Paar vragen n.a.v. net aangeschafte Clio Estate

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Antarie56
beginner
Contacteer:

Paar vragen n.a.v. net aangeschafte Clio Estate

Bericht door Antarie56 »

Hallo!

Sinds kort ben ik eigenaar van een 2dehands Clio Estate uit 2018. Nu heb ik een technische en praktische vraag.

Technisch:
Ik merk nu pas goed op dat de versnellingspook een beetje beweegt op het moment dat je gas loslaat (naar achteren) en naar voren bij het gasgeven. Vooral in de 5e versnelling merk ik dit. Verder schakelt en rijd de auto zo ver ik kan beoordelen wel goed. Echter maak ik mij hier toch een beetje zorgen over, maar lees hele verschillende verhalen op internet over auto's hierover. De auto heeft momenteel een kilometerstand van 107k. De Clio heeft bij een km stand van 74k een compleet nieuwe versnellingsbak + koppeling gehad. Hier zou het dus niet aan kunnen liggen lijkt mij?

Praktisch:
Ik benieuwd wat voor telefoonhouder de mensen hier gebruiken om de telefoon aan het dashboard te bevestigen? En welke positie ervaren jullie als het meest praktisch?
Ik heb zelf nog een houder liggen die je in het ventilatierooster kan bevestigen, maar dat werkt voor geen meter hier... De telefoon gaat dan steeds omlaag hangen door het gewicht op het ventilatierooster.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Paar vragen n.a.v. net aangeschafte Clio Estate

Bericht door mox »

Technisch:
Vreemd, want de versnellingspook is via flexibele schakelkabels met de eigenlijke versnellingsbak verbonden en dus niet star zoals "vroeger". Als zodanig zou je het overmatig wiebelen van motor+bak (bijv. door versleten motorsteunen) dus niet terug moeten zien in de versnellingspook. Misschien is er iets met die schakelkabels aan de hand?

Praktisch:
Telefoonhouder heb ik niet; geen behoefte aan. Ik hou de telefoon meestal in mijn zak of ik leg 'm in de middenconsole en sluit hem dan aan via zo'n magnetisch USB-kabeltje t.b.v. Android Auto.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Technisch:
Ik heb dit ook, al denk zo een 50k km en hij blijft gewoon goed schakelen. Er staat nu 102k op en nog nooit iets vervangen zoals een koppeling of versnellingsbak. Clio komt uit 2014.

Praktisch:
Ik had zelf wat gemaakt dat rechts naast het MediaNav scherm de omlijsting uit kwam, het gebruikte dezelfde 2 boutjes waarmee de MediaNav vast zit. En daar zat een magsafe houder van ESR op. Ik heb een S22 Ultra met een magsafe hoesje zo laadde die ook meteen draadloos op icm draadloze AA
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
MajorClio
beginner
Contacteer:

Bericht door MajorClio »

Weet niet hoe relevant deze nog is maar ik heb zelf een magneet houdertje gekocht op aliexpress voor 3 euro die perfect vast zit op het medianav dashboard, en dan een plak magneet op de telefoon houder. Werkt fantastisch.
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165pk
Volkswagen Up! 1.0 60pk
Renault Clio IV 0.9 TCE 113pk
Dacia Sandero Stepway 1.0 101pk

:driving:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”