Klapperend geluid rechtsvoor

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
tienus95
beginner
Contacteer:

Klapperend geluid rechtsvoor

Bericht door tienus95 »

Dag allen,

Sinds een aantal dagen hoor ik een klapperend geluid bij mijn Clio 3 RS CUP 2.0. Inmiddels 250.000 gelopen.

Veelal rechtsvoor, maar soms ook linksvoor. Vooral als ik over een slecht wegdek of klinkers rijd. Klinkt alsof er iets loszit en ergens tegenaan bonkt.
Ook wanneer ik de koppeling hard omhoog doe hoor ik 1x het bonk geluid.

Nu geeft de garage aan dat er speling op de onderste fuseekogel zit. Echter hoor ik geen gekraak of iets dergeljiks met sturen. Kan het evengoed de fuseekogel zijn?
Fusees zijn 100.000km geleden compleet vervangen. Dus ivm slijtage zou het kunnen.

Ik heb ter verduidelijking een filmpje gemaakt waar je op de achtergrond een duidelijk bonkend geluid hoort. Echter krijg ik dit niet toegevoegd..

Alvast bedankt voor de input.

Gr. Teun
tvr
beginner
Contacteer:

Re: Klapperend geluid rechtsvoor

Bericht door tvr »

Probleem heb ik ook gehad, bleek bevestigingsring gebroken te zijn,
Deze zit bovenop de veerpoot onder de bevestigingsschroef.
1995 TwingoI,fase1
2005 Clio2,fase3, 1.416v, Authentic +airco,cruise

2010 Clio3,fase2, 1.2TCE 20th anniversary edition +navi,keycard
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Gerammel en/of gekloenk in een voorwielophanging kan echt aan van alles liggen. Wiellagers, veerpoten, veerpootlagers, homokineten, fuseekogels, stuurkogels, stuurhuis, noem maar op. Jaren geleden werd ik wanhopig van mijn Clio 2 die rechtsvoor rammelde als ik over takjes of verhoogde witte strepen reed. Alles stukje bij beetje vervangen (tot de aandrijfassen toe), bleek het uiteindelijk een (minimaal) versleten binnenste stuurkogel te zijn. Stuurstangen (als laatste) vervangen, probleem opgelost.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Gh0st03
beginner
Contacteer:

Bericht door Gh0st03 »

Ik heb het ook gehad. Bij mij was het bonkende geluid rechtsvoor. Pas heb ik de auto iets verlaagd d.m.v. een ST-schroefset en heb ik ook gelijk de veerpootlagers vervangen. Het geluid bleek te komen uit de rechter schokdemper of de veerpootlager die versleten was, aangezien ik het daarna nooit meer heb gehad. Die waren na 130.000km en 13 jaar nog nooit vervangen dus dat was opzich ook wel een keertje nodig. Ik weet niet hoe lang ze er bij jou al onder zitten, maar dit behoord dus ook tot de opties.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”