Clio Bi-Fuel

Voor algemene Clio 5 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Braxie
beginner
Contacteer:

Clio Bi-Fuel

Bericht door Braxie »

Dag mensen.

Wij hebben vorige maand onze eerste Clio bi-fuel besteld. Dit hebben we gedaan met private lease.
Hier stond bij "uitsluitend uit voorraad". (Staat er nu nog trouwens)

Ik was er vanuit gegaan dat hij daardoor lekker snel leverbaar zou zijn maar volgens de dealer hij moet nog gemaakt worden.

Heeft iemand enig idee hoe dit zit?
emtee
forum starter
Contacteer:

Re: Clio Bi-Fuel

Bericht door emtee »

Dat is inderdaad wel heel vreemd, toen ik vorig jaar mijn Clio uit voorraad bestelde, reed ik er ook daadwerkelijk binnen 2 weken in.
Ergens ben je voor de gek gehouden dus.
Captur TCe 143 EDC
Braxie
beginner
Contacteer:

Bericht door Braxie »

emtee schreef: 01 feb 2021 22:39 Dat is inderdaad wel heel vreemd, toen ik vorig jaar mijn Clio uit voorraad bestelde, reed ik er ook daadwerkelijk binnen 2 weken in.
Ergens ben je voor de gek gehouden dus.
Daar was ik dus al bang voor. Het laatste bericht wat de dealer mij heeft gegeven is
Dit heeft te maken met de prijslijst van de auto. Op moment van bestellen was de nieuwe prijslijst nog niet bekend bij RCI waardoor deze tekst er boven staat

Blijft een raar verhaal. :huh:
Andre62
beginner
Contacteer:

Bericht door Andre62 »

Hallo clio club leden
Bijlagen
IMG_0822.jpg
IMG_0822.jpg (151.11 KiB) 6677 keer bekeken
Pieter48
beginner
Contacteer:

Bericht door Pieter48 »

De Bi-Fuel is onze eerste Clio, het is een Intens uitvoering met 17 inch wielen en een trekhaak. Helaas heeft de trekhaak een 7 polige elektrische aansluiting. Onze rij ervaring is tot op heden zeer positief, de auto is stil, comfortabel en tot nu toe geen piepjes en kraakjes. Het enige waar ik wel aan moet wennen is het “beperkte” gezichtsveld door het voorruit vanwege de camera die achter de binnenspiegel zit, maar goed dat is een kwestie van wennen. Het brandstof verbruik op LPG is 1: 14 niet representatief vanwege de lage buitentemperatuur. De benzine tank heb ik gevuld met met E0 of te wel benzine met een minimum aan ethanol. Als extra heb ik via MP een set 16 inch lichtmetalen velgen met winterbanden gekocht, verder nog een set Mcgard wielslotbouten. Weet iemand of er mooie dopjes te koop zijn die over de wielbouten passen? Want de kale wielbouten in mooie strakke velgen is nu niet een bijzonder fraai gezicht
Tot zo ver mij ervaring,
Gr, Pieter
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik overweeg een gebruikte bi-fuel Clio te kopen.
Wat is jullie verbruik en hoe ver kom je op een tank gas?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
nvgilst
beginner
Contacteer:

Bericht door nvgilst »

Op gas rij ik tijdens stadsverkeer 1 op 10.3 ongeveer, snelweg rij ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
Tank gas (heb pas 3 of 4 x gas getankt, heb de auto nog maar een week of 11, en moest de eerste 1000 kilometers op benzine rijden) geeft tot nu toe steeds 320 km aan. Benzine geeft meestal rond de 450 km aan. Zuinigste wat ik op benzine heb gereden was 7.2/100 = 1 / 13.88
Pieter48
beginner
Contacteer:

Bericht door Pieter48 »

Dat is afhankelijk van je rijstijl en rijgedrag. Tankinhoud van de LPG tank is +/- 32 liter.
Wij rijden hoofdzakelijk snelwegen en in combinatie met de N wegen is ons verbruik 7,4 liter per 100 Km gedurende de wintermaanden.
CLIOMK5_Jan
beginner
Contacteer:

Bericht door CLIOMK5_Jan »

Als ik vanuit Friesland naar zeeland rijdt en me keurig aan de snelheid houdt zegt de verbruiksmeter 6.4 liter per 100 km.
CLIOMK5_Jan
beginner
Contacteer:

Bericht door CLIOMK5_Jan »

Als ik vanuit Friesland naar Zeeland rijdt en me keurig aan de snelheid houdt zegt de verbruiksmeter 6.4 liter per 100 km.
Pieter48
beginner
Contacteer:

Op vakantie met de Bi-Fuel

Bericht door Pieter48 »

In de maand juni zijn wij met onze Clio op vakantie geweest naar Noord-Spanje, totale afstand zo’n 4000 Km.
Gewapend met drie verloop nippels hebben wij zowel op de heen als op terug reis zo goed als overal in België- Frankrijk en Spanje LPG kunnen tanken.
Twee keer lukte het niet om in Spanje LPG te tanken en dat had te maken met een LPG pomp die “ out of order “was.
Waar ik in het beging een beetje bang voor was of de vulnippel met de adapter en het vulpistool niet te zwaar zou zijn voor de vul aansluiting het is tenslotte maar een 10 mm aan sluiting.
Maar niets van dit alles, de vulpistolen zijn ondanks dat ze er groot uitzien vrij licht van gewicht en wanneer je de vulnippel stevig vast draait in de vulaansluiting is er niets aan de hand.
Het aanbod aan LPG tankstations in Spanje is niet groot, maar wel heel voordeling tanken, op een volle tank, kosten +/-€27 kregen wij bij de Rapsol stations gemiddeld € 6,00 korting! Waarom? geen idee, zo goed is mijn Spaans nu ook weer niet.
De Clio heeft het probleemloos gedaan, voor de zekerheid had ik één van de wielen met een winterband meegenomen als reservewiel, gelukkig hebben wij deze niet hoeven te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Algemeen”