Media Nav LAN5810WR0 uit Polen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
RondeBeuk
beginner
Contacteer:

Media Nav LAN5810WR0 uit Polen

Bericht door RondeBeuk »

Goedemiddag!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe Media Nav Evo met Apple Carplay. Nu ik hier al een tijdje naar zit te zoeken ben ik op een Poolse site terecht gekomen die dit model dus verkoopt (Zie bijgevoegde site: https://www.ceneo.pl/135509850#tab=spec). Op een aantal foto's zie ik niet het knopje voor AA of Carplay aanstaan op het menuscherm. Als ik kijk naar het specificatieplaatje, dan zie ik in ieder geval het juiste modelnummer en versienummer. Ik neem aan dat Carplay dan gewoon aangezet kan worden en dat dit dan de goede versie is voor mijn wens?

Hebben verder mensen toevallig ervaring met deze site of bestellen van onderdelen uit het buitenland? Raadt je dit aan of niet? Of is er toch nog ergens een Media Nav te vinden binnen Nederland (wat toch wel de voorkeur heeft! :DD ).

Alvast bedankt voor een reactie!
Mees120
forum member
Contacteer:

Re: Media Nav LAN5810WR0 uit Polen

Bericht door Mees120 »

Het knopje voor AA of Carplay verschijnt pas in beeld als je er een telefoon op aansluit.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
RicoK
forum starter
Contacteer:

Bericht door RicoK »

Inderdaad AA of AC hoeft niet te worden aangezet. Het verschijnt gewoon als button rechts onderin je homescreen bij aansluiten van een geschikte telefoon.

Maar wat betreft deze aanbieder/advertentie, ik ben niet geheel thuis in de modelnummers en mijn Pools is ook niet zo erg goed én ik kan de vertaalknop niet vinden in Safari op mijn iPad, maar Android Auto en Apple CarPlay zijn zulke Internationaal gebruikte termen, dat deze niet vertaald in het Pools hoeven te worden, maar ik zie deze ook niet staan op de website. Ik zou verwachten, dat dit wel een verkoop argument zou zijn.
Ik zou de aanbieder hierover even contacten om het zeker te weten.

Wat betreft de betrouwbaarheid, als je kunt betalen middels je Credit Card en/of Pay Pal dan ben je redelijk goed ingedekt.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Op allegro.pl zie ik ook diverse LAN5810WR0's staan, iets minder goedkoop voor 525 zloty, omgerekend ca. €110. Ik zou de gok zeker wagen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
RondeBeuk
beginner
Contacteer:

Bericht door RondeBeuk »

@mox @RicoK @Mees120 Erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal dit weekend en anders begin volgende week even contact opnemen met de verkoper! Fingers crossed dat dit gaat werken en ik het kan aansluiten.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Aansluiten is heel makkelijk! Kabels uit de oude weer in de nieuwe steken en je bent klaar !
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Vanitas
beginner
Contacteer:

Bericht door Vanitas »

Hoor graag of het iets is. Dan ga ik er ook eentje bestellen. :)
Renault Clio IV Grandtourer 0.9 TCE Energy Night & Day 2014 White
Glaxo
beginner
Contacteer:

Bericht door Glaxo »

Die van allegro zijn wel virgin. Die moeten nog geprogrammeerd worden. Het is wel te doen, maar dus niet plug en play. Het model dat op allegro wordt verkocht heeft geen DAB+
RondeBeuk
beginner
Contacteer:

Bericht door RondeBeuk »

Goedenavond allemaal. Heeft even geduurd op een reactie. Uiteindelijk toch niet gehaald. Dat je dit model moet programmeren voor installatie is toch jammer en daar schiet mijn kennis in te kort. Heb toch het liefst een kant en klaar model om aan te sluiten. Zal dus helaas weer verder moeten zoeken...
Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

Heb deze net besteld via de link. Benieuwd of ze echt binnen komen.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
RondeBeuk
beginner
Contacteer:

Bericht door RondeBeuk »

@Matramur Ik ben reuze benieuwd! Mocht het toch een goede optie zijn, dan ga ik het misschien toch ook maar wagen en een kenner er naar laten kijken voor het programmeren.
Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

@RondeBeuk heb u een privebericht gestuurd.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
rolfie
beginner
Contacteer:

Bericht door rolfie »

Ben benieuwd! Ik vind ze ook alleen maar in Polen, en tot nu heeft geen enkele verkoper nog gereageerd. Bezit nu ook een Clio 4 uit 2018, maar helaas te oude kaarten (2018) en geen AA.

Het zelf laden nieuwe kaarten buiten toolbox om zoveel oude informatie, zie door de bomen het bos niet meer. Dan maar nieuwe unit met aa proberen, maar helaas. Ook slecht te vinden.
jegast
beginner
Contacteer:

Bericht door jegast »

Ik heb hem zojuist ook besteld via Allegro! Misschien Naïef, maar voor deze prijs een gokje waard. Iemand toevallig inmiddels al ervaringen?
devnull
beginner
Contacteer:

Bericht door devnull »

Ja, ik heb er ook eentje besteld uit Polen via Allegro (verkoper met bijna 100% positieve reviews). Was binnen een paar dagen binnen. Kwam kennelijk uit een Opel (gezien het startscherm), maar dat was makkelijk aangepast. Verder temperatuur en DAB+ uitgezet (want werkt niet in m'n Clio 4 uit 2014). Werkt prima, ook CarPlay en veel betere kwaliteit bij het handsfree bellen t.o.v. de MediaNav die erin zat. Even de juiste radiocode moeten opzoeken op het internet, maar gelukkig was een lijstje snel gevonden.
jegast
beginner
Contacteer:

Bericht door jegast »

Ik heb dus een minder positieve ervaring met de radio die ik in ' Virgin' conditie had besteld. Levering was top, snel binnen en ik had er zin in om hem te configureren. Echter, dit is me tot nog toe niet gelukt. Heb alles gedaan wat er op het internet te vinden is, maar ik blijf na het invoeren van VIN, Tuning en SPRV haken op hetzelfde 'system not configured' scherm. Dealers doen vrij moeilijk over het bieden van enige hulp en dit loopt al heel snel in hoge kosten, dus enige tips op dit forum zouden heel erg welkom zijn. :)

UPDATE: het is me gelukt. ik zal in dit topic een tutorialschrijven.
Kennyclio4
beginner
Contacteer:

Bericht door Kennyclio4 »

Ik werd steeds gekker van het oude display met zijn Bluetooth problemen. Het werd ook steeds erger... Maar toen ik dit forum zag, dacht ik: Ik waag het erop! Vandaag het display binnen gekregen. 1 week levertijd en super goed ingepakt, echt pluspunten voor Allegro! Nu alleen nog iemand vinden die hem wil inprogrammeren:)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”