goede middag,
ik heb een clio 3 1.4 16v die stationair hengelt,en het lijkt dat hij valse lucht aanzuigt.het gasklephuis is al vervangen,en ik heb met remreiniger gespoten om te controleren,maar geen resultaat.de motor loopt stationair onregelmatig (hengelt)maar loopt op toeren goed.is er een plek waar een vacuumlekkage vaker voor komt?ik heb alle vacuumaansluitingen op de inlaat al dicht gehouden,maar geen resultaat.iemand een idee,of zelf dat probleem gehad?groet co en een fijn weekend alvast
vacuumlek?
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: vacuumlek?
de motor loopt goed op 4cilinders en tijdens het rijden is er geen probleem.bij de koude start loopt de motor 5sec. goed en gaat dan te rijk lopen.volgens de 4gas meting is er ook valse lucht
Waar de valse lucht kan optreden is bij het gasklephuis en bij het inlaatspruitstuk. De pakkingen hiervan worden na verloop van tijd hard waardoor er lucht lekken ontstaan.
eureka!!! we hebben het probleem gevonden,maar daardoor ontstaat een ander probleem.de 1400cc motor blijkt vervangen te zijn door een 1600cc motor,maar de computer is niet vervangen,zodat de motorregeling in de war is.wij willen nu een computer van een 1600 met kabelboom er inzetten,want deze is anders dan een 1400.de stekkeraansluiting op de computer is anders.heeft iemand hier ervaring mee?volgens ons zijn de aansluitingen van gasklephuis en sensoren gelijk dus als er een andere comp.met kabelboom in gezet wordt ,en de startonderbreking wordt open gezet zou het volgens ons moeten lukken.of heeft iemand daar een ander idee over.dan hoor ik dit graag.