Medianav en playlist icm shuffle

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
Martijn-w

Medianav en playlist icm shuffle

Bericht door Martijn-w »

Ik heb op mijn usb-stick meerdere mapjes (albums) staan met muziek.
De shuffle werkt alleen binnen de map waarin het liedje staat dat af aan het spelen is. Dit terwijl ik wel alles herhalen heb geselecteerd. Zeer irritant.

Ook heb ik gemerkt dat als er een .m3u playlist file in de map staat, hij geen losse nummers laat zien. Als ik dan de m3u selecteer dan wordt een of andere playlist geopend met voor mij onbekende nummers. Het maakt ook niet uit welke playlist in welke map dan ook ik open, ik krijg altijd die onbekende nummers.

Iemand tips wat betreft deze 2 problemen?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Medianav en playlist icm shuffle

Bericht door Arjan »

Is het je op andere Android devices wel gelukt te shuffelen tussen mp3's die in verschillende mapjes staan? Bij mijn Pioneer kan dat in ieder geval ook niet, of ik nu een mp3 CD neem of stream vanaf de telefoon. Of dit dus een R-Link / MediaNav probleem is....
McZlik
beginner
Contacteer:

Bericht door McZlik »

Excuses voor het opgraven van een wat ouder topic, maar ik zit hier ook mee!

Ik heb een USB vol gezet met muziek, en merkte net als TO dat de medianav alleen in een map shufflet..
Mijn oplossing was alles in 1 grote map zetten, werkt prima, maar nou kan ik niet meer als ik wil 1 artiest luisteren.

Ik heb geprobeerd om speellijsten in .m3u formaat te spelen, bij mij laat de medianav hier wel nummers en titels in zien, maar krijg ik met afspelen een foutmelding over de codec.
Heeft iemand toevallig ervaring met welke speellijsten de medianav aankan?
Heb geprobeerd dit te googlen, maar geen succes helaas :(
pvan3l
beginner
Contacteer:

Bericht door pvan3l »

Ik heb de MP3's ook keurig in mappen ingedeeld, bij mij werkt de volgende procedure:

Alle mp3's willekeurig afspelen:
- Kies USB media
- Kies nieuwe selectie
- Selecteer nummers
- Hierna krijg je de hele lijst met alle nummers
- selecteer een willekeurig nummer
- Kies + en zet shuffle aan.

Nu shuffled R-link door alle mappen heen.
McZlik
beginner
Contacteer:

Bericht door McZlik »

Ik heb geprobeerd of dit ook met de MediaNav kan, maar helaas...
Ik ga eens proberen om meerdere soorten playlist bestandstypes op de usb te zetten, kijken of hij andere wel snapt.
Riggz
beginner
Contacteer:

Bericht door Riggz »

Oud topic, maar kwam hier zelf ook nog terecht na te hebben gezocht. Voor eventuele geïnteresseerden en/of nieuwe lezers: Ik heb een manier gevonden op de MediaNav Standaard waar het wel werkt om te shufflen. Ik heb al mijn muziek geordend in mappen op artiest, met hieronder eventueel submappen in het geval van meerdere albums.

/Bruce Springsteen (Map met submappen)
…/1973 - Greetings From Asbury Park
…/1973 - The Wild, The Innocent & The E Street Band
…/1975 - Born To Run
…/etc
/Def Leppard - Best Of (1 map)
/Lindsey Stirling (Map met submappen)
…/2013 - Lindsey Stirling
…/2014 - Shatter Me
…/2016 - Brave Enough
/etc

You get the point. Gewone mappen, en mappen met submappen. Dit speciaal gedaan, omdat ik graag een los album van een artiest aan zet. Toch wil ik ook graag af en toe shuffle aanzetten door meerdere artiesten. Gezien de MediaNav alleen shuffle in de huidige map ondersteunt, gaan zoeken naar mogelijkheden met playlists. Voor mij is de volgende oplossing perfect:

Ik heb in de rootfolder (waar de artiesten ook staan) een map genaamd "1. Playlists" gemaakt, waarin ik mijn verschillende playlists neerzet. De "1" ervoor, zodat hij bovenaan in de lijst staat. Wel zo handig. Ik heb met het programmaatje Playlist Creater 3.6.2. verschillende albums toegevoegd uit een aantal random mappen die al op de usb stick staan. Vervolgens bij Settings in het programma gekeken, waar 3 opties staan hoe de playlist opgesteld moet worden: "Absolute", "Absolute without drive" en "Relative". Een m3u-playlist bestand is in feite gewoon een tekstdocument met hierin verwijzingen naar de muziekfiles. Als de setting op "Absolute" staat, kan de MediaNav hem wel openen en worden de nummers weergeven, alleen wordt er een Codec-fout aangegeven op het moment van afspelen. Echter, als de setting op "Absolute without drive" of "Relative" staat, werkt de playlist gewoon en werkt de random-functie ook. Misschien is met welke mediaplayer dan ook (ik gebruik AIMP3) de setting hoe een playlist opgebouwd moet worden ook wel te veranderen, maar de playlists die ik vandaaruit geëxporteerd had werkten niet. Waarschijnlijk omdat die paden dus als absoluut werden opgebouwd. Ben er nog niet aan toegekomen te kijken of grote playlists met veel files ook werken, maar dit was in ieder geval een succesmomentje voor mijzelf. \o/

Hopelijk kan ik hier iemand blij mee maken.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”