Hulp bij verwijderen gloeibougies

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
SGN
beginner
Contacteer:

Hulp bij verwijderen gloeibougies

Bericht door SGN »

Beste mensen,

Sinds een tijdje start mijn dieseltje 1.5 niet zo vaak meer in één keer. Ook bij starten na een lange rit wilt ie het soms in één keer niet doen. Tweede keer altijd wel overigens.

Nu heb ik het gevoel dat mijn gloeibougies wel vervangen mogen worden. Echter ben ik bang dat wanneer ik het zelf ga doen, de boel afbreekt en dan ben ik bij de Aap gelogeerd. Ook heb ik geen zin om de winter af te wachten wanneer het misschien steeds moeilijker wordt om de auto te starten. Ik ben op zich geen leek op het gebied van autotechniek maar dit is iets wat ik niet zomaar aandurf.

Nu de vraag: wie heeft er genoeg verstand van het verwijderen en inbrengen van gloeibougies dat ie mij daarmee wilt helpen c.q. klus klaren? Eventueel tegen betaling. :smile:
Renault Clio 1.5 dCi 65 pk Billabong 2003
toy_soldier
beginner
Contacteer:

Re: Hulp bij verwijderen gloeibougies

Bericht door toy_soldier »

Weet je zeker dat ze stuk zijn? Als hij na een lange rit ook niet start, lijkt mij niet dat het dan aan de gloeibougies ligt.
Als je motor warm is zal je weinig van slechte gloeibougies merken.

Als ze flink vast zitten, zou ik er flink wat kruipolie op spuiten. Dan goed warm rijden en hopen dat je er beweging in krijgt. Als je denkt dat hij gaat breken of dat je de draad uit de kop draait kan je beter stoppen.
SGN
beginner
Contacteer:

Re: Hulp bij verwijderen gloeibougies

Bericht door SGN »

Hoi Toy Soldier,

Bedankt voor je antwoord. Bleek overigens de nokkenassensor te zijn die dit probleem veroorzaakte.

Die heb ik ondertussen vervangen (makkelijke klus) en alles werkt nu weer naar behoren. :)
Renault Clio 1.5 dCi 65 pk Billabong 2003
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”