Clio 4 dynamo ampere wijziging programeren?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Justinclio4
beginner
Contacteer:

Clio 4 dynamo ampere wijziging programeren?

Bericht door Justinclio4 »

Beste clio rijders

Voor mijn geluidssysteem heb ik een grotere dynamo moeten plaatsen, deze is 210 ampere in plaats van 120 ampere

Doordat deze meer ampere afgeeft zegt het systeem dat die over de maximale amperes heen gaat waardoor ik dus de "storing accu bijladen" krijg is er iemand die mij hiermee kan helpen? Die het voor mij wilt wijzigen in de upc?
Of mij kan uitleggen hoe ik dit veilig zelf kan doen?
Voorkeur gaat uit naar als iemand met veel verstand dit voor mij wilt doen (tegen vergoeding natuurlijk! :p )

Mvg Justin
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 4 dynamo ampere wijziging programeren?

Bericht door Brandon92 »

Hoe zo'n grote geluidssysteem heb je in je auto zitten als je 100 ampere meer nodig hebt.
Heb je een auto met start/ stop systeem of zit dat niet op je auto.
Trouwens, is je auto accu nog steeds geschikt voor de geluidsinstallatie als de motor uitstaat. Of heb je een krachtiger nodig?
Justinclio4
beginner
Contacteer:

Re: Clio 4 dynamo ampere wijziging programeren?

Bericht door Justinclio4 »

Ik heb 2000 watt rms erin zitten 1500 rms subwoofer en 500 watt in de deuren, ja heb start stop erop zitten, ik heb een 2e accu achterin de kofferbak liggen, voor 75ah, achterin 92ah allebei agm accus, met de oude dynamo viel mijn voltage terug naar 12.1 terwijl rustspanning 12.6 is, en nu met de nieuwe dynamo valt die van 14 volt naar 13.9 als ik hem voluit heb staan
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”