led lamp

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
wavanooijik
beginner
Contacteer:

led lamp

Bericht door wavanooijik »

Hallo ,kan ik in mijn clio4 ook led lampen plaatsen en is dat moeilijk alvast bedankt
RicoK
forum starter
Contacteer:

Re: led lamp

Bericht door RicoK »

Koplampen? Mistlampen? Verlichting achter? Kentekenplaatverlichting? Interieurverlichting? Richtingaanwijzers? Etc. Welke ‘lampen’ bedoel je?

Mijn Clio IV heeft pure led vision koplampen met led mistlampen. Dus full-led aan de voorzijde. Omdat ik een Estate rijd, heb ik aan de achterzijde geen ledlampen, omdat Renault hierin niet heeft voorzien voor de Estate.

Volgens mij is after market inbouw van led koplampen wel mogelijk.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Ik heb de volgende lampen in mijn auto gezet en ze bevallen me goed. Geven veel licht en de andere gebruikers hebben ook geen last van je:
https://www.tradevision.nl/led-h7-dim-groot-of-mistlicht-6000k-4800-lumen-e-ece-goedgekeurd-1.html

Wel moest de lamp volgens de nieuwe APK standaard wat naar beneden geschroefd worden.
RicoK
forum starter
Contacteer:

Bericht door RicoK »

@Brandon92 omdat, zodra ik op je link druk, dit topic weer opnieuw wordt geopend, moet je even de link aanpassen.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Ik heb zelf volledige Bi-Led lenzen ingebouwd en heb deze er naast als extra H1 grootlicht, ze bevallen me erg goed, ze zijn wel aan de prijs.

Hiervoor had ik deze, heel erg duur maar gaven ook een extreem goed lichtbeeld en een bak licht waar je u tegen zegt.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Raar dat de link niet goed is. Maar hier is de link nog een keer. De voordeel van deze led is ook dat ze een ECE keuring hebben. En dat hebben de meeste led lampen niet. Ook heeft 1 lamp 4800 lumen :DD
wavanooijik
beginner
Contacteer:

Bericht door wavanooijik »

ik bedoel de koplampen sorry
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

wavanooijik schreef: 10 nov 2022 12:26 ik bedoel de koplampen sorry
Wil je de volledige koplampen vervangen door een variant met leds. Of wil je de H7 lampen vervangen voor led lampen.
Sjaakie NL
beginner
Contacteer:

Bericht door Sjaakie NL »

Goedenavond,

Wil even dit topic weer starten.
Veel gelezen over LED lampen (H7) in een Clio, zelf een Clio uit 2015.
Aangezien mn hoofd verlichting vrij laag staat en toch met dit winterse weer niet erg veel licht geeft ben ik benieuwd naar jullie mening.

Lees veel over lampen waarbij je nog extra voeding ergens vandaan moet halen. Of dat het allemaal net niet past in de koplamp. Hebben jullie ervaring met een goede led lamp (eventueel legaal) die goed te plaatsen is zonder extra voedingen etc?

Hoor het graag!
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik heb zelf geen Clio meer, maar gebruik wel de H7 LEDs van Osram. De enige die in sommige auto's goedgekeurd is voor op de openbare weg.

Je zou even bij Osram moeten kijken of de Clio ook goedgekeurd is.

Ben zeer tevreden over de lichtopbrengst en kleur.
Lichtbeeld wijkt ook amper af van gewone halogeenlampen
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Zie nu dat de Clio daar helaas niet bij staat.

Best kans dat het gewoon prima kan, maar het mag niet.
Ga niet voor goedkope Chinese LEDs. Die heb ik gehad en dacht toen dat het best oké was tot ik die van Osram plaatste. Lichtbeeld is een wereld van verschil
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Sjaakie NL
beginner
Contacteer:

Bericht door Sjaakie NL »

jeroen33 schreef: 14 dec 2023 22:34 Zie nu dat de Clio daar helaas niet bij staat.

Best kans dat het gewoon prima kan, maar het mag niet.
Ga niet voor goedkope Chinese LEDs. Die heb ik gehad en dacht toen dat het best oké was tot ik die van Osram plaatste. Lichtbeeld is een wereld van verschil
Beetje late reactie maar bedankt voor het reageren! Ja las inderdaad of wel/niet legaal en vroeg me af wat er moelijk was.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”