Ben ondertussen wel toe aan een nieuwe navigatie update. Heb een Clio IV met een R-Link systeem. Uiteraard kan ik het via Renault updaten, betaal je de hoofdprijs en weet je dat je altijd een kaart krijgt die wat achter loopt ten opzichte van Tom-Tom.
Weet iemand of er een andere optie is om die kaarten te updaten ? Met een wat vriendelijker prijskaartje ?
Navigatie update R-Link
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Re: Navigatie update R-Link
Volgens mij is dat zo goed als onmogelijk.
Je kunt Android auto activeren (zie de post software aanpassingen van Mox). Dan kun je navigeren via maps of Waze op je rlink scherm
Je kunt Android auto activeren (zie de post software aanpassingen van Mox). Dan kun je navigeren via maps of Waze op je rlink scherm
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Tomtom koppelt een kaart aan de auto op basis van het chassisnummer en het serienummer van het R-link systeem. Deze beveiliging is nog door niemand gekraakt. Van een fysieke kopieerbeveiliging is verder geen sprake. Ik rijd rond met een kopie van mijn originele SD-kaartje en dat werkt feilloos. De enige "beveiliging" op het originele kaartje is dat ze de (4) bestanden onzichtbaar hebben gemaakt. Het originele kaartje bewaar ik veilig thuis. Updates installeer ik altijd eerst thuis op het originele kaartje en daarna kopieer ik de 4 bestanden naar het kaartje voor in de auto.
Zoals Bas al zegt is de beste "gratis" oplossing om Google Maps of Waze te gaan gebruiken via Android Auto. Uiteraard ben je dan wel afhankelijk van je telefoon en een USB-kabeltje.
Zoals Bas al zegt is de beste "gratis" oplossing om Google Maps of Waze te gaan gebruiken via Android Auto. Uiteraard ben je dan wel afhankelijk van je telefoon en een USB-kabeltje.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ok, Thx voor de info. Dat is dan het enige dat goed geregeld is door Renault. Effe kijken wat ik ga doen. Of nog een keer een update aanschaffen, of inderdaad android auto installeren.
Clio zal toch niet heel lang meer in gebruik zijn. Iets om volgende keer rekening mee te houden.
Clio zal toch niet heel lang meer in gebruik zijn. Iets om volgende keer rekening mee te houden.
-
- beginner
- Contacteer:
Goede middag allemaal.
Ik ben in het bezit van een Clio 4 Phase 2 Estate 1.2 EDc2017 R-link. In 2020 is er een update geïnstalleerd van het navigatiesysteem. Huidige versie: Kaart Europa V1010. V8935.
Hoe kom ik aan een nieuwe update hiervoor, of is dit de laatste . Het liefst voor een appel en een ei natuurlijk! Ik ben al op het forum aan het grasduinen geweest en op de Renaultsite maar kom er niet uit.
Wie weet raad?
Ik ben in het bezit van een Clio 4 Phase 2 Estate 1.2 EDc2017 R-link. In 2020 is er een update geïnstalleerd van het navigatiesysteem. Huidige versie: Kaart Europa V1010. V8935.
Hoe kom ik aan een nieuwe update hiervoor, of is dit de laatste . Het liefst voor een appel en een ei natuurlijk! Ik ben al op het forum aan het grasduinen geweest en op de Renaultsite maar kom er niet uit.
Wie weet raad?
-
- beginner
- Contacteer:
Dank voor je snelle snelle reactie! Ik ga ermee aan de slag!