die ik af en toe nodig heb gaat dit niet altijd jammer genoeg...
maar bedankt voor de reactie...
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

dubbele bodem is handig, had ik in de vorige clio ook.
wel een power fan op zetten v oor de koeling van de versterkers.

voordeel: je hebt meteen als je je achterbank neerklapt 1 en de zelfde hoogde achterbak :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Thom88

Bericht door Thom88 »

Vinnie_86 schreef:dubbele bodem is handig, had ik in de vorige clio ook.
wel een power fan op zetten v oor de koeling van de versterkers.

voordeel: je hebt meteen als je je achterbank neerklapt 1 en de zelfde hoogde achterbak :thumbsup:

die fan zou het wel makkelijk maken jah haha anders zal men versterker dat niet zo op prijs stellen denk k zo maar...
Thom88

Bericht door Thom88 »

na lange tijd ben k tog maar weer is van plan om verder te gaan met men auto aangezien het weer, men cashflow en men baas het weer toe laat...

nu men project tog zo lang stil heeft gelegen en k genoeg tijd heb gehad om te bedenken hoe men kofferbak word heb k toch besloten om ervoor te gaan dat k geen kofferbak meer over hou...

ga alles afwerken op het idee zoals dirk jan dat gedaan heeft... ziet wel wel strak en sjiek uit... alleen dan net iets anders aangezien k nou twee versterkers kwijt moet in plaats van een...

iemand die denkt dat het beter of praktischer kan... laat je horen want open voor ideeen staan we altijd natuurlijk...
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Thom88 schreef:iemand die denkt dat het beter of praktischer kan... laat je horen want open voor ideeen staan we altijd natuurlijk...
Zo'n 'setup' als van dirk jan is op zich wel mooi mits je niks mee hoeft te nemen ;)
Maar zoals hij het heeft ziet er wel netjes uit natuurlijk. Vrij simpel qua opzet maar ziet er wel strak.
Alleen zou ik dan de versterker 'verdiept' erin bouwen ipv er tegenaan schroeven. Dan ben je gelijk die spaghetti kwijt.
Je zou (van zijn idee uitgaande) dat stukkie met de verstker wat lager kunnen maken, en versterker dan ook gelijk iets lager bouwen, zodat je de 2e versterker bovenop kan maken.
Thom88

Bericht door Thom88 »

dat met dat verdiept inbouwen volg k nie helemaal... weet niet helemaal hoe je dat bedoelt... heb je hier toevallig een voorbeeld van of zoiets...
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

't is een beejte lomp getekend maar ...
Hier is het idee ...

Gebaseerd op de kofferbak van Dirk-Jan.
Links dan de sub en condesator, rechts het versterker gebeuren. Hoop dat het 'inbouwen' van de versterkers beejte duidelijk overkomt (links onderin). In feite gewoon plaatje hout oid ervoor met daarin een 'kijkgat'. Kan je er ook evt. neon achter gooien, geeft wel leuk effect.
Er boven heb je dan plekkie 'over' voor bv leuk logo, spiegeltegel ofzo.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot de versterkers zijn maar ...

Afbeelding

En nog een idee ... kwam er net op.
Sub gewoon domweg in de midden, en dan (1) versterker tegen de kist en aan de andere zijkant een spiegeltegel, geeft een leuk effect. Of (2) gewoon versterker tegen de zijkant.
Op de stukken die je overhoud, tegen de achterbank zegmaar, zou je dan de zekeringhouder en condenstator kwijt kunnen ...

Afbeelding
Thom88

Bericht door Thom88 »

owdah is wel heel duidelijk zo bedankt voor je creatief meydenken haha... hier kan k cker wah mey...
Sick Nick

Bericht door Sick Nick »

In m'n charade (ook een klein autotje) had ik de kofferbak zo:

Afbeelding

Dit is dan met 2 x 12" JBL Pro maar als je hier gewoon de helft van pak ben je er ook natuurlijk met nog ruimte over in de bak. In die 2 hoeken zaten bij mij de versterkers en de condensator. Links een 4kanaals MTX en een zware dietz powercap. Rechts 2 grote monoblokken voor de subwoofers. Alles netjes uit het zicht en strak afgewerkt. Met de hoedenplank erop zag je er niks van. Had wel flink wat gaten in de hoedenplank onder het stof om zo de luchtdruk er door te laten. Zonder de gaten stuiterde de plank constant omhoog, zelfs bij lager volume :laugh4:
Qoen

Bericht door Qoen »

Hej heej,

er zijn genoeg optie;s te verzinnen om het netjes weg te werken.
Ik ben ook even wezen zoeken naar een oplossing (half jaar geleden), en kwam toen uit op; een dubbele bodem :thumbsup:

Ik heb er een show-case-je van gemaakt;
http://showyoursound.nl/Public/Showcase ... sp?Id=4436

ik heb er ook 2 versterkers in geknoopt, en een redelijke sub. Misschien heb je hier wat aan.

Groete

ps. iedereen veel plezier morgen!!
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”