Hoi allemaal,
Dus ik rij nu sinds januari 2018 mijn Clio 4 en heb gemerkt dat ik een aantal functies mis (waar de Clio overigens wel mee geadverteerd werd). Nu wonen wij kort bij de Duitse grens en hebben we de Clio destijds voor €9100 incl BPM zelf geïmporteerd. Hij rijdt prima, niks op aan te merken, een keer een te hoog stoepje gepakt maar voor de rest nergens iets van schade.
Ik ben sinds een maandje of 4 trotse vader geworden en merk meteen al wat daddy issues met de Clio 4. Zo past de Maxi Cosi FamilyFix icm het Maxi Cosi stoeltje niet lekker. Mijn vrouw heeft dan nog maar amper beenruimte, haar Peugeot 107 past het wel en beter. Ook de kinderwagen in de kofferbak (grootste in zijn segment Hatchback) past niet zonder de zijwieltjes te demonteren. Lijkt allemaal kommer en kwel maar zijn natuurlijk luxe problemen.
Nu doet de kans zich voor dat ik mijn Clio kan inruilen (€400 bijlappen, €9000 inruil voor mijn eigen Clio) voor de Clio Estate Dynamique die de volgende extra’s heeft:
- R-Link in plaats van MediaNav (MediaNav zonder navigatie)
- Mistlampen
- ECO Stand
- Parkeersensoren achter
- Start/Stop
- Regensensor
- Lichtsensor
Hij is in dezelfde staat, zelfde bouwjaar, zelfde kilometers. Wat hij niet heeft is het Extra Bass pakket voor de speakers. Ga ik hier veel in merken? Wat kost een speaker upgrade? Iemand caravan (750kg) ervaring? En vooral: Zou ik het doen?
Mijn dank is groot!
Clio 4 inruilen voor Clio 4 Estate
-
- beginner
- Contacteer:
-
- forum member
- Contacteer:
Re: Clio 4 inruilen voor Clio 4 Estate
welke motor heb je nu
caravan van 750 kilo dan is die wel heel klein
heb zelf een estate 1.5 dci met een 1200 kilo caravan
eco stand is niet nuttig
maar je moet doen waar je zelf goed bij voelt
wel raar dat je geen navi hebt op je medianav
caravan van 750 kilo dan is die wel heel klein
heb zelf een estate 1.5 dci met een 1200 kilo caravan
eco stand is niet nuttig
maar je moet doen waar je zelf goed bij voelt
wel raar dat je geen navi hebt op je medianav
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Het ruimte probleem ga je met een estate niet oplossen. De beenruimte is precies hetzelfde. Je krijgt alleen meer opbergruimte..
Dat is de reden waarom wij gaan overstappen naar een Mégane estate...
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum member
- Contacteer:
Idd been ruimte word niet meer
Heb zelf 2 kinderen 1 van 3 en 7, maar in ondervind zelf geen problemen met ruimte achterin
Heb zelf 2 kinderen 1 van 3 en 7, maar in ondervind zelf geen problemen met ruimte achterin
-
- beginner
- Contacteer:
Gelijk heb je. Nog even geen grote reizen tot 1 jaar, dan kan het autostoeltje dr in.B.Kokkelmans schreef: 12 jul 2019 22:20 Het ruimte probleem ga je met een estate niet oplossen. De beenruimte is precies hetzelfde. Je krijgt alleen meer opbergruimte..
Dat gebrek aan beenruimte icm de familyfix is inderdaad precies de reden waarom wij ook op zoek gaan naar een Megane Estate. Overigens is het daarna met een autostoeltje weer wel prima te doen, maar je zit dat eerste jaar echt opgevouwen op de bijrijdersstoel.
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile