Clio 1.2 TCE - Motor blijft niet stationair lopen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
clio023h
beginner
Contacteer:

Clio 1.2 TCE - Motor blijft niet stationair lopen

Bericht door clio023h »

Beste lezers,

Ik ben nieuw hier. Gegroet!

Daarbij heb ik gelijk een vraag. Mijn Clio 3 1.2 TCE (2009) wilt niet meer stationair lopen.

Al enige tijd liep het stationair laag en vaag (tussen 500 en 1000 toeren). Naar de garage gebracht vanwege een gebroken krukas poelie waarna de motor weer normaal liep, waar ik dus uit concludeerde dat dit de oorzaak was.

Vandaag kwam ik er achter dat er een slangetje was gebroken van het luchtsysteem omdat ik een sissend geluid hoorde (zie afbeelding hier onder). Tot mijn verbazing zat er sludge in (motorolie wat zich gemengd heeft met condens/vloeistof). Slangensysteem los gekoppeld en in zijn geheel gereinigd met motorreiniger en hete stoom, slangetje gelijmd en weer terug geplaatst. Het opwarmproces van de motor ging zonder moeite MAAR zodra de motor nu is opgewarmd dan slaat de motor gelijk af.

Wat moet ik checken? Jullie hulp in deze word zeer gewaardeerd!

Afbeelding
StadiumIII
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 1.2 TCE - Motor blijft niet stationair lopen

Bericht door StadiumIII »

Staat de motor nog op tijd ,verder gasklephuis goed schoon ,heb je ook mayo aan de olie dop zitten ?
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Re: Clio 1.2 TCE - Motor blijft niet stationair lopen

Bericht door Ronon »

Ik denk dat je het beste eerst even kan kijken naar het gasklephuis. En dat is ook niet een grote ingreep omdat zelf schoon te maken.

En is hij toevallig al een keer uitgelezen? Misschien dat daar ook wel meer info uitkomt ipv zomaar dingen te gaan lopen vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”