Benzine tanken
Benzine tanken
Ik had een probleem met tanken .Iedere keer als ik stond te tanken stopte hij als of hij al vol was en moest ik heel zachtjes het tankpistool indrukken om de tank vol te krijgen. 15 minuten voor een volle tank.
Na vele vragen op internet en bij de dealer (geduld hebben), niemand wist de goede oplossing , ben ik er zelf achter gekomen hoe .
Als je gaat tanken zet de motor af maar laat je Renault Clio Card in de gleuf zitten , zodat de auto niet op de beveiliging kan springen en binnen1 minuut is de tank vol.
Chris
Na vele vragen op internet en bij de dealer (geduld hebben), niemand wist de goede oplossing , ben ik er zelf achter gekomen hoe .
Als je gaat tanken zet de motor af maar laat je Renault Clio Card in de gleuf zitten , zodat de auto niet op de beveiliging kan springen en binnen1 minuut is de tank vol.
Chris
Re: Benzine tanken
Is dit werkelijk de oplossing..?
Er is op dit forum een flinke lijst van gevallen waarbij dealers een compleet nieuwe tank hebben geplaatst omdat eigenaars het ding met geen mogelijkheid vlot gevuld konden krijgen.
Vullen gaat bij mij op zich vlot, maar na 3x afslaan van het vulpistool kan ik er met het nodige geduld nog aardig wat liters bijgieten en dat doe ik dan ook regelmatig. Misschien niet zo best voor de brandstofpomp en de vlottersensor, maar ik hou wel van dat stukje extra actieradius

Er is op dit forum een flinke lijst van gevallen waarbij dealers een compleet nieuwe tank hebben geplaatst omdat eigenaars het ding met geen mogelijkheid vlot gevuld konden krijgen.
Vullen gaat bij mij op zich vlot, maar na 3x afslaan van het vulpistool kan ik er met het nodige geduld nog aardig wat liters bijgieten en dat doe ik dan ook regelmatig. Misschien niet zo best voor de brandstofpomp en de vlottersensor, maar ik hou wel van dat stukje extra actieradius

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Mox, hoeveel liter brandstof tank je dan als de tank leeg is.
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 55#p431455 
Mijn persoonlijke record staat nog steeds op 54 liter.

Mijn persoonlijke record staat nog steeds op 54 liter.
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Het 3x afslaan heeft te maken met dat er genoeg expansie ruimte blyft in de tank, als de auto met een volle tank in de zon komt te staan, en als je dan later terug komt by de auto je niet een plas benzine onder je auto hebt!!
Maar mocht je direct een flink eind moeten gaan ryden, (naar vacantie bestemming ofzo) dan geeft het niet dat je er meer in laat lopen.
De benzinepomp of de vlotter geven er niet zoveel om opzich, tja, de vlotter zal alleen wat langer zyn adem in moeten houden om niet te verzuipen.

Maar mocht je direct een flink eind moeten gaan ryden, (naar vacantie bestemming ofzo) dan geeft het niet dat je er meer in laat lopen.
De benzinepomp of de vlotter geven er niet zoveel om opzich, tja, de vlotter zal alleen wat langer zyn adem in moeten houden om niet te verzuipen.

Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue 

Dat is inderdaad een stuk meer dat wat er normaal in gaat.
Het gevaar door de uitzetting van benzine in de volle zon wordt echt zwaar overtrokken en is m.i. een broodje aap-verhaal. Mijn dealer kwam er ooit ook al mee, toen ik hem vertelde dat ik weleens doortank tot hij net niet overstroomt.
De uitzettingscoëfficient van benzine is zodanig laag dat het ritje van de benzinepomp naar huis bij wijze van spreken al genoeg is om een tot de rand gevulde tank voldoende leeg te maken. Volgens Google zet 5 liter benzine bij 10 graden temperatuursverhoging uit tot 5.0475 liter. Niet bepaald getallen waar je je zorgen om hoeft te maken. Tenzij je naast de benzinepomp woont, hem tot het randje afvult en de auto daarna langdurig in de brandende zon parkeert.
EDIT: ...en het ontluchtingsgaatje in de tankdop ook nog verstopt is
De uitzettingscoëfficient van benzine is zodanig laag dat het ritje van de benzinepomp naar huis bij wijze van spreken al genoeg is om een tot de rand gevulde tank voldoende leeg te maken. Volgens Google zet 5 liter benzine bij 10 graden temperatuursverhoging uit tot 5.0475 liter. Niet bepaald getallen waar je je zorgen om hoeft te maken. Tenzij je naast de benzinepomp woont, hem tot het randje afvult en de auto daarna langdurig in de brandende zon parkeert.
EDIT: ...en het ontluchtingsgaatje in de tankdop ook nog verstopt is

Ik heb het ook even geprobeerd. Mijn auto gaf aan dat ik 28 liter had verbruikt, heb de tank dus niet leeg gereden. Ik heb vervolgens 34 a 35 liter getankt en toen vond ik het wel genoeg haha. Heb dus ongeveer 5 a 7 liter extra in gekregen. Maar wat me ook op viel is dat de boordcomputer dit ook registreert. Hiermee bedoel ik dat wanneer ik normaal tank dan zegt hij dat ik 600 a 650 km kan rijden. Na deze tankbeurt gaf hij aan dat ik bijna 800 km kon rijden 

Bij mij is het tankprobleem opgelost. Ik kon nog geen liter in mijn tank krijgen op normale snelheid. Alleen als ik heel voorzichtig met een heel klein beetje ingeknepen tankpistool tankte en maar lang genoeg wachtte, dan kreeg ik hem wel vol.
Vandaag moest ie voor de keuring en dus beklaagde ik me bij de garage waar ik hem heb gekocht.
De garagehouder had toevallig nog een Clio staan en hij zag dat er daar een klepje zat waar je het tankpistool doorheen moest steken. Bij mij zat dat klepje niet goed op zijn plek. Het was naar beneden gedrukt in de hals van de tank. Daardoor belandde de benzine boven op dat klepje en sloeg het pistool meteen af.
Met een stuk ijzerdraad heeft hij het klepje isamen met de bevestigingsring weer omhoog getrokken en op de goeie plek bevestigd. Ik heb net op volle snelheid kunnen tanken, maar omdat ik twee dagen geleden ook al had getankt, ging er maar 8 liter in en toen was ie echt vol.
Maar ik weetz eker dat dit in ieder geval bij mij de oplossing is!
Vandaag moest ie voor de keuring en dus beklaagde ik me bij de garage waar ik hem heb gekocht.
De garagehouder had toevallig nog een Clio staan en hij zag dat er daar een klepje zat waar je het tankpistool doorheen moest steken. Bij mij zat dat klepje niet goed op zijn plek. Het was naar beneden gedrukt in de hals van de tank. Daardoor belandde de benzine boven op dat klepje en sloeg het pistool meteen af.
Met een stuk ijzerdraad heeft hij het klepje isamen met de bevestigingsring weer omhoog getrokken en op de goeie plek bevestigd. Ik heb net op volle snelheid kunnen tanken, maar omdat ik twee dagen geleden ook al had getankt, ging er maar 8 liter in en toen was ie echt vol.
Maar ik weetz eker dat dit in ieder geval bij mij de oplossing is!