Beste Leden,
Een maand of 2 geleden heb ik bij de man die ook de modules maakt die de spiegels automatisch inklapt bij het op slot doen van de auto, een module gekocht die de ramen automatisch sluit bij het op slot doen van de auto.
Nu heb ik de module ongeveer een week geleden binnen gekregen en ben ik aan het denken hoe ik hem aan ga sluiten aangezien ik een klein probleem bedacht heb.
Dit is de module:
- De rode draad is voor constante 12V.
- De gele draad is voor het signaal dat ervoor zorgt dat de ramen sluiten. (Deze moet bij voorkeur aangesloten worden op de draad die het slot aanstuurt. (Daar heb ik ook nog geen flauw idee van welke dat is.))
Het probleem wat ik aan dacht, als ik de module zo aansluit, is dat de ramen ook sluiten zodra ik wegrij. Aangezien de auto vanzelf op slot gaat als ik wegrij.
Dus ik bedacht het volgende:
- een 5 pin relay en een aantal draden.
- De gele draad van de module tap ik direct af van het slot.
- Ik tap een draad af van de sigarettenaansteker die ik aansluit op de relay. Die zorgt ervoor dat zodra het contact aan gaat, de relay naar een andere pin klikt waardoor de module geen stroom krijgt zodat de ramen niet vanzelf sluiten als ik wegrij. Dus de van de sigarettenaansteker afgetapte draad gaat naar pin 86, pin 30 krijgt constante 12V, pin 85 is grond, pin 87 doet niks en op pin 87a sluit ik de rode draad van de module aan.
- Zo moet, als het goed is, de module stroom krijgen zodra het contact uit gaat. Waardoor als ik vervolgens de auto op slot doe, de module pas werkt.
Ik dacht dat het zo moet werken alleen ik heb nog een aantal vragen.
1. Waar kan ik het beste constante 12V vandaan halen? Zelf dacht ik aan de radio maar dan weet ik niet welke draad ik af moet tappen. Of zijn er betere plekken?
2. Heeft het slot een aparte draad voor open en dicht? Ik neem aan van wel toch?
3. Klopt dit zo ???
Alvast bedankt voor de hulp!
Ramen automatisch sluiten.
Ramen automatisch sluiten.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Re: Ramen automatisch sluiten.
Goedemorgen,
Vraag 1. Aan de bestuurders kant zit het zekering kastje. Als je daar in een fuse bypass gebruikt heb je een constante voeding welke dicht bij de kabel doorvoer van je deur zit. Kabel doorvoeren en klaar.
De andere vragen, daar kan ik je niet mee helpen.
Succes
Groeten, Fabian
Vraag 1. Aan de bestuurders kant zit het zekering kastje. Als je daar in een fuse bypass gebruikt heb je een constante voeding welke dicht bij de kabel doorvoer van je deur zit. Kabel doorvoeren en klaar.
De andere vragen, daar kan ik je niet mee helpen.
Succes
Groeten, Fabian
Renault Clio RS 4 Heden
Renault Clio RS 2 ex
Renault Megane 2.0 16V ex
Renault Clio RS 2 ex
Renault Megane 2.0 16V ex
Ahh heel slim bedankt!
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Heeft iemand een idee hoe je een extra kabel de deur in krijgt?
En waar je ergens een kabel van het slot kan vinden?
En waar je ergens een kabel van het slot kan vinden?
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
-
- beginner
- Contacteer:
hallo mees 120,
even een late reactie, maar waar heb je deze module vandaan kunnen halen. en wat zijn de kosten hiervan.
ik kan hem nmergens vinden oop het internet
grt Frank
even een late reactie, maar waar heb je deze module vandaan kunnen halen. en wat zijn de kosten hiervan.
ik kan hem nmergens vinden oop het internet
grt Frank
Ik heb hem toen van AliExpress gekocht. Hij verkoopt verschillende varianten voor 2 en 4 ramen en als je inklapbare spiegels hebt dat die ook inklappen. Je moet dan een foto van je raamschakelaars sturen. Geen idee of deze man nog bestaat op AliExpress. Het werkt wel perfect!
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
-
- beginner
- Contacteer:
Thanks voor de tip