Welke banden op Clio RS?

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Welke banden op Clio RS?

Bericht door ChUcKiE6 »

Ik ben toe aan minimaal 2 nieuwe banden op mijn Clio RS. Bandenmaat 205/40/18.
Wat zijn tegenwoordig goede banden om erop te zetten? Gewoon goede A-merk banden.
Ik twijfel trouwens over all weather banden, iemand hier ervaring mee in die maat op een Clio?

Momenteel heb ik de Dunlop Sport Maxx erop zitten Runflat. Fijne band, alleen kosten die 200 euro per stuk. :cry:
Laatst gewijzigd door ChUcKiE6 op 27 sep 2022 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Re: Welke banden op Clio RS?

Bericht door Brandon92 »

Ik heb de volgende banden onder mijn CLIO IV zitten: Continental EcoContact 6 195/55 R16 87H. En die banden bevallen me prima. Ook vind ik het rijgeluid meevallen, ik reed laatst met iemand mee op de zelfde stukje weg en vond dat zijn dat veel deugdelijker te horen was en die auto was een VW Passat.
Wat de laatste tijd wel van het merk Michelin hoor dat deze banden redelijk snel kapot gaan. Tijdens de APK keuring worden regelmatig banden afgekeurd die schuren hebben terwijl de profiel nog dik in orde is.
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Hier ook een RS met 18".
Had ook de Dunlop Sport Max runflats erop. Deze heb ik alle (dus 4x) vervangen door Michelin Pilot Sport 4 – 205/40/18 – 86Y
Auto rijdt gewoonweg véél comfortabeler. Hij was met de Dunlops vanwege de harde runflat wand erg stug en stuiterig vond ik.

Deze gaven een stukje comfort terug, rijtechnisch even goed en super strak door de bochten. Afrol geluid ook een stuk minder. Dus zeker een aanrader.
Lagen wel richting de €187 incl. montage per stuk.
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Ok! Bedankt. Ik heb ondertussen via marktplaats haast nieuwe Dunlops sport Max RF voor €480 weten te bemachtigen.
Nog even laten monteren bij de lokale garage en we kunnen weer ff voor uit 😊
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”