Aankoopadvies Clio 4 RS

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Aankoopadvies Clio 4 RS

Bericht door ChUcKiE6 »

Ik ga binnenkort kijken naar een Clio 4 RS uit 2014/2015.

Ik weet nog erg weinig van de Clio RS maar vind het een gave bak en ben er zeer van gecharmeerd.
- Volgens mij zit er een Medianav in ipv een r link....is dat "een probleem" en overkomelijk? Mis ik dan veel?
- Zit er altijd een DAB radio in, Welke unit er ook inzit?

Bij de aanbieder staat in de omschrijving
- Led koplampen/Led achterlichten...voor zover ik me ingelezen heb zal dat (koplampen) gewoon Halogeen zijn, met LED dagrijverlichting toch?
- Er staat voorruitverwarming bij, maar dat zie ik nergens als optie staan, klopt dit?
- Radio Cd speler zal ook niet echt kloppen denk ik, maar dat vind ik geen probleem

Welke tips zijn er te geven om naar te kijken? Moet/kan ik ergens specifiek op letten of naar kijken?
:thanks:
Ik kan eventueel een link naar de advertentie plaatsen?

Ik hoop me snel bij "de club" te kunnen voegen :cheer:
RikRace
forum member
Contacteer:

Re: Aankoopadvies Clio 4 RS

Bericht door RikRace »

Link mag je altijd plaatsen.

Bij Medianav zit dus geen RS monitor, wat ik persoonlijk wel een mooie gadget vind.

Lampen zijn Halogeen inderdaad, met LED dagrijverlichting in de voorbumper.

Voorruitverwarming kan ik me ook niet heugen, dat dit een optie is geweest.
<>RenaultSport<>
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Zit te twijfelen tussen deze twee:
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 9-1dab10a5

https://www.louwman.nl/aanbod/renault/c ... 15/hd876k/

De eerste heeft standaard geen garantie en heeft de laatste beurt bij 20.000 gehad, dus die is momenteel aan een beurt toe (+450 euro?)
De tweede heeft minder kilometers en heeft 6 maanden garantie, maar is ook duurder. Deze heeft ook R link (staat er). Ik wacht nog een inruilvoorstel van ze af.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Die bij de Toyota dealer heeft juist geen R-link. Die andere wel.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Hmm wat vreemd dat het er dan net andersom staat. Hoe zi eje dat zo snel? dan kan ik het zelf ook beter gaan onderscheiden.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Medianav heeft de volumeknop boven de USB aansluiting. Bij r-link zit de volumeknop lager en daarboven nog wat knopjes
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
RikRace
forum member
Contacteer:

Bericht door RikRace »

Die bij Louwman heeft het normale sportonderstel met dus de standaard 17 inch velgen en de grijze remklauwen. Die andere is wel eentje met een Cup onderstel, dus de rode remklauwen en 18 inch velgen. Louwman is dus behoorlijk kaler uitgevoerd.
<>RenaultSport<>
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Aha ok, typisch dat er dan in de omschrijving wel twee keer 17" staat. Zo moeilijk zou het niet moeten zijn om er ff naar te kijken :huh:
Ik zie wel dat de Clio oorspronkelijk uit Luxemburg komt.
Volgens mij kan ik dan niet echt controleren of de kilometerstand dan correct is? RDW geeft aan dat ze geen oordeel hebben om dat het een ingevoerde auto is.
Wet iemand toevallig zo of dit ergens online op te vragen valt?
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Volgens mij kan je dit op basis van het chassisnummer bij een renault dealer laten controleren..... Online zal lastig worden.

Bij een import kan je eigenlijk alleen aan de hand van het kenteken checken hoeveel BPM er betaald is bij import. Ook staan er calculators online dat je "het normale BPM tarief bij import" kan berekenen. Is er te weinig BPM betaald, dan weet je dat je te maken hebt met een auto die met schade geïmporteerd is. Helaas gebeurt dit erg vaak.
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Oei ik lees even wat door op internet over ervaringen met Car Center Schild in Apeldoorn. Regelmatig reacties over bedrog, niet kloppen van gegevens, achterstalling onderhoud etc. Ook heeft de politie er een keer een inval gedaan met de FIOD. Lijkt niet helemaal fris te zijn, maar bestaat daarentegen al wel best lang als autobedrijf. Z
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Oei ik lees even wat door op internet over ervaringen met Car Center Schild in Apeldoorn. Regelmatig reacties over bedrog, niet kloppen van gegevens, achterstalling onderhoud etc. Ook heeft de politie er een keer een inval gedaan met de FIOD. Lijkt niet helemaal fris te zijn, maar bestaat daarentegen al wel best lang als autobedrijf. Zal nog eens wat meer gaan opzoeken, maar anders laat ik deze aan me voorbij gaan. te veel onzekerheid

Ondertussen wel netjes het chassisnummer gekregen. De auto blijkt sowieso een schadeverleden te hebben. Ik kan nog het gehele rapport downloaden voor €20 voor meer details.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Lekker laten staan en verder zoeken dus. Staan er genoeg te koop!
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Morgen maar eens echt gaan kijken naar wat occasions:
Eerste keuze vanwege de afstand vanaf huis, kom uit regio Nijmegen:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... ?cldtidx=8

Ik hoop dat de inruilwaarde van mijn huidige auto (Citroen DS5 hybride) genoeg is om deze te kunnen kopen. oh...en dat de grijs/zilveren stikkers er af kunnen :)

Vervolgens waarschijnlijk toch naar Apeldoorn, maar dan naar en bedrijf wat wel goede recensies heeft: Boks:
https://www.autobedrijfboks.nl/voorraad/19131602

Als het type auto bevalt en de vrouw is er ook mee akkoord :blabla: dan kan ik zelf eventueel nog een keer door naar Den Haag:
https://www.autowereld.nl/renault/clio/ ... /foto.html

Alle drie de auto's liggen denk ik binnen bereik, maar dan moet (zoals ik al schreef) de inruilwaarde voldoende zijn om niet te veel bij te hoeven te liggen.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Let er even op dat de tweede en derde geïmporteerde auto's zijn. Check dus goed de BPM.
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Tomasvs schreef: 18 feb 2019 11:56 Volgens mij kan je dit op basis van het chassisnummer bij een renault dealer laten controleren..... Online zal lastig worden.

Bij een import kan je eigenlijk alleen aan de hand van het kenteken checken hoeveel BPM er betaald is bij import. Ook staan er calculators online dat je "het normale BPM tarief bij import" kan berekenen. Is er te weinig BPM betaald, dan weet je dat je te maken hebt met een auto die met schade geïmporteerd is. Helaas gebeurt dit erg vaak.
Met chassis nummer online zoeken gaat op zich wel, alleen wil je dus echt meer details weten mag je een rapport van zo'n 20 euro downloaden.
Mbt dat BPM bedrag heb ik een vraag. Bij autoweek.nl kun je het nummerbord invoeren en dan zie je een BPM bedrag staan. Nu viel me dat vandaag op dat er een opvallend laag BPM bedrag bij een auto staat, dus dat zou dus een schade auto kunnen zijn?
Voorbeeld van een Seat Leon:
Datum eerste toelating 27 mei 2013
Datum eerste tenaamstelling 22 oktober 2018
Datum laatste tenaamstelling 1 december 2018
BPM € 855
Indicatieve aanschafprijs (incl. BTW/BPM) € 33.210

Pak ik nu die Clio RS van Boks:
Datum eerste toelating 7 november 2013
Datum eerste tenaamstelling 1 juni 2018
Datum laatste tenaamstelling 11 februari 2019
BPM € 6.217
Indicatieve aanschafprijs (incl. BTW/BPM) € 26.880

Dat scheelt fors in verhouding met de nieuwprijs!! Nu is het wel de vraag of het BPM bedrag dat Autoweek.nl op basis van het kenteken laat zien ook het daadwerkelijke bedrag van die specifiek auto is.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Ik gebruik zelf de app van Finnik om kentekens mee te checken. Finnik laat ook een kopje rest bpm zien. Dit is de bpm die betaald is bij import van een auto. Via autotelex kun je zelf een berekening maken van de rest bpm, voor als je nu een zelfde auto zou importeren. Vergelijk die twee en je weet snel genoeg.

Voor wat betreft die Seat Leon die je stuurt, er zijn ook behoorlijk wat auto's geweest die door de overheid gesubsidieerd/gestimuleerd werden en waarover je bij nieuwe aankoop ook weinig BPM betaalde. Waarschijnlijk valt deze daar ook onder ;)
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Aha ok, viel me bij die Leon op dat er zo'n groot gat tussen eerste toelating en tenaamstelling zit, zoals ook bij de Clio, dit duidt volgens mij op een importauto. Daarom ging ik er bij die Leon ook zo maar van uit dat het er 1 was. Zat ook een duist onderhoudsboekje bij. weet niet of dat vaker is, maar goed. Clio is belangrijker, ging mij om het verschil :)

Ik ga die app Finnik eens bekijken.
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

Tomasvs schreef: 19 feb 2019 14:41 Ik gebruik zelf de app van Finnik om kentekens mee te checken. Finnik laat ook een kopje rest bpm zien. Dit is de bpm die betaald is bij import van een auto. Via autotelex kun je zelf een berekening maken van de rest bpm, voor als je nu een zelfde auto zou importeren. Vergelijk die twee en je weet snel genoeg.

Voor wat betreft die Seat Leon die je stuurt, er zijn ook behoorlijk wat auto's geweest die door de overheid gesubsidieerd/gestimuleerd werden en waarover je bij nieuwe aankoop ook weinig BPM betaalde. Waarschijnlijk valt deze daar ook onder ;)
Dit is niet juist, de rest bpm is niet het bedrag dat er is betaald op het moment van invoering, maar het afgeschreven bpm bedrag. Dit kan lager zijn dan wat er bij import voor is betaald (tenzij je het bedrag controleerd op de dag van de inschrijving in NL).
Als voorbeeld:
Een nieuwe NL auto draagt 10k bpm met zich mee (historische bruto bpm bedrag). Een 2 jaar oude auto die naar NL komt moet ook bpm betalen, dit is dan bijvoorbeeld vanwege de leeftijd (2 jaar "korting") 7k bpm. Op het moment van invoering is de bpm dan 7k, dit is dan de rest bpm, 2 jaar later als je weer het kenteken in gaat voeren kan er op de voertuigregistratie site al staan dat de rest bpm 5k is. Dit betekent dus niet dat er bij invoering 5k bpm is afgedragen, maar 5k+2 jaar afschrijving=7k.

Echter een indicatie van schade kan je er vaak wel uit halen. Want invoering met schade heeft dan geen bpm bedrag van 7k, maar 3k bijvoorbeeld waardoor je daarna 2 jaar later misschien nog 1k aan rest bpm ziet staan.
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Vandaag een proefrit gemaakt bij Boks. De auto rijdt geweldig, wat een vermogen zit er in die bak.
Wat me wat tegenviel, maar daar valt overheen te komen of wellicht te vervangen is het hoog gekleurd plastic gehalte. Ook het windgeruis boven de 100km/uur viel me erg op. De uitlaat is best goed hoorbaar in de auto, zeker als je (uiteraard) flink accelereert. Ik kan nog niet zeggen om me dat zou gaan tegenvallen in mijn dagelijkse ritjes op de snelweg.
Qua verbruik ben ik er ook nog niet helemaal uit. Natuurlijk zo'n wagen koop je niet om zuinig mee te toeren.
Heeft iemand hier ervaring qua verbruikscijfers op de snelweg, gewoon normale snelheid?

Maar naast deze kleine bedenkingen/overwegingen veel lof over deze auto:
1. Die stoelen zitten echt zo geweldig!!!
2. Het vermogen is enorm.
3. In deze uitvoering zat ook de Sport monitor (heet dat zo?) best wel een leuke gimmick.
4. De looks buiten zijn erg gaaf, binnen best ok als het oranje plastic vervangen of gespoten kan worden voor iets van zilver of zo :)

Helaas gaf Boks me bedroevend weinig terug voor mijn DS5....scheelde zo 2300 euro met een ander. Overigens verder een meer dan prima bedrijf, geen vreemde handelaar uit Apeldoorn, maar een groot en gerenomeerd autobedrijf.

Ik twijfel dus nog een beetje of ik naar een andere RS ga zoeken waar ik meer inruil krijg voor mijn DS5, of wellicht toch iets minder krachtig en iets meer auto (C-segment, bijvoorbeeld zo'n Seat Leon FR). Maar goed alles valt of staat met de inruil.
krikke55
forum starter
Contacteer:

Bericht door krikke55 »

had je een clio met cup onderstel? Want deze is wel stugger dan de normale RS.
voor even je vragen wat te beantwoorden

Dat windgeruis heeft bijna elke clio wel denk ik mijne heeft er ook last van...

zat er nog een standaard uitlaat onder? want normaal zijn ze standaard wat (te) stil vind ik, als je een constante snelheid hebt hoor je deze bijna niet!

de RS monitor is inderdaad wel een vette app ik heb deze spijtig genoeg niet.

binnen kan je de plastic zwart laten wrappen als je wil, of een monaco gp kiezen deze hebben de orange tinten niet.

voor het verbruik valt het goed mee als je de rechtervoet wat kan controleren ik rij ongeveer 9l/100km. Amper autostrade en redelijk veel op sport. Het verbruik is even hoog als mijn vorige auto een toyota corolla van 95' en is even zuinig als de Dacia van mijn schoonvader alleen heb ik nu 120pk meer dan deze auto's
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Het gaat om deze:
https://www.autowereld.nl/renault/clio/ ... -333078096

Lijkt met CUP onderstel?
krikke55
forum starter
Contacteer:

Bericht door krikke55 »

klopt chuckie deze heeft het cup onderstel!
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Ik kwam overigens dit op het clubrenaultsportives forum tegen:

Eigenlijk geen aandachtspunten, vroege exemplaren kunnen last hebben van wind geruis.
Dat is eenvoudig op te lossen, oorzaak is de afdichting van het mini stijltje van het eerste kleine raampje op de voor deuren.
Fase 2 rubbers plaatsen is de beste oplossing maar gebruik van een (zwarte) tochtstrip achter de afdek strip van het stijltje werkt ook goed en is niet zichtbaar.

Is dit bekend en hebben meerdere van jullie dit doorgevoerd en is daarmee het probleem ook duidelijk verminderd of opgelost?
Ik blijf namelijk twijfelen om toch te blijven zoeken naar een Clio RS voor een leuke prijs en een fijne inruilwaarde van mijn DS5. :driving:
Zeker als een paar onvolkomenheden weg te poetsen zouden zijn :thumbsup:
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Gebruik even de zoekfunctie hier op het forum. Er staan best veel (grote) topics over windgeruis bij de Clio IV.
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Zo vandaag weer een proefritje gemaakt met een leuke Clio RS en kreeg ook nog een redelijke prijs terug voor mijn DS5, dus binnenkort ben ik ook in het bezit van een Clio RS. Deze Clio heeft het MediaNav systeem, geen leer, geen Cup-pack, maar wel de gave 18" . Dat in de kleur zwart.
Ik heb het idee/gevoel dat ik de uitlaat een stuk minder hoor binnen de auto. Vind ik persoonlijk plezieriger.

Binnenkort maar eens gaan inlezen over mogelijke aanpassingen en updates mbt de MediaNav en motormanagement/versnellingsbak.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”