Storingen vanuit de UCH

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
JeroenF
beginner
Contacteer:

Storingen vanuit de UCH

Bericht door JeroenF »

Van onze Clio (1.4 16V Aut 2002) gaat sinds een tijdje bij starten de achterruit verwarming aan en wil niet meer uit. Na 10 minuten rijden gaat de verwarming uit, maar wil dan niet meer aan. Heel af en toe werkt de achterruitverwarming normaal.

Ik heb UCH/MultiTimer er toen al uit gehad en bekeken. Het relais voor de verwarming is goed. Ik meet ook spanning op de relaisspoel, dus de elektronica stuurt het relais ook echt aan. Bij gewoon contact met motor uit is de verwarming ook uit. Bij lopende motor gaat de verwarming aan.

Maar, sinds gisteren, ineens storing op de ruitenwissers, de electrische ramen, de centrale vergrendeling en de richtingaanwijzers. Dit tesamen met een enorm geratel van relais onder het dashboard vandaan. Even later alles weer in orde.

Ik zie in Haynes dat al deze zaken bestuurd worden vanuit de multitimer of UCH unit. Iemand een idee? Zelf denk ik dat misschien een slechte massa ergens al deze storingen tegelijkertijd wel zou kunnen veroorzaken.

Weet iemand te zeggen, of bestaat er een tekening waarop alle massapunten van de clio te vinden zijn, zodat ik deze kan checken?

Met dank!
mverdiesen
beginner
Contacteer:

Re: Storingen vanuit de UCH

Bericht door mverdiesen »

De massa van de achterlichten willen nog wel eens voor gekke storingen zorgen
Maak die eens schoon en test dan nog eens
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”