Welke wax
-
- forum member
- Contacteer:
Welke wax
Ik wil de clio graag x weer in de wax zetten
Heb dit al een x gedaan met turtle wax,
Ik was benieuwd of mensen ook nog tips hebben wat goed en fijn materiaal is om de auto in de wax te zetten
Ik dacht ook een x aan dit
Butter wet wax
Heb dit al een x gedaan met turtle wax,
Ik was benieuwd of mensen ook nog tips hebben wat goed en fijn materiaal is om de auto in de wax te zetten
Ik dacht ook een x aan dit
Butter wet wax
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Re: Welke wax
Afgelopen week heb ik m'n Megane Trophy gepolijst en een glascoating erop aangebracht. Foto's kan ik straks nog wel even uploaden, maar hij zou minimaal 1,5 jaar moeten blijven glimmen als dat hij nu doet. Tevens krasvaster en makkelijker te wassen moeten zijn. Heb Gyeon pure gebruikt als coating. Je kunt het bijhouden door heel makkelijk eens in de 2 maanden Gyeon wetcoat eroverheen te spuiten na het wassen. Dat laatste is overigens altijd mogelijk. Wonderspul! 

Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ik heb paar dagen terug producten van Autoglym gekocht. Van de week proberen
Zal het laten weten
Zal het laten weten
-
- forum member
- Contacteer:
Wil hem niet polijsten, dan breng ik hem wel weg
Gaat me meer om de wax dat die weer mooi glimt
Gaat me meer om de wax dat die weer mooi glimt
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Voor het beste resultaat zul je toch moeten polijsten. Je zou voor het beste advies eens de Whatsapp chat kunnen gebruiken van Carclean, heb geen aandelen, maar ze zijn erg behulpzaam en hebben een groot assortiment aan detailing artikelen.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

-
- forum member
- Contacteer:
dat snap ik
maar wil soms de auto gewoon in de wax zetten scheelt ook wassen
maar je hebt namelijk zoveel spul
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Dan zou ik toch eens naar gyeon wet coat kijken. Al is het maar op YouTube haha.Red-Devil84 schreef: 14 jul 2019 19:49 dat snap ik

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Als je het heel makkelijk voor jezelf wil houden zou je dit kunnen kopen:
https://www.carclean.com/nl/cmx-ceramic ... 710ml.html
Dit hoef je er letterlijk alleen op te spuiten en weer af te nemen. Dan ben je binnen 10 minuten klaar. Werkt ook erg goed op de zijruiten van de auto zodat het water van de ramen af valt tijdens het rijden.
De standtijd van een spray wax is vaak niet geweldig lang, maar omdat het zo snel er op zit zou je het om de 4-5 wasbeurten opnieuw kunnen aanbrengen.
Als je iets wil hebben wat ook redelijk makkelijk is en wat langer blijft zitten zou ik kijken voor een goede sealant. Zelf gebruik ik op auto's die ik poets voor andere mensen Chemical Guys Jetseal. Dit moet je in een dunne laag aanbrengen en weer afnemen na 20 minuten. Mits dit goed wordt onderhouden blijft het ongeveer 1 jaar zitten.
Het voordeel van een sealant is dat je bovenop de sealant een wax laag kan aanbrengen om de standtijd te verlengen. De glans is daarna echt geweldig. (zelfs zonder polijsten)
Om een goede hechting te garanderen kan je het beste de oude waxlagen verwijderen. Dit kan redelijk simpel door een stevige hoeveelheid afwasmiddel te gebruiken tijdens het wassen. Dit trekt in principe een groot gedeelte van de oude wax van de lak af. Je zou ook nog de auto voorzichtig met een detailing klei kunnen kleien om alle verontreiniging uit de lak te halen. De kans dat de klei miniscule krasjes maakt is helaas erg groot, dus na kleien moet je eigenlijk altijd wel polijsten voor het beste resultaat. Maar.... Je zou het ook niet kunnen doen haha.
Zorg dat als je de auto eenmaal in de wax hebt staan dat je de auto wast met een PH neutrale autowas shampoo. Als je het met afwasmiddel doet of allesreiniger o.i.d dan trek je alle wax er weer vanaf. Zou zonde zijn.
Ik kan nog wel uren door praten, maar denk dat je hier voorlopig even genoeg aan hebt haha.
suc6!
https://www.carclean.com/nl/cmx-ceramic ... 710ml.html
Dit hoef je er letterlijk alleen op te spuiten en weer af te nemen. Dan ben je binnen 10 minuten klaar. Werkt ook erg goed op de zijruiten van de auto zodat het water van de ramen af valt tijdens het rijden.
De standtijd van een spray wax is vaak niet geweldig lang, maar omdat het zo snel er op zit zou je het om de 4-5 wasbeurten opnieuw kunnen aanbrengen.
Als je iets wil hebben wat ook redelijk makkelijk is en wat langer blijft zitten zou ik kijken voor een goede sealant. Zelf gebruik ik op auto's die ik poets voor andere mensen Chemical Guys Jetseal. Dit moet je in een dunne laag aanbrengen en weer afnemen na 20 minuten. Mits dit goed wordt onderhouden blijft het ongeveer 1 jaar zitten.
Het voordeel van een sealant is dat je bovenop de sealant een wax laag kan aanbrengen om de standtijd te verlengen. De glans is daarna echt geweldig. (zelfs zonder polijsten)
Om een goede hechting te garanderen kan je het beste de oude waxlagen verwijderen. Dit kan redelijk simpel door een stevige hoeveelheid afwasmiddel te gebruiken tijdens het wassen. Dit trekt in principe een groot gedeelte van de oude wax van de lak af. Je zou ook nog de auto voorzichtig met een detailing klei kunnen kleien om alle verontreiniging uit de lak te halen. De kans dat de klei miniscule krasjes maakt is helaas erg groot, dus na kleien moet je eigenlijk altijd wel polijsten voor het beste resultaat. Maar.... Je zou het ook niet kunnen doen haha.
Zorg dat als je de auto eenmaal in de wax hebt staan dat je de auto wast met een PH neutrale autowas shampoo. Als je het met afwasmiddel doet of allesreiniger o.i.d dan trek je alle wax er weer vanaf. Zou zonde zijn.
Ik kan nog wel uren door praten, maar denk dat je hier voorlopig even genoeg aan hebt haha.
suc6!