Beste mensen,
Mijn Clio 1.5 dci uit 2015 was afgekeurd vanwege een kleine beschadiging aan de gordel. Ik heb deze gordel laten maken en opnieuw geïnstalleerd. Ik kreeg meteen daarna twee meldingen in m'n display, controleer start stop systeem, en controleer snelheidsregelaar. Even laten zijn deze meldingen uit zichzelf weggegaan. Het enige probleem wat is gebleven is de cruisecontrol die soms wel en soms niet werkt. De snelheidsbegrenzer werkt gek genoeg wel altijd. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Met vriendelijke groet,
Cruisecontrol doet het soms wel soms niet
Re: Cruisecontrol doet het soms wel soms niet
Dit heeft alle kenmerken van een slechte pedaalschakelaar, dus ik zou die als eerste checken. Op het koppelingspedaal zitten er (bij mij) 2, op het rempedaal 1. Kan ook een breuk zijn in de kabelboom naar die schakelaars, maar check vooral eerst de schakelaars zelf.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Hey vandaag even gekeken naar die koppelingschakelaar. Denk dat je gelijk hebt! Heb dit filmpje gekeken waarbij iemand laat zien hoe je die schakelaar loshaalt. stelt helemaal niets voor.
In mijn geval was de veer niet meer goed op spanning, dus heb het veertje uit de schakelaar gehaald en iets uitgetrokken. Ik neem aan dat er een drukcontact in zat wat niet meer goed contact maakte. Nu doet hij het wel! Als de problemen terugkomen koop ik wel een nieuw schakelaartje.
Dank voor het meedenken!
In mijn geval was de veer niet meer goed op spanning, dus heb het veertje uit de schakelaar gehaald en iets uitgetrokken. Ik neem aan dat er een drukcontact in zat wat niet meer goed contact maakte. Nu doet hij het wel! Als de problemen terugkomen koop ik wel een nieuw schakelaartje.
Dank voor het meedenken!

Die schakelaars zijn zelfstellend, zoals je in het filmpje ook kunt zien. De juiste procedure is om de "paddenstoel" van de schakelaar eerst volledig uit te trekken en hem pas daarna terug te plaatsen op het pedaal.
In ieder geval heb je de oorzaak van de storing gevonden
In ieder geval heb je de oorzaak van de storing gevonden

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Heb helaas te vroeg gejuicht.
Cruisecontrol deed het een tijdje, toen weer niet meer. Heb nu een nieuwe schakelaar gekocht voor het rempedaal (omdat ze die toevallig op voorraad hadden). Daarna deed hij het weer perfect. Nu weer niet meer. Om het uit te sluiten ga ik nog een koppelingsdrukschakelaar kopen. Als dat het nog niet is moet ik helaas naar de garage om hem uit te laten lezen.
Mvg
Cruisecontrol deed het een tijdje, toen weer niet meer. Heb nu een nieuwe schakelaar gekocht voor het rempedaal (omdat ze die toevallig op voorraad hadden). Daarna deed hij het weer perfect. Nu weer niet meer. Om het uit te sluiten ga ik nog een koppelingsdrukschakelaar kopen. Als dat het nog niet is moet ik helaas naar de garage om hem uit te laten lezen.
Mvg