Waarschuwingen, traag op snelheid komen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Strada_SGR
beginner
Contacteer:

Waarschuwingen, traag op snelheid komen

Bericht door Strada_SGR »

Hi!

Ik ben sinds dit jaar eigenaar van een Clio uit 2011. Nu ben ik er op zich heel blij mee, maar heb er naar mijn zin meer problemen mee dan ik zou hopen in een korte tijd. Nu weer, na op vakantie geweest te zijn (twee weken) krijg ik de melding "controleer begrenzer" en "controleer injectie". Ook gaat accelereren voor geen meter. Ik kom heeeel traag op snelheid.

Vervolgens staat mn auto een paar uur geparkeerd waarna ik weer ga rijden. Nu lukt het accelereren wel weer prima (wat ik ook apart vind) maar staat er een nieuwe melding: "emissiesysteem controleren". De vorige twee meldingen worden niet meer weergegeven.

Nu ben ik echt een leek op autogebied, dus sorry als ik wat meer discriptieve termen gebruik. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik wil sowieso een bezoekje aan de garage brengen maar was benieuwd of ik voor die tijd al iets te weten kan komen via deze weg. Alvast bedankt!
Scarface450
forum starter
Contacteer:

Re: Waarschuwingen, traag op snelheid komen

Bericht door Scarface450 »

Ik stel voor dat je de auto toch eens goed laat nakijken/ uitlezen. Wat is de onderhoudshistorie k oa. ? Als je dat niet weet kan het al zeker geen kwaad om alles na te laten kijken. Kost wel wat maar als je iemand kent die bvb in een onafhankelijke garage werkt kan dit alles nog meevallen.bvb is de distributieriem reeds vervangen , bougies, filters , olie, uitlijning enz , kan er allemaal toe bijdragen dat de auto veel beter functioneert. Succes !
Strada_SGR
beginner
Contacteer:

Eind augustus heb ik een grote beurt laten doen, distributie riem vervangen, nieuwe remmen en verder alles na laten kijken. Was inderdaad een duur grapje. Vandaar dat ik er zo van Baal dat ik nu weer dit heb...
Scarface450
forum starter
Contacteer:

Bericht door Scarface450 »

Nooit fijn om na zo'n grote beurt dit vast te stellen...
Ik zie vooralsnog niet of dit een benzine dan wel diesel betreft , km-stand ?
Remmen kost wel wat als je het moet laten doen, heb zonet nog de remblokken vervangen van een T-cross VW ....38 €. 😎 Voor m'n wijlen Clio 2 was dat met schijven bij indertijd amper....70€ ....zelf geplaatst natuurlijk.
Strada_SGR
beginner
Contacteer:

Ik ben inmiddels bij de garage geweest. Hij heeft de meldingen gewist en gezegd dat het kan dat de meldingen weg blijven. Mochten ze terugkomen dan ligt het waarschijnlijk om de luchtklep of de sensor hiervan. Het acceleratie probleem heeft te maken met de melding en niet andersom. Na het wissen van de melding rijdt mn clio weer als daarvoor.

Het is een benzine auto met 150000 op de teller
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”