Parkeersensoren voorzijde Clio 5 - 2021 werken alleen bij eerst inschakelen achteruit ???

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
JvdW
beginner
Contacteer:

Parkeersensoren voorzijde Clio 5 - 2021 werken alleen bij eerst inschakelen achteruit ???

Bericht door JvdW »

Hallo forum leden , ik heb sinds kort een Clio Tce 90 X-tronic Intens automaat van september 2021.

Als ik aankom rijden naar een muur of obstakel werken de voor parkeersensoren niet -- als ik eerst stop en daarna even de achteruit inschakel en daarna weer vooruit rij werken ze wel!!!???

IS dit normaal ?? ik verwacht eigenlijk dat ze altijd werken als de voorzijde te dicht bij een obstakel komt met een snelheid beneden de 5 km/uur !!

Graag uw mening hierover, bvd!!
RicoK
forum starter
Contacteer:

Re: Parkeersensoren voorzijde Clio 5 - 2021 werken alleen bij eerst inschakelen achteruit ???

Bericht door RicoK »

Ja, dat is normaal. Stel je staat in een (steeds optrekkende) file…. Dan zou je toch gek worden van het al maar piepen?!?

Ik denk dat parkeersensoren voor dan ook bedacht zijn voor en door de Zuid-Europese landen waar ze parkeren door steeds met de voor- en achterkant van de auto tegen de auto voor en achter hen aan te rijden onder het mom van ‘een kleine boem is ho’….
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
JvdW
beginner
Contacteer:

Re: Parkeersensoren voorzijde Clio 5 - 2021 werken alleen bij eerst inschakelen achteruit ???

Bericht door JvdW »

Bedankt Rico K voor jouw reactie, maar bij vele andere merken is dit niet het geval -ik heb nu een afspraak met de renault dealer gemaakt hierover want deze konden ook geen antwoord geven op mijn vraag.
Dus wacht ik maar af wat er uit komt!!

Groetjes :worshippy:
RicoK
forum starter
Contacteer:

Bericht door RicoK »

Ik ben wel benieuwd wat de reactie van de dealer dan gaat worden.

Ik heb best wel veel verschillende auto’s met parkeersensoren gereden, mijn Clio IV is de eerste met alleen sensoren achter, zoals BMW, Volkswagen, Skoda en bij allen kwamen de sensoren voor actief ná het inschakelen van de achteruit. Ik weet niet beter.

Wél bestaat er natuurlijk iets als een radar in de grill als rijhulp om voldoende afstand te (be)houden tot de voorganger en misschien ook voor wel een paaltje of een muur.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
JvdW
beginner
Contacteer:

Bericht door JvdW »

Ja ik ben er uit!!!! ( ik vermeld dit wel met enige schaamte ) :driving:

De voor sensoren werken wel ,maar bij mij pas met een lagere snelheid als 2 km/uur

Althans zoals het ervoor staat, dus ik ga dit in mijn garage de volgende keren uit proberen!!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Elektronica (vraag & antwoord)”