Na een lege accu en onzorgvuldig startkabels aansluiten (kortsluiting) is mijn Clio er mee opgehouden...
Het is een 1.4 16v uit 2002 en hij heeft net nieuwe APK, remmen rondom en banden gekregen.
Lijkt er op dat de ECU of de UCH kapot is.
Startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet meer aan.
Startblokkeringslampje brandt gewoon rood en knippert niet.
Weggebracht naar garage en deze geeft aan dat hij financieel total loss is.
Hoe kan ik of iemand testen of een ECU of UCH kapot is en kan ik dan een ECU of UCH van de sloop halen en deze laten herprogrammeren oid?
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
UCH of ECU kapot?
Re: UCH of ECU kapot?
Op wat voor manier heb je kortsluiting gemaakt en waarom denk je dat de ECU of UCH stuk is? Was het een Renaultgarage die ernaar gekeken heeft? Een beetje garage zou door de auto uit te lezen toch een betere diagnose moeten kunnen geven dan alleen maar "financieel total loss" (wat dat ook betekenen mag).
Zekeringen al gecheckt? Ook die onder de motorkap? Vaak ligt het aan de BDP-sensor als de motor van een Clio 2 niet aan wil slaan. Of aan de startonderbreker, maar je geeft aan dat die niet knippert.
Zekeringen al gecheckt? Ook die onder de motorkap? Vaak ligt het aan de BDP-sensor als de motor van een Clio 2 niet aan wil slaan. Of aan de startonderbreker, maar je geeft aan dat die niet knippert.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ik heb de accu's met omgekeerde polariteit verbonden...
Geen Renaultgarage, maar zij hebben wel contact gehad met de Renault garage. De diagnose was dat de computer kapot is, deze is ook niet meer uit te lezen.
Reparatie zou zo'n 1000 euro gaan kosten en hij raadde mij aan om dit niet zo te doen.
Ik kan de auto ook niet meer uitlezen met een OBDII module.
Zekeringen heb ik gecheckt, ook die naast de accu.
Geen Renaultgarage, maar zij hebben wel contact gehad met de Renault garage. De diagnose was dat de computer kapot is, deze is ook niet meer uit te lezen.
Reparatie zou zo'n 1000 euro gaan kosten en hij raadde mij aan om dit niet zo te doen.
Ik kan de auto ook niet meer uitlezen met een OBDII module.
Zekeringen heb ik gecheckt, ook die naast de accu.
Ik zal morgen eens gaan meten.
Ik kan al wel zeggen dat er voeding via de ODB poort wordt geleverd, aangezien mijn bluetooth ODBII dongle wel connectie maakt wanneer ik hem in deze poort steek en op contact zet. Ik kan alleen de boordcomputer niet uitlezen.
Alarmlicht, richtingaanwijzers, CV, elektrische ramen, afstandsbediening en dashboard werken gewoon. Rest kijk ik morgen even na.
Ik kan al wel zeggen dat er voeding via de ODB poort wordt geleverd, aangezien mijn bluetooth ODBII dongle wel connectie maakt wanneer ik hem in deze poort steek en op contact zet. Ik kan alleen de boordcomputer niet uitlezen.
Alarmlicht, richtingaanwijzers, CV, elektrische ramen, afstandsbediening en dashboard werken gewoon. Rest kijk ik morgen even na.
Dank voor de hulp, het meedenken en de tijd allemaal!
Ik voel me nu een dubbele oetlul, maar wel een hele blije.
Ik had de 5A zekering naast de accubak een false positive gegeven.... De Clio start nu weer.
Ik voel me nu een dubbele oetlul, maar wel een hele blije.
Ik had de 5A zekering naast de accubak een false positive gegeven.... De Clio start nu weer.
Mooi dat het weer werkt! 
Ik kon me al niet voorstellen dat die kortsluiting grote schade had aangericht.

Ik kon me al niet voorstellen dat die kortsluiting grote schade had aangericht.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus