Beste allemaal,
Ik heb recent een audio upgrade laten uitvoeren inclusief een Pioneer scherm + radio. Echter kwam het bedrijf erachter dat het scherm niet paste ondanks dat mijn model op de gesupporte modellenlijst stond. Pioneer gaf aan dat mijn auto net anders was (blijkbaar zit er een apart deel van de radio in het dashboard) en daarom geen inbouwmogelijkheid bestond. Verder gaf het bedrijf van de audio upgrade aan dat zij verder geen merken kunnen vinden die hierop passen. Nu heb ik goede speakers in de auto, maar het geluid vanuit R-link klinkt nogsteeds niet top. Na klooien in de EQ kwam ik in de knoop. Zodra ik de custom preset gebruik en de bass maximaal zet (incl. bassboost) klinkt de bass nog lang niet zo hard als uit de "Jazz" preset. Echter klinken daar de hoge tonen weer dramatisch. Het is dus kiezen tussen twee middelmaten.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze presets te veranderen of om de custom sliders meer mogelijkheden te geven? (Bijvoorbeeld d.m.v. software) Of dat er misschien een soort externe geluidskaarten zijn waardoor het geluid alsnog beter klinkt?
Alvast bedankt!
R-link audio settings veranderen
-
- beginner
- Contacteer:
Re: R-link audio settings veranderen
In tegenstelling tot Medianav zit er bij R-Link alleen een LCD-display in het dashboard. De rest van het systeem (inclusief de eindversterker) zit in een "headunit" achter het dashboardkastje. Daar lopen dus ook de speakerkabels naartoe. Volgens Google is het niet gegarandeerd dat Pioneer gemonteerd kan worden i.p.v. R-link. Misschien een andere Pioneer wel?
Ik heb zelf R-link met Bose (incl. subwoofer) en daar ben ik erg goed over te spreken. Met de kwaliteit van een standaard R-link heb ik helaas geen ervaring. Misschien kan je een ISO-versterker achter het dashboardkastje kwijt? Desnoods met andere speakers?
Ik heb zelf R-link met Bose (incl. subwoofer) en daar ben ik erg goed over te spreken. Met de kwaliteit van een standaard R-link heb ik helaas geen ervaring. Misschien kan je een ISO-versterker achter het dashboardkastje kwijt? Desnoods met andere speakers?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- beginner
- Contacteer:
Re: R-link audio settings veranderen
Ik heb zojuist inderdaad een DSP-versterker laten installeren waarvan ik de EQ etc. kan aanpassen met software op mijn pc. Zo kan ik ook mijn telefoon direct verbinden met de versterker en de R-link geluidskaart omzijlen. Dit heeft een ongelofelijk verschil gegeven. Thanks voor de ISO tip, zo ben ik op de DSP gekomen!