Beste mede Clio Hybrid rijders,
Toen ik nog aan het oriënteren was welke auto ik ging kopen, las ik reviews van de wagens waar ik geïnteresseerd was online.
Bij een Clio Hybrid review, las ik een verhaal bij iemand over flitsende mistlampen bij het afremmen, mensen in de reacties beaamde dit en hadden dit probleem ook. Dit was bij een Clio Hybrid uit 2020. Ik dacht, dat zal wel opgelost zijn bij het 2023 model. Wat blijkt? Niet dus.
Sinds kort in de donkere ritjes zie ik het bij mij ook gebeuren, willekeurig, je kan het niet forceren. Willekeurig bij het afremmen, op 41km/h, flitsen de mistlampen. Je ziet dat overduidelijk als je voor de auto uitkijkt op de grond. De 2 felle mistlampen springen voor nog geen seconde aan, een snelle flits. Als het gebeurt, gebeurt het altijd op de zelfde snelheid, die 41km/h, maar wanneer het gebeurt is totaal willekeurig.
Ik ga dit melden aan de dealer, maar ondertussen wou ik hier eens vragen, zijn er nog mensen die dit probleem zien/ervaren? En of mensen er al een oplossing voor gevonden hebben, zelf of via de dealer?
Ik ben er nieuwsgierig naar, het is een vreemd fenomeen!
Flitsende mistlampen Hybrid
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Flitsende mistlampen Hybrid
Ik ga er eens op letten.... Heb wel de indruk dat de mistlampen erg gevoelig afgesteld staan... Bij het draaien aan het stuur, en al is dit maar heel licht heb ik wel de indruk dat de lichten snel aan gaan en dat is soms wel lastig. Maar bij rechtdoor en afremmen?
Ik vraag me zelf ook af of de remlichten aangaan als je in B rijdt, en gas lost.... iemand?
Ik vind dat automatisch aan gaan bij bochten eigenlijk best irritant.... Al ligt dit aan mezelf mogelijk omdat ik dat constant bij tegenliggers opmerk
Ik vraag me zelf ook af of de remlichten aangaan als je in B rijdt, en gas lost.... iemand?
Ik vind dat automatisch aan gaan bij bochten eigenlijk best irritant.... Al ligt dit aan mezelf mogelijk omdat ik dat constant bij tegenliggers opmerk
Dat ze aangaan op lage snelheid en draaien aan het stuur dat hoort zo. Dat is de bochtenverlichting, vind ik zelf niet erg, en vind t wel mooi eigenlijk!Scarface450 schreef: 14 sep 2023 17:44 Ik ga er eens op letten.... Heb wel de indruk dat de mistlampen erg gevoelig afgesteld staan... Bij het draaien aan het stuur, en al is dit maar heel licht heb ik wel de indruk dat de lichten snel aan gaan en dat is soms wel lastig. Maar bij rechtdoor en afremmen?
Ik vind dat automatisch aan gaan bij bochten eigenlijk best irritant.... Al ligt dit aan mezelf mogelijk omdat ik dat constant bij tegenliggers opmerk![]()
Maar inderdaad, als ik afrem (en er waren nog meldingen van mensen) rond 41km/h dan flitsen de mistlampen heel kort en snel. Gebeurt echter niet altijd. Ik heb er dashcambeelden van en naar de dealer gestuurd.
De remlichten gaan aan in de B-stand, ik heb mij dit ook afgevraagd en er eens op gelet in het donker. Vanaf dat je hard genoeg regenereert gaan ze aan. Ze gaan niet aan als je het gaspedaal maar lichtjes lost.
Hier ook last van in mijn Clio van juni 2021, heb dit ook al diverse malen in diverse fora vermeld.
Zeer irritant, vooral voor andere weggebruikers (het lijkt namelijk of je even seint), diverse mal contact gehad met Renault Nederland, maar zonder resultaat, op de één of andere manier wordt dit door Renault Frankrijk niet serieus genomen, niet elke Clio heeft er ook last van.
Uiteindelijk was ik het zat na ruim anderhalf jaar discussiëren en heb ik het eind vorig jaar opgegeven, ik heb de mist/bocht verlichting los laten koppelen door de dealer, dan maar geen bochtverlichting, heeft vind ik ook niet heel veel toegevoegde waarde, mist kennen we eigenlijk de laatste jaren al bijna niet meer, dus daar ook geen gemis.
Verbaasd me wel dat dit voor nieuwe modellen ook nog steeds zo is en dus niet opgelost.
Zeer irritant, vooral voor andere weggebruikers (het lijkt namelijk of je even seint), diverse mal contact gehad met Renault Nederland, maar zonder resultaat, op de één of andere manier wordt dit door Renault Frankrijk niet serieus genomen, niet elke Clio heeft er ook last van.
Uiteindelijk was ik het zat na ruim anderhalf jaar discussiëren en heb ik het eind vorig jaar opgegeven, ik heb de mist/bocht verlichting los laten koppelen door de dealer, dan maar geen bochtverlichting, heeft vind ik ook niet heel veel toegevoegde waarde, mist kennen we eigenlijk de laatste jaren al bijna niet meer, dus daar ook geen gemis.
Verbaasd me wel dat dit voor nieuwe modellen ook nog steeds zo is en dus niet opgelost.
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink: 283C37565R
Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-24)
Clio V R.S. TCE 130 (t/m 05-21)
Easylink: 283C37565R
Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-24)
Clio V R.S. TCE 130 (t/m 05-21)
Mijn dealer heeft het nu ook doorgegeven aan Renault België, het was blijkbaar de eerste melding hier. Ik heb meegegeven dat ze best doorgeven eens bij Renault Nederland en Frankrijk te luisteren, waar het meer bekent is dan hier.
De mistlampen flitsen ondertussen nog altijd op een willekeurig moment aan 41km/h bij afremmen.
De mistlampen flitsen ondertussen nog altijd op een willekeurig moment aan 41km/h bij afremmen.