Nieuwe Clio afhaaltips

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
DavidBelgium
beginner
Contacteer:

Nieuwe Clio afhaaltips

Bericht door DavidBelgium »

Dag

Onze Clio is 3 mei in de dealer aangekomen.. Dus een van deze mogen we hem ophalen.
Het gaat om een Cool&Sound 2 met de opties: Easy Life-pack en R-Link.. (dit is een unieke uitvoering voor België ivm einde Clio IV)

Hebben jullie tips voor welke problemen we op moeten letten?
Ik weet bijv van de niet recht gemonteerde achterklep maar dit was alleen op nieuwe Clio’s uit 2012-2013..
Aangezien dit een van de laatste Clio IV gaat zijn verwacht ik geen fouten maar wie weet heeft er iemand meer ervaring..

Off-topic: Info Cool&Sound2
[imgAfbeelding][/img]
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Re: Nieuwe Clio afhaaltips

Bericht door thebest07111 »

Weet niet of dit iets is maar is een 15 inch reservewiel niet raar als de rest 16 inch is?
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Volgens mij is dat standaard. Ligt er bij mij volgens mij ook in!
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
DavidBelgium
beginner
Contacteer:

Dag

De reservewiel is inderdaad 15 inch terwijl de rest 16inch is. Waarschijnlijk om de gewicht of kosten te drukken.. (bij de oude Megane was dit nog fullsize met de optievelgen, 205/55/16)

Auto is gisteren 11/05 afgehaald en we zijn thuis toch aardig teleurgesteld.. Deze vervangt een Megane 2 Ph 2 Dynamique en het interieur was toch zoveel beter ondanks dat de megane 13 jaar ouder is (April 2006).

Ook waren er krassen in de auto en zelfs een kras tot de witte basislak in de tankdop. Hopelijk komt Renault hiervoor tussen.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Wat was er beter aan het interieur van de Mégane dan?
Had je dat in de showroom en tijdens een proefrit niet gemerkt?
Krassen is wel slordig van je dealer. Als je die meteen gemeld hebt zal dat wel opgelost worden.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
DavidBelgium
beginner
Contacteer:

@@jeroen33
Vooral de kwaliteit/zachtheid/afwerking van het plastiek..
we hebben helaas geen proefrit gemaakt en in de showroom is het ons niet echt opgevallen omdat het relatief donker was..

We hebben de lakfouten/schade gemeld voordat de auto de dealer uit ging en we kregen doodleuk als antwoord: daarvoor moet je bij de Renault klantendienst voor zijn..

De auto was niet eens gewassen of gepolijst,bumpers hadden vuil van stenen/kiezels (zo dat wit stof) en er waren vlekken in de lak wat door polijsten weg zouden moeten gaan maar aan deze vlekken zag je dat deze niet eens snel gepolijst was..
Oh en op de opmerking van dat we het spijtig vonden dat de auto niet eens gewassen of gepolijst was,kregen we als opmerking: dan moet je maar een Rolls Royce kopen..

Ik verwacht niet dat een Clio perfect geleverd wordt, maar een auto zonder krassen,steenslagschade of zichtbare fouten in de lak is toch niet teveel gevraagd..
(Auto daar laten ging helaas niet omdat de keuring van de Megane toevallig die dag verlopen was..)
Arjaan81
forum starter
Contacteer:

Bericht door Arjaan81 »

Gaat het hier om een nieuwe auto?Of is de auto een demo van een paar maand oud?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik vraag mij nu ook af of het een nieuwe auto betreft en of deze bij een merkdealer aangeschaft is.
Kan mij niet voorstellen dat die een auto zo durven afleveren.
Ook een Clio hoort gewoon perfect afgeleverd te worden.
DavidBelgium
beginner
Contacteer:

Dit betreft een volledig nieuwe auto met 0km op de teller.. Ook geen stockwagen.
En deze is bij een merkdealer gekocht..
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ongeloofwaardig verhaal. Don't feed the trolls.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Als dit een nieuwe auto is en je hebt hem in deze conditie meegenomen dan ben je zelf (en dan druk ik me licht uit) dom bezig.
Als je een auto koopt zonder een proefrit ben je zelfs achterlijk bezig.

Een nieuwe auto zal nooit zo afgeleverd worden.
Een nieuwe auto hoeft niet gepoetst te worden en zal zeker geen stof op de bumper hebben.

Ik ben het volledig met @mox eens.

Totaal ongeloofwaardig verhaal!

Mocht het verhaal om een of andere reden wel kloppen dan zou ik hier een serieuze melding bij Renault Nederland van maken want dan is deze dealer Renault niet waardig maar nogmaals lijkt mij zeer onwaarschijnlijk...

Andere optie is natuurlijk dat er "iets" niet helemaal naar wens was en deze persoon het verhaal flink uit zijn verband rukt om zijn verhaal naar de dealer te onderbouwen... Wat daarna ook totaal ongeloofwaardig is...
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Mee eens. Ik had de auto in deze conditie echt niet meegenomen.
Kun je eens wat foto's plaatsen van de krassen en dergelijke?
DavidBelgium
beginner
Contacteer:

@mox @B.Kokkelmans

Spijtig dat jullie mijn verhaal niet geloven,maar toch is dit helaas waargebeurd. Het verhaal is niet overdreven,de zinnen van de dealer zijn echt 1:1..
(Ik wil niemand een slechte reputatie geven,daarom ga ik ook geen dealernaam vrijgeven.. Ik wil gewoon mijn verhaal/ervaring kwijt)

Onze 2 Megane's werden toch perfect gepoetst en zonder lakfouten afgeleverd. Dit was een andere dealer en voor de Clio hadden we een nieuwe dealer geprobeerd die toch een stuk dichterbij was.. Als de Megane's perfect werden afgeleverd,heb je automatisch hoge verwachtingen voor elke auto die je nieuw koopt..

Oude Megane mocht vanaf die dag niet meer op de openbare weg rijden ivm vervallen keuring. Dus de Clio daar laten was helaas geen optie...(toevallig vervalling keuring op dezelfde dag als aflevering Clio,maar toch waar)

We hebben de Clio zonder proefrit gekocht ivm laatste dag saloncondities.. Test Clio was niet beschikbaar..

Ik heb geen foto's van de lakfouten,maar wel van de schade aan tankdop/portier. Helaas is de schade op foto minder erg,in het echt is de kras in tankdop tot aan de witte basislak voelbaar en de chroomstrip steenschade is ook goed voelbaar/zichtbaar.
https://ibb.co/6JhM4x7
https://ibb.co/17Vbf8x
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Op de foto lijkt het inderdaad wel mee te vallen. Dat krasje kunnen ze denk ik wel eenvoudig wegpoetsen.
Toch had je de auto beter niet kunnen meenemen denk ik als je dit niet accepteert. Verwacht dat ze dan net wat meer moeite voor je doen.
Ik had hem daar laten staan tot hij wel perfect netjes gepoetst was en voor de tussentijd in jouw geval een vervangende auto geëist.

Als dit straks opgelost is zou ik daarna snel een andere dealer zoeken.

Vind het overigens ook raar dat een dealer geen demo Clio heeft staan. Of heb je hem op een beurs ofzo gekocht? (ivm. saloncondities waar je over schrijft)
De kwaliteit van het interieur had je ook in de showroom wel kunnen ontdekken toch?
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Ik ben het met Jeroen eens. Die auto had ik niet meegenomen. Dan hadden ze vervangend vervoer moeten meegeven en alles op moeten lossen. Door hem zo mee te nemen zeg je eigenlijk och ja is wel ok zo. Ik had dit niet geaccepteerd.
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
DavidBelgium
beginner
Contacteer:

Auto is gewoon in een Renault dealer gekocht. Niet op de Autosalon/beurs.
Helaas was vervangend vervoer niet zo simpel.. Daar hebben we bijna een maand achter gevraagd omdat de Clio levering maar werd uitgesteld en auto tot de 28ste April was gekeurd.. (2weken reparatietijd dus daarom de 11de Mei vervallen..)
En ook toen was er geen vervangauto beschikbaar tot eind juni..

We hebben de Clio wel 5 minuutjes rond de blok gereden en het was ons wel bevallen (natuurlijk geen echte test,dusja..)
Helaas was het interieur ons niet echt opgevallen omdat het buiten donker was en in de dealer was het nu ook niet bepaald goed verlicht om een zwart interieur duidelijk te zien..
Dus helaas een slechte samenloop van omstandigheden..

Nu wordt het afwachten op een reactie van Renault..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”