Standaard radio vervangen voor Medianav/android

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
JCA
beginner
Contacteer:

Standaard radio vervangen voor Medianav/android

Bericht door JCA »

Hoi, ik ben opzoek naar een Clio 4 en zie soms modellen met een standaard 1 din radio zoals hier:
Afbeelding

Kan je hier 1op1 een medianav of in mijn geval een android radio in plaatsen? Met andere woorden zijn de aansluitingen achter de radio vodoende of moet je nog allemaal nieuwe kabels trekken?
Ik zou zoiets kopen als @vnc95 in dit topic heeft: https://www.clioclub.info/forum/viewtopic.php?t=26605
Of iets als dit: https://nl.aliexpress.com/item/10050013 ... hweb201603_

ivm beter werking van alle systemen en android auto.
Mees120
forum member
Contacteer:

Re: Standaard radio vervangen voor Medianav/android

Bericht door Mees120 »

Ik zou sowieso doorzoeken waar er al 1 inzit met een MediaNav, een "groot" scherm. Volgens mij als je dit wilt ombouwen ben je een vermogen kwijt want je moet een heel radio frame hebben denk ik.

Ik zou persoonlijk niet die AliExpress radio's in mijn auto doen maar dat ben ik.

Als je er 1 hebt met een normale MediaNav dan kun je 1 op 1 een originele MediaNav met Android Auto en Apple Carplay en DAB+ er in zetten. Letterlijk oude eruit, nieuwe erin. Dat heb ik ook gedaan. Daar zijn op dit forum meerdere topics over. Moet je even op MN2 zoeken of MediaNav Evo2
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Er was lang geleden iemand op het forum die de ombouw heeft gedaan vanaf een radio zoals in de beginpost. Volgens mij was het verder wel plug and play, maar je moet naast een ander front ook de bijbehorende achterkant hebben voor de Medianav
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
JCA
beginner
Contacteer:

Bericht door JCA »

Ik denk niet dat een MN2 of Evo2 goedkoper is dan een Android radio? Naast het feit dat ik niet heel veel MN2 of Evo2 radio's tegen kom. Daarnaast kan je met een Android radio veel meer.
Het radioframe zit er trouwens bij. Althans de voorkant. Ik weet niet precies hoe het met de achterkant zit.
Afbeelding
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik heb geen ervaring met die Android radio's, maar vaak zien ze er toch een beetje goedkoop uit vind ik. Zowel qua afwerking als de weergave van menu's enzo.
Volgens mij zijn er ook wel tevreden gebruikers hier.
Je hebt wel echt een achterkant erbij nodig want die van de standaard radio is lager.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”