Sinds bijna een jaar ben ik een trotse bezitter van een Renault Clio 1.2 Intens. De auto bevalt mij gelukkig nog erg goed en is volgende week toe aan z'n eerste (kleine) beurt. Tevens ben ik van plan de garantie te verlengen met 2 jaar tot 4 jaar/80k KM.
Toen ik de auto vorig jaar (oktober 2016) mocht ophalen werd deze geleverd met:
- R-Link (gekozen optie)
- Kaart van Benelux (gekocht)
- 1 jaar TomTom Live Services (sinds 1 januari 2017 is dit wel 3 jaar...)
- 3 maanden Coyote series.

Nu verloopt binnenkort de Live Services (zie foto) en was ik benieuwd welke functies/services R-Link dan zal gebruiken om routes/file-informatie te berekenen. Is dit TMC? Of heb ik dan helemaal geen file/flitser informatie meer? Wat raden jullie aan? Ik ben tevreden met het gebruik van TomTom Live, maar weet niet of er andere opties zijn. Ik word ook niet echt wijzer van My R-Link, ik vind de informatie hier erg beknopt. Daarnaast vind ik 3 jaar TomTom Live Services voor 139 euro wat aan de prijzige kant.
Verder begreep ik dat geleverde auto's m.i. april Android Auto ondersteunen, bestaat er hier een mogelijkheid voor om dit te laten inbouwen o.i.d.? Daar ik begreep dat dit meer dan een software aanpassing (lees: technische aanpassing) van het R-Link systeem is.
Ben benieuwd hoe jullie hiervoor denken, voordat ik volgende week bij de dealer sta