Goedendag allen,
Ik had al even gezocht maar kon het zo niet vinden. Mijn auto geeft de melding "Emissiesysteem controleren" in het display. Daarbij gaat het motormanagement lampje branden. Ik heb geprobeerd de auto uit te lezen dit apparaatje en de Torque app. Deze gaf foutcode p0420. Nu begrijp ik dat dat "Katalysatorsysteem Bank 1, efficiëntie te gering" betekent. Kan iemand mij vertellen of je de waardes van de sensoren uit kan lezen met aangegeven app of wat de oplossing zou kunnen zijn?
Het betreft trouwens een renault clio 3, 2.0 16v met 250 000km.
Groeten,
Albertoo
Emissiesysteem controleren
Re: Emissiesysteem controleren
Tank je E10? Ik hoor daar rare verhalen over. Dat de Euro95 is overgegaan op E10 waardoor er problemen kunnen ontstaan in de verbranding. Maar of dat allemaal klopt weet ik niet. Mvg
Re: Emissiesysteem controleren
Ja, ik ook. Veel gezeik mee gehad met de motor dus daarom tankte ik het niet. Maar toen de storingen begonnen dacht ik op een gegeven moment ook van laat maar. Heeft toch geen zin. Een collega van mij heeft een twingo en wanneer hij anders tanks als normaal gaat ie ook in de storing omdat er dan ineens een verandering is. Wanneer de storing echter gereset wordt en hij blijft dat tanken dan bleef het wel weer goed.
Begon ook heel gelijdelijk. Als ik "hard" optrok ging ie in de storing. Soms verdween de storing ook weer zo. Dat is onderhand niet meer het geval. Nu geeft ie permanent die storing. Wanneer ik de storing verwijder is ie ook zo weer terug.
Begon ook heel gelijdelijk. Als ik "hard" optrok ging ie in de storing. Soms verdween de storing ook weer zo. Dat is onderhand niet meer het geval. Nu geeft ie permanent die storing. Wanneer ik de storing verwijder is ie ook zo weer terug.