LED koplamp zelf doen of via garage

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
AMMS
beginner
Contacteer:

LED koplamp zelf doen of via garage

Bericht door AMMS »

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn standaard halogeen lampen vervangen. In het donker met regen zie ik nagenoeg niets en rij ik vaak op geluk.
Met de donkere dagen op komst wil ik daar iets aan doen! :smile:

Ik zag in een ander topic dat deze lampen aangeraden werden. Prijs is natuurlijk leuk (zullen ze 100% echt zijn?) en installatie zou erg gemakkelijk zijn. Het enige dat ik niet terug zie is het aantal lumen.. iemand een idee?

Bij mijn garage heb ik ook even geïnformeerd, en hij kan voor €200,- nieuwe lampen installeren. Volgens hem zijn die 3600 lumen met 4300K kleur. Hier moest ik wel een afspraak voor maken omdat er nog iets aangepast zou moeten worden in de bedrading (omvormer ofzo?)

Mijn vraag aan jullie is dan ook of ik écht verschil ga zien tussen die twee varianten. Het scheelt behoorlijk wat geld i.i.g.
dutchkliko
forum starter
Contacteer:

Re: LED koplamp zelf doen of via garage

Bericht door dutchkliko »

Ik heb er zelf ook Alixpress led lampen in zitten. de bovenstaande lampen zijn denk ik wat beter, aangezien er geen Ventilator achterop zit welke lichtelijk in de weg zit.
Installatie valt opzich wel mee, alleen reken er maar op dat je je hand wel shcaaft. Het is nogal een klein priegel klusje.
H7 als dimlicht en H1 als grootlicht. (In de 2013 tot 2016 modellen, zonder faselift)
Renaumeo
beginner
Contacteer:

Bericht door Renaumeo »

Ik heb er vanmiddag twee led-lampen ingezet. Grootste probleem bleken de klemmetjes te zijn die de H7 halogeen pitjes vastzetten. Wellicht heeft iemand daar een handiger oplossing voor. Eentje zit halverwege klem en ik heb de andere verspild. Het lijkt geen effect hebben op de positie van de LED lampen, maar ideaal is het niet.
Red-Devil84
forum member
Contacteer:

Bericht door Red-Devil84 »

als het goed is kun je de led lamp van de ring afdraaien,dan plaats je eerst de ring van de led lamp en dan kun je zo de led er weer in draaien

Afbeelding
Renaumeo
beginner
Contacteer:

Bericht door Renaumeo »

Daar ga ik even naar kijken. Dank voor de tip! :thanks:

Led geeft inderdaad een aardig stukje licht, maar ik heb het idee dat het geheel wat ' rechts ' georiënteerd is. Vooral de rechter koplamp licht de verkeersborden al van grote afstand aan. De linker lijkt dat beeld gedeeltelijk te overlappen. Zo even zien of ik dat kan stellen. Maar tot nu toe geen seintjes van medeweggebruikers dat het hinderlijk is.
Renaumeo
beginner
Contacteer:

Bericht door Renaumeo »

Update: even naar een bevriende garagist gereden. De linkerlamp stond perfect afgesteld. De rechter lichtte inderdaad meer de verkeersborden uit dan wat anders. Dat is
verholpen, lampklemmetje geplaatst. Prachtig lichtbeeld!

Nu eens kijken of het grootlicht ook aan de LED kan :sunny:
snackerdoodle
beginner
Contacteer:

Bericht door snackerdoodle »

Ik heb ook interesse maar je link werkt niet meer.
Lukt het je om die link te versersen of anders aan te geven welke het zijn ? Thanks
AMMS
beginner
Contacteer:

Bericht door AMMS »

Deze heb ik besteld: https://nl.aliexpress.com/item/40001674 ... 4c4d8U4qIr

Duurde al met al een maand voordat ze binnen waren, schijnen erg goed! Inbouwen vond ik best lastig, vooral door het gebrek aan ruimte en die klemmetjes die in de blauwe koelstrips bleven hangen.

Overigens vind ik het erg jammer dat de lampen 2x knipperen bij start/stop i.v.m. piekbelasting. Hebben meerdere hier last van of is mijn accu zwak?
Red-Devil84
forum member
Contacteer:

Bericht door Red-Devil84 »

Je kunt de ring van de je lamp draaien
Dan plaats je eerst de ring klemmetjes erop en dan draai je de led lamp erin

2 min werken

Knipperen heb ik geen last van,gebruik ook maar zelden start stop systeem
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”