Motor weinig vermogen en loopt slecht (onregelmatig)
Motor weinig vermogen en loopt slecht (onregelmatig)
Het betreft. Een Clio II 1.2 16v.
De storing treed niet altijd op maar met enige regelmaat. De symptomen zijn dat de motor weinig kracht heeft en onregelmatig loopt.
De krukas sensor/BDP sensor zijn al 2x vervangen net als de bobine. Dit een paar jaar geleden,
Als ik de storings codes uitlees zie ik:
DF106: Catalytic converter functional fault
DF006: Knock Sensor circuit open
Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn?
De storing treed niet altijd op maar met enige regelmaat. De symptomen zijn dat de motor weinig kracht heeft en onregelmatig loopt.
De krukas sensor/BDP sensor zijn al 2x vervangen net als de bobine. Dit een paar jaar geleden,
Als ik de storings codes uitlees zie ik:
DF106: Catalytic converter functional fault
DF006: Knock Sensor circuit open
Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn?
Re: Motor weinig vermogen en loopt slecht (onregelmatig)
Wat is het bouwjaar en wat tank je, onze Twingo zou bijvoorbeeld gewoon op e10 moeten rijden, doet ie ook wel maar dan wel in de noodloop, met e5 hebben we dit probleem dus niet.
Volgens mij hebben je foutcodes met je katalysator cq lambdasonde te maken
Volgens mij hebben je foutcodes met je katalysator cq lambdasonde te maken
Hij is uit 2004. We tanken normale loodvrij van bv shell.
Ja e5 of e10?
E10 volgens mij.
En hoe lang heb je deze problemen nu, ik zou zo wie zo e5 gaan tanken
Sinds een paar weken. E10 tanken we langer en het probleem treedt niet altijd op.
Ik verwacht niet dat het aan de brandstof ligt eerlijk gezegd.
Ik verwacht niet dat het aan de brandstof ligt eerlijk gezegd.
Ik zou zo wie zo e5 gaan tanken, e10 is gewoon ruk. Bij ons lopen de auto's er gewoon echt beter op, met e10 lopen ze minder mooi stationair, en de Twingo uit 2006 met hetzelfde blok als jij ging zelfs de noodloop in
-
- beginner
- Contacteer:
Kan heel goed zijn dat je cat defect is en dat je 2e sensor dit registreert
Zoiezo is de 1.2 16v gevoelig voor storingen
Die van mij had er ook een paar
Check vooral of de stekker goed zit van de krukassensor en of de bobine blok kabels wel echt goed op de bougies zitten
Gasklephuis wil nog wel eens vervuilen door olie in de inlaatspruitstuk (is van kunststof en huis zit in het spruitstuk) doe even de olie check door luchtfilter los te halen en in het spruitstuk te kijken of daar olie ligt en welke kleur
De koelribben van de ECU zie je ook zitten
Tevens uitkijken mocht je het huis gaan reinigen
Die klep is zeer scherp en met zeer strakke veer gespannen
Het elektronische gaspedaal sensor wil ook wel eens falen maar dat geeft een andere code
Zoiezo is de 1.2 16v gevoelig voor storingen
Die van mij had er ook een paar
Check vooral of de stekker goed zit van de krukassensor en of de bobine blok kabels wel echt goed op de bougies zitten
Gasklephuis wil nog wel eens vervuilen door olie in de inlaatspruitstuk (is van kunststof en huis zit in het spruitstuk) doe even de olie check door luchtfilter los te halen en in het spruitstuk te kijken of daar olie ligt en welke kleur
De koelribben van de ECU zie je ook zitten
Tevens uitkijken mocht je het huis gaan reinigen
Die klep is zeer scherp en met zeer strakke veer gespannen
Het elektronische gaspedaal sensor wil ook wel eens falen maar dat geeft een andere code
-
- beginner
- Contacteer:
Dat van de cat zeg ik omdat als de krukassensor kapot is er vaak olie de motor in geperst word via de PCV systeem die inwendig zit
Nadeel is dat er dus hete olie in de cat en op de sensoren komt en de cat en sensoren kunnen verbranden/verkolen
Nadeel is dat er dus hete olie in de cat en op de sensoren komt en de cat en sensoren kunnen verbranden/verkolen