Achterveren | Meer comfort in een GT estate
-
- beginner
- Contacteer:
Achterveren | Meer comfort in een GT estate
Alhoewel het onwijs goed stuurt vind ik de achterveren van de Clio GT Estate van mijn vriendin wat te hard. Onze pasgeboren kleine kan hierdoor niet erg relaxed in de kinderstoel zitten. Daarnaast vind ik de meeste GTs estate (niet line) erg doorhangen achter, ongeacht de km-stand.
Nu heb ik gezien dat met name de laatste fase een stuk horizontaler op de wielen staat. Mijn idee is dan ook om de veren te kopen van het laatste model estate (niet GT). Weet iemand hiervan het artikelnummer, want de onderdelensites maken geen onderscheid in de veren....
Nu heb ik gezien dat met name de laatste fase een stuk horizontaler op de wielen staat. Mijn idee is dan ook om de veren te kopen van het laatste model estate (niet GT). Weet iemand hiervan het artikelnummer, want de onderdelensites maken geen onderscheid in de veren....
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Re: Achterveren | Meer comfort in een GT estate
@@mox ?
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Ja, ik was al aan het typen 
Vaak hebben originele veren behalve een nummer ook een kleurcode. Eigenlijk kan alleen de dealer een betrouwbare uitspraak doen over welke veer je nodig hebt. Dit zoeken ze op in hun werkplaatssoftware "Dialogys", op basis van kenteken.
Voor het kenteken van een recente standaard Estate zou je bijv. de KG-808-K van @B.Kokkelmans kunnen noemen
EDIT: ik herinner me bij nader inzien dat de dealer behalve mijn kenteken ook de kleurcode moest weten, toen ik ooit voor mijn Clio 2 een nieuwe voorveer nodig had. Wellicht werken ze bij de achterveren niet met kleurcodes en hebben ze bij het opzoeken genoeg aan het verschil GT/niet-GT. Ik vraag me overigens af of er überhaupt verschil in zit. Het onderstel van een GT is volgens mij net zo standaard als een niet-GT.

Vaak hebben originele veren behalve een nummer ook een kleurcode. Eigenlijk kan alleen de dealer een betrouwbare uitspraak doen over welke veer je nodig hebt. Dit zoeken ze op in hun werkplaatssoftware "Dialogys", op basis van kenteken.
Voor het kenteken van een recente standaard Estate zou je bijv. de KG-808-K van @B.Kokkelmans kunnen noemen

EDIT: ik herinner me bij nader inzien dat de dealer behalve mijn kenteken ook de kleurcode moest weten, toen ik ooit voor mijn Clio 2 een nieuwe voorveer nodig had. Wellicht werken ze bij de achterveren niet met kleurcodes en hebben ze bij het opzoeken genoeg aan het verschil GT/niet-GT. Ik vraag me overigens af of er überhaupt verschil in zit. Het onderstel van een GT is volgens mij net zo standaard als een niet-GT.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Voor het onderstel van de Mégane zit er wel degelijk verschil in GT niet GT onderstel. Dacht dat dat voor de Clio ook zo is hoor..
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

-
- beginner
- Contacteer:
Naar mijn weten is het inderdaad verschillend. Voor mn werk een "normale" Clio mogen rijden en die was beduidend zachter geveerd.
Maar helaas dus aan de dealer gebonden.
Maar helaas dus aan de dealer gebonden.
Ik denk dat de dealer ook moeite met zoeken gaat hebben... Ik zie voor de achterveren sowieso al 9 verschillende partnummers en kleurcodes.
-
- beginner
- Contacteer:
Thanks Mox! Toch jammer dat ik op deze manier wordt geconfronteerd met de verschillen tussen "mijn" merk Volvo en om praktisch en esthetische redenen gekozen Renault 
Ritje naar dealer zal dus ook kastje muur worden volgens jou?
Ritje naar dealer zal dus ook kastje muur worden volgens jou?
Bel ze gewoon eerst op en leg je wensen aan ze uit. Je merkt gauw genoeg of ze je kunnen helpen, ook al zullen ze je waarschijnlijk geen partnummers willen noemen.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Alternatief zou kunnen zijn om er een andere velg\bandenmaat onder te zetten. Scheelt ook een stukje comfort als je wat meer rubber tussen jou en het asfalt hebt.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

-
- beginner
- Contacteer:
Bandenmaat gaat zeker veranderd worden, dus hoop dat dat al iets oplevert. Blijft de auto optisch achterover hangen wat ook een beetje armoedig is 
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
F4Rt voorin leggen?

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy