De motor hapert, toerental schiet omhoog en blijft rijden zonder voet op het pedaal
De motor hapert, toerental schiet omhoog en blijft rijden zonder voet op het pedaal
Sinds kort loopt de motor niet helemaal lekker. Het gebeurt niet elke rit, het kan een week goed gaan en dan is het weer 3 dagen mis. Buiten het haperen (inhouden van de motor als ik het gas in trap) om kan het ook dat het toerental ineens omhoog schiet. De auto blijft dan rijden zonder dat ik mijn voeten op de pedalen heb. Als ik dan de rem en koppeling indruk blijven de toeren omhoog schieten en even later valt de motor uit. Die wil dan niet starten voor 5-10 minuten, daarna start die gewoon weer en kan ik verder rijden.
Hier is al naar gekeken:
Brandstoffilter
Gashendel
Gaspedaal ingespoten met WD40
Uitgelezen op foutmeldingen
Nieuwe krukassensor
Ff flink gas ingetrapt om de carburateur schoon te branden
Het betreft een Renault Clio 1.2 MTV edition uit 2000 en er staat nog geen 1,5 ton op de teller.
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of weet iemand de oplossing?
Ik hoor het graag!
Hier is al naar gekeken:
Brandstoffilter
Gashendel
Gaspedaal ingespoten met WD40
Uitgelezen op foutmeldingen
Nieuwe krukassensor
Ff flink gas ingetrapt om de carburateur schoon te branden
Het betreft een Renault Clio 1.2 MTV edition uit 2000 en er staat nog geen 1,5 ton op de teller.
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of weet iemand de oplossing?
Ik hoor het graag!
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: De motor hapert, toerental schiet omhoog en blijft rijden zonder voet op het pedaal
Ik heb ook een MTV clio gehad van bj 2000. Niet nieuw gekocht , deze deed dienst als lesauto voor m'n 2 oudste kids... Verleden jaar was de houdbaarheidsdatum echter bereikt en ingeruild voor een clio V. Vooral electronisch gaf die wel wat problemen... Vocht is volgens mij de ergste vijand van zowat elke auto die + 20 jaar is..
Ook was het altijd afwachten dat ie startte en of ie niet zomaar uitviel... Maar idd, als ie draaide was het altijd in orde..
Ook was het altijd afwachten dat ie startte en of ie niet zomaar uitviel... Maar idd, als ie draaide was het altijd in orde..
Re: De motor hapert, toerental schiet omhoog en blijft rijden zonder voet op het pedaal
Zou vocht hier de boosdoener kunnen zijn dan? De auto is verder nog in top staat. Voordat dit probleem zich voor deed (sinds 3 maanden) liep hij altijd als een zonnetje. Van binnen is die ook nog prachtig en zouden in theorie nog wel wat kilometers bij moeten kunnen op de teller.
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik zou zeggen : alle mogelijke stekkers waar je zo bij kan even opschonen... Corrosie weg en de verbindingen invetten met vaseline oid. Dan kan je die toch al uitsluiten...
Nog niks verbeterd, heeft iemand een idee wat het verder zou kunnen zijn?
Klinkt als de stappenmotor, zou deze eens na laten kijken.
Clio II Ph I - RNA - 1.2 8V - Boréal
Clio II Ph I - Initiale - 1.6 16v - Xérus
Clio II Ph I - RS - 2.0 16V - Rouge de Feu
Top, ga ik dat doen. Bedankt!
Dit model blijkt geen stappenmotor te hebben, dus dat is het ook niet. Iemand nog suggesties?
MAP sensor in orde?
Zit een MAP sensor niet alleen in een injectie motor? Iemand kwam laatst met het volgende idee, kan het niet aan de brandstof liggen? Dat de bio ethanol de rubbertjes langzaam oplost en deze deeltjes in de carburateur terecht komen wat de problemen veroorzaakt.
De Clio 2 is alleen maar geleverd met injectie motoren naar mijn weten. Carberateur enkel nog op de Clio 1.
Tevens gooi ik zelf ook vaak zat 95 in de Clio 1.2 en hij doet totaal niet moeilijk.
Tevens gooi ik zelf ook vaak zat 95 in de Clio 1.2 en hij doet totaal niet moeilijk.
Misschien een slechte pen bobine? Is vrij makkelijk te testen volgens mij, door ze één voor één even los te halen, als hij dan net zo beroerd blijft lopen heb je de slechte te pakken.
Captur TCe 143 EDC
Het probleem is gevonden. Bleek een combinatie van een losse vacuum slang en defecte temperatuursensor. Slangetje vast en nieuwe sensor verhelpen het probleem
-
- forum starter
- Contacteer:
Mooi
. Altijd leuk als er een oplossing gevonden wordt. En nu maar hopen dat je lang van andere ellende gespaard blijft.
Fijn dat de Clio weer gemaakt is!