1.4 16v euvel??

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Marc0815
beginner
Contacteer:

1.4 16v euvel??

Bericht door Marc0815 »

Hallo beste mensen,

Ik was gister voor een Clio 1.4 16v van bj 2008 met 155000 op de klok kijken.
proefritje gemaakt, motor loopt rustig, stuurt lekker en remmen zijn best pittig.

nu de vraag, aangezien ik van een ander merk auto kom.
als je gas geeft heb ik het gevoel dat er een vertraging is tussen gas geven en reactie van de motor, laat zeggen gevoelde halve sec.
is dit normaaal???

verder moet ik ook wel zeggen dat de 1.4 best traag op gang komt.
had eerst een corsa d 1.4 16v en dit reed toch heel anders, ook geen strepen trekker maar toch gevoeld pittiger.

mocht je hier wat meer info´s over hebben hoor ik het graag :DD

Greeetz Marc
StadiumIII
forum starter
Contacteer:

Re: 1.4 16v euvel??

Bericht door StadiumIII »

Gasklephuis schoonmaken , bougies al vervangen
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
Marc0815
beginner
Contacteer:

Bericht door Marc0815 »

aan het Gasklephuis kom je niet zo 1,2,3
bougies zou ik moeten vragen, als ik hem zou kopen kreeg die nog een afleverbeurt. of daar de bougies bij zitten weet ik ook niet. zou ik moeten vragen.
op de clio forum op FB hebben andere mensen er ook last van...kan dus best normaal zijn.
wil gewoon niet de kat in de zak kopen.voor de rest staat ie er heel netjes bij.
rlc314
beginner
Contacteer:

Bericht door rlc314 »

Marc0815 schreef: 21 jun 2020 13:22 aan het Gasklephuis kom je niet zo 1,2,3
bougies zou ik moeten vragen, als ik hem zou kopen kreeg die nog een afleverbeurt. of daar de bougies bij zitten weet ik ook niet. zou ik moeten vragen.
op de clio forum op FB hebben andere mensen er ook last van...kan dus best normaal zijn.
wil gewoon niet de kat in de zak kopen.voor de rest staat ie er heel netjes bij.
Ik heb ook een 1.4 16v, in het begin was het erger als nu, maar ik denk dat het een gevalletje is van "moderner elektrotisch brandstof besparend gaspedaal". Eerst had ik een fiesta uit 2000, reageerde makkelijk op gas.. afgelopen jaren heb ik in wat andere auto's gereden, bijvoorbeeld een fiat punto multijet, en die had precies hetzelfde.

Ergens heb ik ooit een keer op internet gelezen dat bij die fiat de vertraging van het gaspedaal via een OBD computer die je in de OBD aansluiting steekt, uitgeschakeld of aangepast kan worden..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”