Beslagen Ramen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Beslagen Ramen

Bericht door Johnzwet »

Mijn ramen beslaan als het buiten regent, en krijg ze niet snel ontwasemd
Hebben meerdere Clio 5 rijders hier last van ?
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2020 :police:
Roy B
forum starter
Contacteer:

Re: Beslagen Ramen

Bericht door Roy B »

Gebrukk je de airco op zulke momenten?
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
emtee
forum starter
Contacteer:

Bericht door emtee »

Waarschijnlijk gebruik je de ECO stand dan of niet?
Captur TCe 143 EDC
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Roy B schreef: 15 aug 2020 20:20 Gebrukk je de airco op zulke momenten?
Ik gebruik de airco maar met of zonder maakt geen verschil
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Roy B schreef: 15 aug 2020 20:20 Gebrukk je de airco op zulke momenten?
emtee schreef: 15 aug 2020 21:52 Waarschijnlijk gebruik je de ECO stand dan of niet?

De Eco stand gebruik ik zeker niet
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Johnzwet schreef: 14 aug 2020 23:35 Mijn ramen beslaan als het buiten regent, en krijg ze niet snel ontwasemd
Hebben meerdere Clio 5 rijders hier last van ?
Ga morgen naar de Garage, Airco werkt gewoon niet goed was gewoon gevaarlijk vandaag met deze regen ik moest gewoon stoppen.
Meerdere Renault’s gehad maar dit nog nooit meegemaakt.
Ik heb al meerdere klachten gehoord over de airco.
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Vanochtend waren mijn ruiten ook beslagen door de harde regen van gisteren (waardoor mijn kleding vochtig was).

Starten, airco aan, en binnen 1 minuut de ruit volledig schoon.
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Bedankt Roy voor deze info zo zou het ook moeten zijn wat ik ook probeer ik krijg ze niet schoon. Volgende week staat hij bij de dealer om te kijken wat er aan markeert.
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Ze hebben het gevonden in de garage en gaan volgende week de compressor vervangen
Pieter48
beginner
Contacteer:

Bericht door Pieter48 »

Wij hebben nog maar kort de Clio V bi-fuel intens, maar met het vochtige weer van de laatste dagen valt het op dat de ramen beslaan.
Wij zetten het climate systeem op automatisch door de middelste knop die van de temperatuur in te drukken dan wordt het horizontale balkje in de knop grijs. Het rode ledje boven de tuimelschakelaar AC is uit, na een korte tijd beslaan de ramen. Dan druk ik de AC schakelaar naar beneden het rode ledje er boven gaat aan maar het grijs uit het balkje in de knop van de temperatuur verdwijnt. Gelukkig verdwijnt ook het vocht op ramen. Hebben meer rijders hier last van? Dit is toch niet de bedoeling denk ik, op de stand automatisch horen de ramen toch ook vocht vrij te worden gehouden? Of moet ik nog iets instellen?
Al vast bedankt.
Clio 5 rijder Remy
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio 5 rijder Remy »

Pieter48 schreef: 17 dec 2021 17:59 Wij hebben nog maar kort de Clio V bi-fuel intens, maar met het vochtige weer van de laatste dagen valt het op dat de ramen beslaan.
Wij zetten het climate systeem op automatisch door de middelste knop die van de temperatuur in te drukken dan wordt het horizontale balkje in de knop grijs. Het rode ledje boven de tuimelschakelaar AC is uit, na een korte tijd beslaan de ramen. Dan druk ik de AC schakelaar naar beneden het rode ledje er boven gaat aan maar het grijs uit het balkje in de knop van de temperatuur verdwijnt. Gelukkig verdwijnt ook het vocht op ramen. Hebben meer rijders hier last van? Dit is toch niet de bedoeling denk ik, op de stand automatisch horen de ramen toch ook vocht vrij te worden gehouden? Of moet ik nog iets instellen?
Al vast bedankt.
Ik heb precies het zelfde als jij Pieter48, is hier al een oplossing voor gevonden dat jij weet?
amvih
beginner
Contacteer:

Bericht door amvih »

Helemaal snappen doe ik het niet, je hebt toch de knop "Functie helder zicht" om de ruiten te ontwasemen, deze werkt bij mij perfect om de ruiten weer snel te ontwasemen.
Even een minuutje aan en je hebt weer helder zicht.
Knop zit linksboven (het knopje wat boven het knopje voor de achterruitverwarming zit).
Daardoor wordt de ventilator aangeslingerd en gericht op de voorruit en zijruiten, de achterruitverwarming gaat dan zelfs ook nog aan.
Ik heb nog nooit de airco knop ingedrukt daarvoor.
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink: 283C37565R
Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-24)
Clio V R.S. TCE 130 (t/m 05-21)
nvgilst
beginner
Contacteer:

Bericht door nvgilst »

Dat is ook hoe ik het doe.
Pieter48
beginner
Contacteer:

Bericht door Pieter48 »

Clio 5 rijder Remy schreef: 16 jan 2022 00:14
Pieter48 schreef: 17 dec 2021 17:59 Wij hebben nog maar kort de Clio V bi-fuel intens, maar met het vochtige weer van de laatste dagen valt het op dat de ramen beslaan.
Al vast bedankt.
Ik heb precies het zelfde als jij Pieter48, is hier al een oplossing voor gevonden dat jij weet?
Weliswaar een late reactie, ik ben er achter gekomen dat na het inschakelen van de AC het systeem wel automatisch de temperatuur en de luchtsnelheid blijft regelen. Dat kon ik volgen doordat het aantal balkjes op de knop van de ventilator varieerde afhankelijk van de in gestelde binnen temperatuur. Maar waarom grijze balkje dan verdwijnt is mij een raadsel. Dus de AC staat nu constant ingeschakeld.
Clio 5 rijder Remy
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio 5 rijder Remy »

Ook bij het niet in werking zijn van de AC, probeert het klimaat systeem automatisch de temperatuur en luchtsnelheid te regelen. Alleen de luchtsnelheid komt bij mij nooit onder de 3 stand ventilator. Wel vreemd eigenlijk en behoorlijk irritant.

Ook de automatisch knop van de ventilator vind ik apart, volgens mij moet bij het indrukken van deze knop, automatisch de AC bij moeten springen, hiervoor verschillende merken gehad, en werkte allemaal op dezelfde wijze, Alleen bij de Clio 5 niet. Hier gaat namelijk de AC uit In ieder geval, heb ik dit puntje meegenomen voor de onderhoudsbeurt volgende week. Als ik hier een terugkoppeling van heb gehad, deel ik dit met jullie.

Bedankt amvih, dat wist ik niet van de functie helder zicht, dat dit ook werkt zonder de AC. Weer wat geleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Interieur (vraag & antwoord)”