Sinds vorig jaar feb/maart heb ik een Clio. Sinds een week geeft mijn Clio aan dat er over 30 dagen onderhoud moet plaatsvinden omdat de 12 maanden interval bijna voorbij is. De afspraak bij de dealer staat inmiddels maar zal helaas wel enkele dagen buiten de 30 dagen vallen. Hoe erg is dit? Ik zal in die dagen geen 100’en kilometers rijden maar wil er wel mee naar het werk
Mensen denk ook eens zelf na de beurten staan bij mij om de 24 maanden.
De om de 12 maanden is in het leven geroepen om de dealers te spekken.
Dus een paar dagen later is dan totaal geen probleem, is maar een indicatie..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
Ik heb een aanvullend vraagje, ik mag mijn RS ook binnenkort voor een onderhoudsbeurt wegbrengen. Ik twijfel nog even waar ik hem heen zal brengen. Ik heb de Clio nu 1 jaar, gekocht bij een "handelaar"/garage en dus geen dealer. Bij aflevering heeft hij wel netjes volledige grote beurt, nieuwe banden etc gehad. Garage is verder ook gewoon prima.
Ik zit dus in de overweging of ik de Clio bij de eerste beurt die ik laat uitvoeren eerst naar de dealer te brengen (duurder?), in de hoop dat die meer ervaring met /verstand heeft van de Clio RS, eventueel software updates of iets dergelijks kan uitvoeren, of dat ik de Clio gewoon weer naar de garage zal brengen voor standaard onderhoudsbeurt. Heb er nu zo'n 15000km tussen de twee beurten zitten, 100.000 op de teller.
Iemand tips?
Wellicht, uit prijsoverweging, een Renault-specialist te zoeken in de buurt ipv de dealer. Kan wat geld schelen en het maakt voor je onderhoudsboekje niet echt uit.
Noorden van Limburg tegen Nijmegen aan, ik zag dat er oa in Bemmel een VSR zat, ik zal daar eens mee contacten.
Ik zag net even je link, Zwaagdijk ligt net te ver weg