Clio Initiale radio

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
dibro
beginner
Contacteer:

Clio Initiale radio

Bericht door dibro »

Hallo allen,
Ben in het bezit van een 2004 Clio Initiale, met de cd-wisselaar en de stuurbediening.
Ik mis echter mijn mp3-tjes... Wat is wijsheid / mogelijk?

Ik heb een moderne dab+ Pioneer radio hier, ik weet dat er verloopkabeltjes bestaan vwb de stuurbediening. Dan vervalt de cd-wisselaar, ik denk dat ik daar wel overheen kom ;)
Echter er is ook nog zoiets als Yatour? Kan ik daar iets mee? Ik heb geen idee of zoiets aan te sluiten is op mijn (standaard) radio... iemand die dit weet?

BvD!
markvandooren
beginner
Contacteer:

Re: Clio Initiale radio

Bericht door markvandooren »

Ik heb een Yatour-setje in mijn Clio 2 ph 2. Je sluit 'm aan op de CD-wisselaar-input aan de achterzijde van de standaard radio.
Het werkt op zich prima, maar het volume is een heel stuk zachter dan de radio / CD-player.
En als je het volume een stuk harder zet ga je tikken horen van de alternator tijdens het rijden.
Om dat tegen te gaan kan je er een ontstoringsfilter tussen zetten, of iets verzinnen op het lage volume. Dat is mij verder nog niet gelukt.
dibro
beginner
Contacteer:

Bericht door dibro »

Bedankt voor de reactie, ik zal de komende week eens gaan "shoppen". Heb er voor tijdelijk nu een carkit met fm-transmitter ingezet, dat werkt ook niet optimaal.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik heb destijds ook een Yatour overwogen, maar nooit aangeschaft. Kennelijk heeft hij last van storing, vermoedelijk t.g.v. aardlussen of slechte afscherming. Er bestaat een speciaal filter voor.

Misschien is de Renault "Audio Connection Box" een betrouwbaardere keus, hoewel die minder features heeft dan Yatour. Verder kan je nog kijken naar het aanbod van Connects2. Ze hebben o.a. adapters waarmee aftermarket headunits te koppelen zijn aan de originele stuurwielbediening.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
dibro
beginner
Contacteer:

Bericht door dibro »

Thanks mox, die laatste optie lijkt me wel iets, binnenkort even naar de winkel ;)
MartjeClio
beginner
Contacteer:

Bericht door MartjeClio »

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Clio uit 2004. Uiteraard met de orginele radio er nog in.
Nu wil ik mijn subwoofer weer inbouwen net zoals in mijn vorige clio. Dit kan natuurlijk niet in combinatie met de originele clio radio.
Daarom wil ik mijn pioneer MVH- X306BT in de clio bouwen. Alleen wil ik de stuurwielbediening behouden.
Vorige week heb ik bij winparts.nl een radio lead en een stuurwiel interface gekocht voor de pioneer radio. Alleen kreeg ik het maar niet aan de praat.

Nu is mijn vraag of er iemand een andere radio dan de orginele renault radio in zijn clio heeft ingebouwd. Zo ja, hoor ik graag welke dit is, wat er voor nodig is en of de stuurwielbediening blijft werken.

Groet Mart
Met vriendelijke groet,
Mart Lodder
Renault Clio 1.4-16V Dynam.Luxe 2004
Roadkill
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roadkill »

Als je je achterspeakers opgeeft (die IMHO toch een no-go zijn) kan je ook op de originele radio een subwoofer aansluiten hoor.

Met zo iets zou het moeten kunnen:
€ 1,70 11%OFF | Verstelbare Niveau Speaker Hoog naar Laag Impedantie Converter 2 Channel Line Out
https://s.click.aliexpress.com/e/c0WErHDQ
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”