Levertijd hybride clio
Re: Levertijd hybride clio
Dankjewel, ik ook.
Onze Clio staat ondertussen al 3,5 weken te wachten in Antwerpen op transport naar de dealer. Op 9/05 van de band gerold, en nog altijd niet bij de dealer gearriveerd. Best pijnlijk!
-
- beginner
- Contacteer:
Dat schiet ook niet echt op….
Al weer iets gehoord Ocram?
Jazeker! Hij staat nog altijd in Antwerpen... ;-) Ik word er niet echt vrolijk van, hij staat daar ondertussen al 5,5 weken stil te staan. En hybrides en lang stilstaan... Zijn niet echt de beste vriendjes! De dealer krijgt hem maar niet bij zich.
Ja schijnt daar erg druk te zijn, hopelijk komt hij eerdaags.
En nu is de dealer ook nog eens gesloten voor zomerverlof. Dus het nu al zeker wachten tot 15 augustus. Tegen dan staat hij al 8 weken in Antwerpen...
Ja duurt dan wel lang he? Hopelijk als je dealer weer van vakantie terug is.
Alé na 8,5 weken in Antwerpen gestaan te hebben is de wagen eindelijk toegekomen bij de dealer. Maandagavond kan ik hem eindelijk gaan halen!
-
- forum starter
- Contacteer:
Spannend!
Gelukkig, hoop dat hij je goed bevalt.
En Orcram, alles goed gegaan met de aflevering?
Zeer goed! Een vlotte aflevering! Alleen zijn we er nu wel achter gekomen dat ze de draadloze lader er niet in geplaatst hebben. Er is een foutje ingeslopen naar de bestelbon die naar de fabriek gestuurd is, waarin stond dat ik géén draadloze lader wou, terwijl ik deze wel wou. Ze gaan kijken of ze deze er achteraf kunnen inzetten.
-
- forum starter
- Contacteer:
Buiten het niet draadloos opladen... Wat is de algemene ervaring van heel de auto?
Vlot, zuinig ( al is dit nog wat vroeg waarschijnlijk), comfort, zicht, looks, binnenafwerking enz enz...
Vlot, zuinig ( al is dit nog wat vroeg waarschijnlijk), comfort, zicht, looks, binnenafwerking enz enz...
De ervaring is zeer positief! Hij is razendsnel, zuinig (tot nu toe over 330km een boordcomputer verbruik van 3,9l/100km, en ik zou nog 620km moeten kunnen rijden), ziet er heel goed uit van buiten met de gouden accenten. Van binnen ook heel netjes, met het zwarte dak en ook hier de gouden accenten in het dashboard en stuur. Het comfort is eigenlijk beter dan ik had verwacht! Hij vangt korte oneffenheden beter op dan al mijn voorgaande wagens. De stoelen zitten erg goed, het touch screen reageert snel (behalve in het hoofdmenu, daar gaat ie met een volle 1 fps doorheen). De ACC werkt erg goed alsook de LKA. Zelfs met airco rijdt de auto nog heel vaak elektrisch. In de B stand remt en regenereert hij hard en veel, wat erg fijn is. One pedal driving is met deze auto erg makkelijk. Oh ja, en draadloze Apple Carplay! Dat was een aangename verrassing, want dat stond nergens vermeld.
De minpuntjes zijn eigenlijk de harde plastics, met je knie tegen de middenconsole leunen doet al snel zeer. En het ander minpuntje is het lawaai dat de motor produceert om de batterij op te laden, gelukkig duurt dit nooit lang. (En ik kan niet draadloos opladen
))))) )
De minpuntjes zijn eigenlijk de harde plastics, met je knie tegen de middenconsole leunen doet al snel zeer. En het ander minpuntje is het lawaai dat de motor produceert om de batterij op te laden, gelukkig duurt dit nooit lang. (En ik kan niet draadloos opladen

-
- forum starter
- Contacteer:
Pff... 3.9, kan ik alleen van dromen. Heb de indruk dat ik wel onder de 5 kan blijven als ik geen airco gebruik. @ knie : heb ik ook, ga toch eens kijken om daar een matje, mousse oid tegen te hangen. 
Ik rij ook altijd in de B-stand.
Ik rij ook altijd in de B-stand.
-
- forum starter
- Contacteer:
Zonet terug van een ritje Schiphol... 160 km op en weer af.
Vertrokken met 5.3 voor de 1e 200 km die er op stond en bij terugkomst thuis zat ik op 4.6/100.
Niet slecht, wil eigenlijk zeggen dat ik minder dan 4.5 heb verbruikt of zelfs nog minder. ( ga het nu ff niet narekenen met de regel van 3
)
Vertrokken met 5.3 voor de 1e 200 km die er op stond en bij terugkomst thuis zat ik op 4.6/100.
Niet slecht, wil eigenlijk zeggen dat ik minder dan 4.5 heb verbruikt of zelfs nog minder. ( ga het nu ff niet narekenen met de regel van 3
Zet hem eens op eco en gewoon op drive ipv. B.
Alleen B gebruiken in de stad , zie je ook je verbruik zakken. Ik zit meestal op 4.0 tot 4.2 als ik zo rij.
Alleen B gebruiken in de stad , zie je ook je verbruik zakken. Ik zit meestal op 4.0 tot 4.2 als ik zo rij.
Ik gebruik B ook op de autosnelweg en mijn verbruik is gewoon 4.0 hoor. De B stand heeft geen invloed op je verbruik, enkel op regeneratie bij het loslaten van het gaspedaal, niets meer, niets minder.
Ok, k heb de indruk als ik hem op d zet, alles wat lichter gaat omdat de extra elektromotor/dynamo dan is losgekoppeld.
Nou ja, zuinig rijdt hij inderdaad.
Nou ja, zuinig rijdt hij inderdaad.
-
- forum starter
- Contacteer:
Dat ritje Schiphol zou gemiddeld aan +- 4.35 /100 km zijn verlopen. Zoveel als mogelijk op de cc gereden aan 106 en op sommige stukken gewoon met het verkeer mee als er meer verkeer was. Wel zo makkelijk met die adaptiv cc. En heel af en toe een plakker in m'n gat die geen geduld had omdat ik die 106 aanhield om asap in te voegen als ik een vrachtwagen of andere weggebruikers voorbij stak.
Prima resultaat hoor, ik ga a.s. Zaterdag naar Italie, ben benieuwd.
Is dit via de boardcomputer, of echt berekent?Scarface450 schreef: 27 aug 2023 18:48 Dat ritje Schiphol zou gemiddeld aan +- 4.35 /100 km zijn verlopen.
Waarschijnlijk via de boardcomputer, ik moet er dan nog altijd zo tussen de 0.2 en 0.3 bij op tellen, kom dus meestal berekent zo op 4.7 / 100 km uit.
Overigens zal dit wel oplopen richting winter de accu's voor elektrisch rijden worden een stuk minder zuinig in de winter wanneer het kouder wordt.
Ik kom dan meestal tussen de 5.1, 5.3 / 100 km uit.
Doorsnee over het hele jaar zo rond de 5.0 / 100 km, 1:20 dus, lekker zuinig, moet wel zeggen dat ik inderdaad ook de cruisecontrol meestal op 105 heb staan en redelijk defensief rijdt.
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink: 283C37565R
Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-24)
Clio V R.S. TCE 130 (t/m 05-21)
Easylink: 283C37565R
Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-24)
Clio V R.S. TCE 130 (t/m 05-21)
Net voor de eerste keer getankt. De BC gaf 4.0/100km aan, verbruik kwam uiteindelijk uit op 4.01/100km, dus nogal accuraat, en een prachtig resultaat ook! Zeker gezien de fabrieksopgave van 4,3/100km!
-
- forum starter
- Contacteer:
4.35 s idd volgens de bc, echter is die vrij accuraat, ook in mijn Scenic is die juist. ( 1.5 dci)
Ik schat dat ik toch gemiddeld gezien altijd rond de 5 liter ga uitkomen en in c is dat oké voor mij. Af en toe flink op de gas moet kunnen en verwachten ze meestal niet van zo'n autootje
.
Ik schat dat ik toch gemiddeld gezien altijd rond de 5 liter ga uitkomen en in c is dat oké voor mij. Af en toe flink op de gas moet kunnen en verwachten ze meestal niet van zo'n autootje