LAN5810WR0 medianav evolution 2 nieuw bestelbaar

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Re: LAN5810WR0 medianav evolution 2 nieuw bestelbaar

Bericht door Brandon92 »

Maarten_W schreef: 07 mei 2022 09:28 Enthousiast geworden door dit topic heb ik bij mijn Renault dealer geprobeerd om een nieuwe Medianav Evo 2(LAn5810WR0 281154484r) te bestellen. Maar deze versie met DAB is niet meer te bestellen. Die is vervangen door een nieuw model (waarvan ik het modelnummer niet meer weet) en die kost 1100 euro. De versie zonder DAB kost 750 euro.
Zo, dat is wel behoorlijk duurder geworden. De laatste keer dat ik had gebeld was die variant met DAB+ koste rond de 620 euro en dan was dit de nieuwe nummer van de radio: 281154975R. Hopelijk worden ze weer goedkoper wanneer alle componenten weer normaal op voorraad zijn.
Jojo61 schreef: 07 mei 2022 10:31 Hoi @@Brandon92 ja de usb kabel is goed en ook met andere Android telefoon precies hetzelfde.
Vreemde was dat in het scherm stond compatibele telefoons iphone is 6 of hoger.
De voorganger heeft dus iphone gehad.
Maar dan moet ik dus ergens Android activeren, geen idee hoe.
Ik zal hem helaas terug moeten sturen want weet het niet op te lossen, balen :cry:
Ehm, dat is wel raar ja. Maar je kunt via DDT4ALL, dat via je PC is, de android auto aanzetten en ik dacht ook via de micom, wat via de radio zelf gaat.
Jojo61
beginner
Contacteer:

Bericht door Jojo61 »

:???:
Laatst gewijzigd door Jojo61 op 12 mei 2022 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

Ik denk dat er kans is dat het wel werkend te kriigen is met enkel een software update. Bekend probleem met oude software op de v2, dan maakt de telefoon ook geen verbinding, zelfs al staat android auto aan.

Alleen een laptop of pc en een usb stick nodig in dat geval, geen ddt4all.
Programma voor de pc is hier te downloaden:
https://renault.welcome.naviextras.com/

Is een kaart update programma maar levert ook de firmware aan. Kaart update kopen hoeft dus niet.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

To update your map, follow these steps:
Insert a USB key to your navigation device and save its navigation data

Download the Toolbox to your computer and insert the USB drive

Follow the instructions on the screen to update your map(ipv map update de firmware update doen, programma geeft automatisch een melding dat de update nodig is)

Re-insert the USB drive into your navigation device and upload the data
-------
Jojo61
beginner
Contacteer:

Bericht door Jojo61 »

Jullie geloven het nooit, maar het werkt \o/
Alleen al met nieuwe "up to date" software en de radio met Android werkt als een trein :thumbs:
Ik ben iedereen heel erg dankbaar voor jullie geduld en hulp :thanks: .
Gelukkig geen moeilijke micon menu's nodig en ddt4all (voorlopig hahaha).
Dank jullie wel.
Ik ga nu op mijn gemak uitzoeken wat ik met deze versie allemaal kan :wave:
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1,5 week een Medianav Evolution, deze heb ik voor een mooi bedrag over kunnen nemen.
Op mijn vorige Medianav had ik de mogelijkheid om de ingebouwde Kaarten en Navigatie te gebruiken, helaas is dat op de huidige Medianav niet mogelijk: de knoppen missen op het hoofdscherm.

Ik heb via MICOM de optie NO_MAPS omgezet naar WEU maar na het opnieuw opstarten staat deze weer NO_MAPS.
Om de Medianav te kunnen updaten is de NAV(igatie) functie nodig, is er iemand die weet hoe ik dit kan activeren?
Groet,
Dennis

1e: Clio 1ph3 (Gedemonteerd)
2e: Clio 1ph2 (Gedemonteerd)
3e: Clio 2ph3 (verkocht)
4e: Scenic 1ph2 (verkocht)
5e: Clio 4ph1 Estate
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Staat de eco functie nog wel aan? Bij mij stond er wel al NAVI en Eco en toen ik eco uit had gezet in Micom kwam daar kaarten, misschien dat die combinatie dan wel werkt?
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Bedankt voor je reactie!
Eco staat uit, ik kan eventueel vanavond een foto maken van de huidige MICOM instellingen.
Kan het zijn dat de navigatie functie nog 'ingeleerd' moet worden?
Groet,
Dennis

Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Misschien een stomme vraag. Maar heb je al bij de instellingen van de radio zelf al gekeken? Daar staat namelijk ook een optie om de navigatie aan en uit te zetten.
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Dat is zeker geen stomme vraag, ik had dit erbij moeten zetten.
Helaas is de optie om de navigatiefunctie aan te zetten niet zichtbaar in de 'normale' instellingen van de Medianav zelf.
Laatst gewijzigd door Dennisje7 op 08 jun 2022 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Dennis

Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

Kan volgens mij wel via micom. Alleen..zijn er volgens mij medianavs die geen intern geheugen hebben voor kaarten.
-------
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Kan het ook niet zo zijn dat er gewoon geen kaarten op staan?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Ik denk inderdaad dat er geen kaarten op staan, Ik zou graag willen weten hoe ik de functie kan inschakelen zodat ik kaarten kan toevoegen en de Medianav kan updaten.

Hierbij de foto's van de instellingen:
Afbeelding
Afbeelding
En zo te zien werkt de GPS wel:
Afbeelding
Groet,
Dennis

Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Zijn er meer opties bij No map?
Peugeot 508SW PSE 2024
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Ik heb de optie No Map van de 3e regel op WEU (West Europa) gezet maar stond na het opnieuw opstarten van de Medianav weer op No Maps.
De optie ##:No Maps(0x2323) op de 5e regel heb ik wel doorheen gebladerd en kwam ik ook een optie WEU (of iets dergelijks) tegen, maar heb deze weer terug gezet op ##:No Maps(0x2323) omdat ik niet zeker weet of ik deze zomaar kan aanpassen.
Groet,
Dennis

Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Ik heb zojuist nog wat onderzoek gedaan, ik kwam op een forum tegen dat het niet mogelijk is om achteraf via Micom de navigatiefunctie te activeren, behalve door bepaalde hacks te installeren. Eenmaal No Maps ingesteld bij het configureren is het niet mogelijk om dit later aan te passen.
Volgens een bericht dient de Medianav gereset te worden via de knop Make Virgin. Hierna kan de Medianav weer opnieuw geconfigureerd worden m.b.v. DDT4ALL en hierin de functie navigatie te activeren.

Helaas heb ik te weinig kaas gegeven van DDT4ALL en durf het zelf niet aan om dit te doen.
Groet,
Dennis

Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

Die maps can maar eenmalig geschreven worden. Make virgin werkt dan niet.

Maar volgens mij maakt dit niet uit. Dit zijn alleen de kaarten die fabrieksaf op de medianav staan. Achteraf kun je natuurlijk gewoon kaarten aankopen bij renault voor andere gebieden.

Navi aanzetten is volgens mij los van de ingestelde kaarten en niet zo heel ingewikkeld.

Waar kom je vandaan Dennis, wil wel eens voor je kijken.
-------
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

Oke, dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen met Make Virgin en het activeren van de navigatiefunctie.

Bedankt dat je er eens naar wilt kijken, zou heel fijn zijn! Ik kom uit Gouda.
Groet,
Dennis

Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

Ik woon in de buurt van Amersfoort, dus niet direct in de buurt. Als je eens in de buurt bent ben je welkom.
-------
Dennisje7
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dennisje7 »

@Matramur Ik stuur je een PB
Groet,
Dennis

TBZD
beginner
Contacteer:

Bericht door TBZD »

Dankzij @Brandon92 heb ik via het modelnummer 281154975R er ook eentje weten te bemachtigen met Carplay. In eerste instantie had ik met mijn lokale Renault Nieuwendijk gebeld en die vroegen er €700 voor, maar dat gaan we er natuurlijk niet voor neerleggen. Uiteindelijk eentje in de UK gevonden en die met Paypal betaald, echter wilde/kon hem niet naar Nederland shippen, nadat ik aanbood zelf alles te regelen met UPS en inklaring e.d. heb ik de Medianav alsnog weten te bemachtigen voor onder de €275.

Echter zit ik nu met een paar probleempjes/vragen:
- Aangezien deze uit de UK komt staat de Carplay op RHD (zie foto onderaan), is het mogelijk deze om te zetten naar LHD, zo ja; hoe moet dat gedaan worden? Het menu aan de rechterkant is redelijk irritant als bijvoorbeeld Flitsmeister aan staat, dan is mijn snelheid/maximale snelheid niet zichtbaar.
- De Medianav gaat niet automatisch aan wanneer ik de sleutel in het contact steek, ik moet echt 2/3 seconde wachten voor ik hem aan kan zetten en soms gaat hij na het opstarten eerst nog zelf uit. Is er iets wat ik hier aan kan veranderen of niet?
- Op deze vraag vrees ik het antwoord al, maar is het ook mogelijk om de Carplay te gebruiken zonder ook daadwerkelijk met USB-kabel te verbinden?
- Op mijn oude Medianav had ik recentelijk kaarten van NL gekocht, is het nog mogelijk om deze over te zetten naar de nieuwe Medianav? Ik neem aan van niet, maar nooit geschoten is altijd mis. :)

Deze Medianav die er nu in zit is wel echt 100x sneller en ook heb ik (tot nu) geen problemen meer gehad met de Bluetooth of muziek dat deze even haperde of oversloeg, terwijl ik dat bij de vorige behoorlijk vaak had. Ook heb ik nu een mogelijkheid voor DAB, alleen moet ik even kijken wat voor onderdelen ik daarvoor nog nodig heb en of ik dit het waard vind. Wat ik gelezen heb is dat volgens mij een redelijk gedoe om die namelijk aan te sluiten op de auto.

Zie hier de foto van de RHD Carplay:
Afbeelding
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Beste @TBZD ,

Kijk dat is een goede prijs!

Voor punt 1 lijkt het mij dat je dat in het micom menu aan kan passen: kijk hier voor uitleg.

Voor punt 2 moet je zeker weten in het micom menu zijn, dat is de optie genaamd "wake" bij de ene werkt het als die op ON staat en bij de ander juist op OFF dus dat moet je beide even proberen en kijken wat werkt.

Voor punt 3, dat is mogelijk er bestaan wireless Carplay dongels. Ik gebruik zelf Android Auto en daar heb ik van AAWireless een draadloze dongel voor. Met een beetje zoeken op het internet kan je er vast wel 1 vinden voor Carplay. Je hebt dan alsnog wel een korte usb kabel vanaf de MediaNav hangen naar de dongel die je ergens kan verstoppen maar je hoeft dan niet elke keer weer je kabel in je telefoon te doen.

Punt 4 is een beetje pijnlijk. Ik heb er hier nog nooit iemand over gehoord dat het überhaupt geprobeert is dus ik ben bang van niet.

DAB+ is juist helemaal niet moeilijk gelukkig ! Alles van een originele sharkfin of spriet tot elke willekeurige DAB+ ontvanger met een fakra aansluiting werkt perfect! Je zult wel de optie DAB+ in het micom menu aan moeten zetten voordat je het ziet verschijnen bij FM/AM. Vervolgens sluit je de antenne aan op de nu lege stekker aan de achterkant van je MediaNav en je hebt na het zoeken van stations DAB+. Let er wel op nu met de warmte of in een binnenstad kan het vaker wegvallen dan je zou willen. DAB+ kan niet goed tegen warmte en gebouwen. Voordeel is wel weer dat het niet kraakt maar gewoon wegvalt alsof je het geluid uitzet.
Peugeot 508SW PSE 2024
TBZD
beginner
Contacteer:

Bericht door TBZD »

@Mees120 , thanks voor je reactie, mede door de link die jij gestuurd heb ben ik er uitgekomen. Nergens staat echter voor mijn Media Nav hoe ik het op moest slaan. Blijkt dat ik dus op de "Hard Reset" knop moet klikken om het op te slaan, klinkt voor mij niet helemaal logisch maar dat zal wel iets Frans zijn :').
Ik heb hem nu op LHD kunnen zetten, ook heb ik de WAKE op OFF gezet en start deze automatisch bij het starten van de motor. De draadloze CarPlay is geen must, maar was een nice-to-have geweest, zonder kom ik er ook wel prima mee uit de voeten.
Dat laatste punt zal ik wel gewoon Renault zelf navragen en kijken hoe coulant ze hier mee zijn, ik denk dat het 1:1 overzetten van de gekochte kaarten niet meer gaat lukken, maar wellicht krijg ik een voucher voor "gratis" kaarten o.i.d.

DAB+ laat ik voor nu wel zitten, misschien dat ik hier later een keer naar ga kijken, zo'n sharkfin is wel een stuk mooier dan de normale antenna, maar ook geen must voor nu.

Nogmaals hartelijk dank! :)
Rowclio
beginner
Contacteer:

Bericht door Rowclio »

Brandon92 schreef: 04 okt 2021 20:01 Opzicht heb ik mijn radio ook niet te hard staan :). Ik heb er ook al andere speakers in gezet en die vragen iets meer van de radio. Zo merk ik dat wanneer ik de radio op 20 zet hij begint te vervormen. Wat betekend dat de versterker het niet meer aankan. Vandaar mijn vraag. Echter klinken deze speakers wel beter dan wat er origineel in zat. De speakers die ik voor in gezet hebben zijn de DSK170.3 en achter heb ik de DCX 130.3 geplaatst.

Zit er trouwens ook standaard een navigatie op de radio, of moet je hiervoor nog kaarten aanschaffen? Mocht je de telefoon niet willen gebruiken.
Off subject, ben je tevreden over die Hertz speakers?

On subject, ben benieuwd of er inmiddels als een walktough gevonden is om die virgin radio's in te stellen. Zonder dat je een programmeur bent :sunny:
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Rowclio schreef: 16 jul 2022 22:51
Brandon92 schreef: 04 okt 2021 20:01 Opzicht heb ik mijn radio ook niet te hard staan :). Ik heb er ook al andere speakers in gezet en die vragen iets meer van de radio. Zo merk ik dat wanneer ik de radio op 20 zet hij begint te vervormen. Wat betekend dat de versterker het niet meer aankan. Vandaar mijn vraag. Echter klinken deze speakers wel beter dan wat er origineel in zat. De speakers die ik voor in gezet hebben zijn de DSK170.3 en achter heb ik de DCX 130.3 geplaatst.

Zit er trouwens ook standaard een navigatie op de radio, of moet je hiervoor nog kaarten aanschaffen? Mocht je de telefoon niet willen gebruiken.
Off subject, ben je tevreden over die Hertz speakers?
Ik ben wel tevreden over die speakers, ze klinken veel beter dan de originele speakers. Mijn clio had geen tweeters er in zitten. Maar nu dus wel en je kunt wel merken dat het geluid hiervan beter is geworden. Ook vervormd het geluid uit de speaker niet, althans tot zover de versterker kan leveren. Mocht je nog wat anders willen weten, dan hoor ik het wel.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”