Verlopen/aanschaffen van producten op R-Link (1)

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Koen_B
forum starter
Contacteer:

Verlopen/aanschaffen van producten op R-Link (1)

Bericht door Koen_B »

Beste leden,

Sinds bijna een jaar ben ik een trotse bezitter van een Renault Clio 1.2 Intens. De auto bevalt mij gelukkig nog erg goed en is volgende week toe aan z'n eerste (kleine) beurt. Tevens ben ik van plan de garantie te verlengen met 2 jaar tot 4 jaar/80k KM.

Toen ik de auto vorig jaar (oktober 2016) mocht ophalen werd deze geleverd met:
- R-Link (gekozen optie)
- Kaart van Benelux (gekocht)
- 1 jaar TomTom Live Services (sinds 1 januari 2017 is dit wel 3 jaar...)
- 3 maanden Coyote series.

Afbeelding

Nu verloopt binnenkort de Live Services (zie foto) en was ik benieuwd welke functies/services R-Link dan zal gebruiken om routes/file-informatie te berekenen. Is dit TMC? Of heb ik dan helemaal geen file/flitser informatie meer? Wat raden jullie aan? Ik ben tevreden met het gebruik van TomTom Live, maar weet niet of er andere opties zijn. Ik word ook niet echt wijzer van My R-Link, ik vind de informatie hier erg beknopt. Daarnaast vind ik 3 jaar TomTom Live Services voor 139 euro wat aan de prijzige kant.

Verder begreep ik dat geleverde auto's m.i. april Android Auto ondersteunen, bestaat er hier een mogelijkheid voor om dit te laten inbouwen o.i.d.? Daar ik begreep dat dit meer dan een software aanpassing (lees: technische aanpassing) van het R-Link systeem is.

Ben benieuwd hoe jullie hiervoor denken, voordat ik volgende week bij de dealer sta :rolleyes3:
Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Re: Verlopen/aanschaffen van producten op R-Link (1)

Bericht door Il Girasoli »

Andere opties via R-link zijn er niet. Je komt dan uit bij een applicatie op je telefoon.
Mijn R-link is onlangs vervangen. Hierbij hoopte ik dat ik de versie met Android Auto kreeg, maar dat was niet het geval. Ik vermoed c.q. vrees dat er meer moet gebeuren.

Zonder Live Servies zal er geen verkeersinformatie worden doorgespeeld dus wordt het een simpele navigatie van A naar B.
Hierbij zullen overigens ook het weerbericht, e-mail, twitter en wat meer dingen die je normaal niet gebruikt, niet meer actief kunnen worden gebruikt. De Live Services is dus meer dan alleen verkeersinformatie.
groen_duiven
beginner
Contacteer:

Bericht door groen_duiven »

Ik lees nu dit topic.

HIer stel je een vraag mbt fileinfo.

Wanneer er om wat voor een reden ook geen verbinding is met HD-traffic, heb ik bij de verkeersinfo een pictogram met TMC-RDS (of was het nu RDS-TMC)
Deze verkeersinfo is aanzienlijk beperkter qua aantal, detail en verversing. Ook geen wegafsluitingen zichtbaar

Het lijkt me dat de RDS-TMC het gewoo blijft doen. dit is namelijk iets wat met radio-signaal wordt meegestuurd.

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
bokkomam
forum starter
Contacteer:

Bericht door bokkomam »

Officieel kan je Android Auto niet activeren via de dealer. Maar als je de laatste update van het systeem hebt (via Rlink tool) is dit zeker wel mogelijk.
Ik heb het zelf ook geactiveerd en ben er heel blij mee.
Everth59
beginner
Contacteer:

Bericht door Everth59 »

Hoe heb je dat gedaan dan?
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Dat wil ik ook graag wel eens weten :worshippy:
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Android auto is te activeren via ddt4all. @mox weet hier alles van. Hij heeft bij mij ook de rs monitor en android auto geactiveerd. Even kijken bij de link softwareaanpassingen!
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”